Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Hur framgick inte, jag frågade också på vilket sätt han varit bråkig men tror inte det gavs något svar (kan ha missat det när jag skummade igenom sidorna). Min fundering då är om han inbillat sig att folk glor på honom om han var paranoid eller så, eller om han varit fyllstörig.
Men bussar kan stanna på andra platser än hållplatser, särskilt om det är långt mellan hållplatserna.
För ca ett år sedan - blev en ung psykiskt labil man avslängd från ett tåg. Han som blivit avslängd omhändertogs några timmar hos polis. Sedan släpptes han. Denne unge man hade sedan gått runt i den främmande staden och skurit sönder sig själv med en trasig flaska. Han hittades död, och till en början misstänkte man att han blivit mördad. Sedan blev det utredning-och det skulle leda till att polis och tågpersonal även bussförare skulle rapportera till polis om det fanns
resenär som uppträdde psykiskt labilt-så skulle polis tillkallas.
Jag funderar om busschauffören kan ha rapporterat om just denne MGM till polisen.
Men att denne person då redan avlägsnat sig och redan var på väg till mordoffren.