2017-01-09, 22:21
Medlem
Oroande att svaren dröjer. Dom blodiga kläderna som fanns i den väska SP hade med sig till akuten.

Är det bara MGM's blod på dom har Sammens och kvarvarande människor i hälsingeskogarna några nätter med dålig sömn framför sig.
Citera
2017-01-09, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jo, det är nog ganska sannolikt så, har han en hammare så varför
inte en kniv, som efteråt kanske dumpas någonstans.

Tänker på psykos, då faller väl alla logiska tankar.
Undrar hur länge den kan pågå, och om han själv kan medicinera
sig ur den.

Nja inte om han är manisk dvs bipolär. Han har lite ups and downs. Är han uppåt och alltså manisk brukar inte logiken rasa fullständigt. Men omdömet.
Citera
2017-01-09, 22:59
Medlem
Crustaceas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azasa
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att det där scenariot ligger väldigt nära sanningen. Tror inte en sekund på att inbrottet ägde rum efter morden, stugan är för nära.

Tror oxå på att mgm skar sig när han slog in rutan, slår man för hårt så är det inget vidRe och handen/armen följer med in i rutan.
Sen så är glaset inte av modell att allt splittras, hade det gjort det så är inte risken att skära sig lika stor

Att mgm valde just detta fönster tror jag e så enkelt att han använde ac aggregatet som pall när han klev in.

Ang att någon tror sig ha sett silvertejp på rutan (kan ej se det själv), är ett sätt att undvika att så mycket glas ramlar och låter.
Dock så måste man tejpa mycket över rutan då.
Citera
2017-01-09, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Nja inte om han är manisk dvs bipolär. Han har lite ups and downs. Är han uppåt och alltså manisk brukar inte logiken rasa fullständigt. Men omdömet.

Nu är inte psyk mitt bord, det ska ärligt erkännas, men dom som
är bipolära trodde jag va farliga för sig själva när dom är depp.

Har läst i tråden att SP själv ska ha sagt att han lider av Schizofreni.
Ändrar det förutsättningarna då, eller?
Citera
2017-01-09, 23:49
Medlem
Crustaceas avatar
Citat:

Kan bara tala för mig själv, e bipolär och har aldrig varit aggressiv mot ngn annan när jag varit varken nere eller uppe. Är jag nere så tänkte iaf jag på suicidtankar. Är jag uppe så håller iaf jag på med tusen projekt och vill väl till alla

Tror isåfall på ngn annan diagnos blandat med tabletter som utlöst psykos

Men som sagt detta är bara hur jag är och mina teorier
Citera
2017-01-10, 00:10
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea
Tror oxå på att mgm skar sig när han slog in rutan, slår man för hårt så är det inget vidRe och handen/armen följer med in i rutan.
Sen så är glaset inte av modell att allt splittras, hade det gjort det så är inte risken att skära sig lika stor

Att mgm valde just detta fönster tror jag e så enkelt att han använde ac aggregatet som pall när han klev in.

Ang att någon tror sig ha sett silvertejp på rutan (kan ej se det själv), är ett sätt att undvika att så mycket glas ramlar och låter.
Dock så måste man tejpa mycket över rutan då.

Det låg tydligen en hel del glassplitter på utsidan. Det tyder på att enbart den yttre rutan har blivit krossad först och därmed har handen/armen inte har följt med in genom rutorna. Naturligtvis så kan ju skadorna på handen ha uppstått här i alla fall.

Hur vet du att glaset är av en modell där inte allt splittras? Nu är jag nyfiken.
Citera
2017-01-10, 00:21
Medlem
Citat:

Hm mani kan gå över i aggressivitet men oftast är det "kom med och se den här fantastiska grejen". Sen kan det bli tvära kast i humöret när det viker av neråt.

Schizofreni är oftast kopplat till nedstämdhet och misstänksamhet gränsande till paranoia. Det är möjligt att Simon P har uppgett att han lider av det men den källan är osäker.
Citera
2017-01-10, 01:49
Medlem
Crustaceas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Det låg tydligen en hel del glassplitter på utsidan. Det tyder på att enbart den yttre rutan har blivit krossad först och därmed har handen/armen inte har följt med in genom rutorna. Naturligtvis så kan ju skadorna på handen ha uppstått här i alla fall.

Hur vet du att glaset är av en modell där inte allt splittras? Nu är jag nyfiken.

Vad jag kan se så sitter det glas kvar i karmen och det borde det ju inte göra om det exploderat
99 ggr lättare att rensa bort sånt glas

Att det ligger glas på utsidan anser jag inget konStigt med

Det e bara att kolla där någon knackat en ruta på en Bil, ligger alltid glas på markrn
Senast redigerad av Crustacea 2017-01-10 kl. 01:59.
Citera
2017-01-10, 02:21
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea
Vad jag kan se så sitter det glas kvar i karmen och det borde det ju inte göra om det exploderat
99 ggr lättare att rensa bort sånt glas

Att det ligger glas på utsidan anser jag inget konStigt med

Det e bara att kolla där någon knackat en ruta på en Bil, ligger alltid glas på markrn

Exploderat?? Vad pratar vi om för glas nu? Har du explosivt glas i de fönster där du bor?

Jag tycker inte heller att det är konstigt med att det ligger glas på utsidan. Det förklarade jag ju i mitt förra inlägg. Slår man bara i sönder den yttre rutan först så lär skärvorna efter denna hamna på utsidan.

Nej. Det ligger inte glas på marken bara för att någon har "knackat en ruta på en bil". Det mesta ligger inuti bilen.
Citera
2017-01-10, 02:50
Medlem
Om vi säger att han slog sönder fönstret till stugan först då? Att de finns en relation mellan MGM och ägaren av de huset och sen råkade KL höra de? Osså går han ut och kollar läget? För att sen gå in till VN för att låna telefon? För hindra eventuella vittnen så blev han tvungen att röja bevisen?

Och sen alla spekulationer om en annan GM än nämn så finns de för mycket som pekar på SP nu,

Busschauffören+folket på bussen
Taxichauffören
Personen han liftade med dagen efter
Omständigheterna...

Nån som är orolig över att de är fel MGM?
Citera
2017-01-10, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Hm mani kan gå över i aggressivitet men oftast är det "kom med och se den här fantastiska grejen". Sen kan det bli tvära kast i humöret när det viker av neråt.

Schizofreni är oftast kopplat till nedstämdhet och misstänksamhet gränsande till paranoia. Det är möjligt att Simon P har uppgett att han lider av det men den källan är osäker.

Hör mn inte röster i huvudet om man är Schizofren?

Kanske?
Citera
2017-01-10, 03:26
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesubmovie
Hör mn inte röster i huvudet om man är Schizofren?

Kanske?

Nej. Det gör i alla fall inte jag men möjligtvis mitt alter ego. Ska kolla med henom nästa gång jag stöter på honne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in