2016-12-27, 21:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ylvmat
Kan inte MGM efter de ev. morden, ha slagit sönder rutan till Sommarstugan sk inbrott i sommarstuga med blod inomhus, och sovit där under natten, tills han går ut på E4 och blir upplockad av bilisten som gör honom till Sjukhus? Poliserna har ju inte upptäckt inbrottet i sommarstugan när de är på mordplatsen, det gör sommarstugeägarna senare.

Men något säger mig att de kanske inte är den MGM som är GM, kanske för att han ser så snäll och trevlig ut på foto.

Eller så skedde inbrottet före och han sökte upp huset med folk i för att han skurit sönder handen?
Citera
2016-12-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bojorgen
Om du har information om det skall du meddela polisen omedelbart???
Absolut kontaktar jag polis om jag vet något i detta fallet. Jag har följt fallet. Läser allt som rapporteras i media. Har tid att fundera hur det gått till. Men sitter verkligen inte inne med någon form av fakta i detta hemska jul-mord. NU befinner jag mig i en annan lands ända.
Senast redigerad av moshes 2016-12-27 kl. 21:59.
Citera
2016-12-27, 22:02
Medlem
Om MGM Dna-blod inte finns i huset med BO? Det absolut viktigaste är väl Dna-svar som vi får vänta på.
Citera
2016-12-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bojorgen
Eller kör du du med skit snack. Om du du har information ge det till polosen
Läser du inte- ? ser du inte att det finns frågetecken.
Det är precis så många tänker, precis som mig. Funderar,reflekterar vad hände osv. och du?
Skitsnack är något annat- det är sådant som sägs utan reflektion. Jag reflekterar kring det som framkommit.
Citera
2016-12-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Hm trist att höra, men häng kvar här så uppdaterar vi dig, så du slipper höra hans röst.
Så vad tror du då- varför vinglar denne yngling av bussen, just där?
Det väcker tydligen uppmärksamhet bland övriga bussresenärer. Kanske krävde han att få kliva av utan att det var busshållplats där. Blev han ilsken?
Övriga bussresenärer har noterat denne yngling då han klev av där i dunklet.
Normalt sett reagerar man väl inte nämnvärt när någon stiger av+ rispade han sätena,vad hände på bussen?
Blev han ombedd att kliva av ? spelade för hög musik, kanske+ eller förpestade luften på något sätt?

Jo man kanske inte reagerar när det händer precis men om det är udda plats och man får höra därefter att två blivit mördade i närheten. På vischan kan folk kliva av på konstiga ställen, om de har bil parkerad eller någon hämtar dem var de kliver av. Men en postare i tråden uppgav att han varit bråkig.
Citera
2016-12-27, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo man kanske inte reagerar när det händer precis men om det är udda plats och man får höra därefter att två blivit mördade i närheten. På vischan kan folk kliva av på konstiga ställen, om de har bil parkerad eller någon hämtar dem var de kliver av. Men en postare i tråden uppgav att han varit bråkig.
Jaha har missat det. Men bussar får egentligen inte stanna innan en busshållplats,
har det sagts att han varit bråkig- störig-hur då?
ska inte bussföraren meddela polisen isåfall?
Citera
2016-12-27, 22:16
Medlem
Är det någon som vet ifall det förekommer dödsdroger typ MPDV i Hudiksvall? Det lutar åt något sådant i det här fallet. Det förklarar ju också varför det blev just den här byn. Han blev avslängd eller gick av bussen för att det blev bråk. Sedan gick han bara till första bästa hus och avreagerade sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ylvmat
Om MGM Dna-blod inte finns i huset med BO? Det absolut viktigaste är väl Dna-svar som vi får vänta på.

Ja MGM:s dna/blod på BP skulle vara jackpot för åkl men man bör inte glömma bort andra nog så graverande bevis/spår som fingeravtryck, skoavtryck i BO: blod etc som ev kan finnas.

Sen var det ju det där med att han hade på/med sig saker som kunde knytas till BP, minns inte riktigt hur det uttrycktes.
Citera
Medlem
Citat:
Jaha har missat det. Men bussar får egentligen inte stanna innan en busshållplats,
har det sagts att han varit bråkig- störig-hur då?
ska inte bussföraren meddela polisen isåfall?

Hur framgick inte, jag frågade också på vilket sätt han varit bråkig men tror inte det gavs något svar (kan ha missat det när jag skummade igenom sidorna). Min fundering då är om han inbillat sig att folk glor på honom om han var paranoid eller så, eller om han varit fyllstörig.

Men bussar kan stanna på andra platser än hållplatser, särskilt om det är långt mellan hållplatserna.
Citera
2016-12-27, 22:30
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Hur framgick inte, jag frågade också på vilket sätt han varit bråkig men tror inte det gavs något svar (kan ha missat det när jag skummade igenom sidorna). Min fundering då är om han inbillat sig att folk glor på honom om han var paranoid eller så, eller om han varit fyllstörig.

Men bussar kan stanna på andra platser än hållplatser, särskilt om det är långt mellan hållplatserna.

Vad har vi för belägg för att han var störig på bussen. Den uppgiften verkar vara en intern trådidé. Finns det belägg för det så lägg ut en länk. Jag har inte läst det nånstans i media.

Det störiga kunde möjligen ha varit att han bett busschauffören stanna i en ödebyggd utan hållplats.

Nån sa att där får en buss inte stanna. Men jag tror att det är mindre noga på landet som här. Det gick säkert bra utan vidare tjafs.
Senast redigerad av Starback 2016-12-27 kl. 22:38.
Citera
2016-12-27, 22:38
Medlem
Citat:

För ca ett år sedan - blev en ung psykiskt labil man avslängd från ett tåg. Han som blivit avslängd omhändertogs några timmar hos polis. Sedan släpptes han. Denne unge man hade sedan gått runt i den främmande staden och skurit sönder sig själv med en trasig flaska. Han hittades död, och till en början misstänkte man att han blivit mördad. Sedan blev det utredning-och det skulle leda till att polis och tågpersonal även bussförare skulle rapportera till polis om det fanns
resenär som uppträdde psykiskt labilt-så skulle polis tillkallas.
Jag funderar om busschauffören kan ha rapporterat om just denne MGM till polisen.
Men att denne person då redan avlägsnat sig och redan var på väg till mordoffren.
Senast redigerad av moshes 2016-12-27 kl. 22:40.
Citera
2016-12-27, 22:40
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
För ca ett år sedan - blev en ung psykiskt labil man avslängd från ett tåg. Han som blivit avslängd omhändertogs några timmar hos polis. Sedan släpptes han. Denne unge man hade sedan gått runt i den främmande staden och skurit sönder sig själv med en trasig flaska. Han hittades död, och till en början misstänkte man att han blivit mördad. Sedan blev det utredning-och det skulle leda till att polis och tågpersonal även bussförare skulle rapportera till polis om det fanns
resenär som uppträdde psykiskt labilt-så skulle polis tillkallas.
Jag funderar om busschauffören kan ha rapporterat om just denne MGM till polisen.
Men att denne person då redan avlägsnat sig och redan på väg till mordoffren.

Äh. Jag har fått bilden av att det här är en tyst och lågmäld kille.
Kanske har jag missuppfattat detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in