2017-01-06, 23:02
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisten
Angående resan i taxin så åkte han ca 5-600 meter bara, så bromsvallen var hållplatsen han måste ha stigit av 😊

Mer info,

"Antingen är jag död eller så står jag på förstasidan i morgon" Det hade han sagt när han åkte från bion i Hudiksvall samma kväll. Återkommer när jag vet mer.

Det där min vän är jag väldigt intresserad av att höra dig utveckla.

Eller är det någon sa, jag har hört, var det inte så det var, kommer inte ihåg var jag läste det,ryktena säger..........
Citera
2017-01-06, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano
Kan någon ha hjälpt honom att hålla sig undan? Teorier om det?

Har han någon flickvän kanske?
Hur är det med hans mobil. Borta eller?

Har han tänkt ta bussen tillbaka till Hudik om inte Kjell List kom i hans väg. Kände han någon där?

Eller ville han hem till sina föräldrar och fira jul där helt iskallt.

Ville han in på psyket igen? I så fall verkar det som han lyckats ganska bra.
Citera
2017-01-06, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Det där min vän är jag väldigt intresserad av att höra dig utveckla.

Eller är det någon sa, jag har hört, var det inte så det var, kommer inte ihåg var jag läste det,ryktena säger..........

Postade utan att tillägga att det är vad som sas av någon på taxihudik

Sorry för det.
Senast redigerad av Buddisten 2017-01-06 kl. 23:23.
Citera
2017-01-06, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Har han någon flickvän kanske?
Hur är det med hans mobil. Borta eller?

Har han tänkt ta bussen tillbaka till Hudik om inte Kjell List kom i hans väg. Kände han någon där?

Eller ville han hem till sina föräldrar och fira jul där helt iskallt.

Ville han in på psyket igen? I så fall verkar det som han lyckats ganska bra.

Konsekvenstänk kanske inte är hans starka sida? Han kanske blev inspirerad av Star War filmen han såg på bio? Eller rekat i området tidigare och konstaterat att här bor en äldre kvinna?

Vem vet? Riktigt psykiskt frisk verkar han inte vara.
Citera
2017-01-06, 23:28
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisten
Postade utan att tillägga att det är vad som sas av någon på taxihudik

Sorry för det.

Inte för att jag på något sätt vill vara otrevlig men tyvärr är jag övertygad om att det Du har hört är rent skitsnack.
Hudik Taxi har ca 50 chaufförer. Om detta ryktet inte har uppstått ikväll vill säga så skulle det ha varit ute för länge sedan. 50 kollegor skulle haft informationen inom loppet av en kopp kaffe....
Med alla kunder som de dessutom träffar dagligen så skulle FB vara nedlusat med denna informationen för länge sedan....
Citera
2017-01-06, 23:32
Medlem
Citat:
Inte för att jag på något sätt vill vara otrevlig men tyvärr är jag övertygad om att det Du har hört är rent skitsnack.
Hudik Taxi har ca 50 chaufförer. Om detta ryktet inte har uppstått ikväll vill säga så skulle det ha varit ute för länge sedan. 50 kollegor skulle haft informationen inom loppet av en kopp kaffe....
Med alla kunder som de dessutom träffar dagligen så skulle FB vara nedlusat med denna informationen för länge sedan....

Förstår precis hur du tänker men vi får väl se vad som kommer fram mer
Senast redigerad av Buddisten 2017-01-06 kl. 23:34.
Citera
2017-01-06, 23:41
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:

Uppenbarligen så levererar denna Buddisten bara en massa skit i tråden för att verka skitcool. Så länge som att det inte följs upp med någon seriös fakta så tror jag att vi ska ta det med en stor portion hittepo.
Citera
2017-01-06, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Uppenbarligen så levererar denna Buddisten bara en massa skit i tråden för att verka skitcool. Så länge som att det inte följs upp med någon seriös fakta så tror jag att vi ska ta det med en stor portion hittepo.

Utveckla gärna.

Jag missade en mening och nu har jag bara levererat skit i tråden ? som jag dessutom redigerade.

Jag tjänar ju inte så mycket på att vara cool på ett forum
Senast redigerad av Buddisten 2017-01-06 kl. 23:58.
Citera
2017-01-07, 00:10
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash

Jag tycker snarare att Buddisten är en av fåtalet som tillfört en hel del i tråden. Dessutom förfaller han vara från ”orten”.
Citera
2017-01-07, 00:16
Medlem
Kan GM ha skadat sig så pass att han behövde operera sin hand (säkert en sena eller två som gått av) av att krossa en ruta? Knappast. Handskadan måste ha uppkommit vid annat tillfälle än vid eventuellt inbrott.

Kanske han åkt dit för att just mörda, vrickad och rejält plågad av hjärnspöken, demoner och tvångstankar. En känsla av att inget spelar roll, inte ens psykiatrin bryr sig etc.
Letat på maps och Eniro innan efter en plats med lämplig avstånd från bussen, tillräckligt avskilt där det bor en ensam äldre kvinna som han sedan kollar upp på fb, och ser även hennes kryckor på en bild. Bingo. Dessutom finns en potentiell flyktväg där han inte borde möta polisen eller någon annan, om han nu inte bara kan gå samma väg tillbaka till Bergsjövägen och ta bussen hem bara. Iskallt och enkelt.
Kanske har han fått tillräckliga kickar av att bara planera och fantisera tidigare, men något denna kväll driver honom över gränsen.
Allt går dock inte enligt plan, utan när han väl smyger omkring VN's hus blir han upptäckt av KL, en man modell större, och GM drar snabbt ihop en historia om minnesförlust och får därefter följa med in till VN.
Offren kontaktar 112, och GM slår till när han impulsivt anser att han kan överbemanna dem båda, hög på bl.a adrenalin.
Med något han har med sig i sin stora väska (som han enl vittnen brukade bära med sig) hugger han ihjäl båda två. KL som "förstörde" hans plan är han förbannad på så därför får han fler hugg än VN.
Något som inte heller är enligt plan är att han råkar skada sig själv, och det gör riktigt ont. I panik tänker han försöka gömma sig istället för att fly, för det gör ont och han blöder rejält. Han tvekar och irrar runt husen (därför hade hundarna problem att spåra), han bryter sig sedan in i stugan bredvid. Varvar ner en aning och kommer på att det inte alls var en så bra idé och efter att ha fått tag på något att stoppa blödningen med flyr han mot Silja istället. Flyktvägen enligt plan B.

Polisen dyker upp efter 12-13 minuter och gick garanterat efter en del om och men in huset först. På minimum en kvart hinner GM göra en hel del, både irra runt, knacka en ruta, linda handen och börja springa. När poliserna väl började leta efter honom är chansen att de valde exakt rätt håll direkt ganska liten och GM får ännu fler minuters försprång.
Sen kan han mycket väl ha spenderat natten i Silja-skogarna, för att sedan av rädsla för sin hand besluta att söka vård.

Ett potentiellt händelseförlopp jag ville dela med mig av bara.
Citera
2017-01-07, 00:54
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Du verkar också något förvirrad. Om MGM kliver ur en taxi och tar en promenad ut i mörka intet, vad har detta med en förvirrad polis att göra?
När kommer DNA bevis att framföras? Så länge det inte sker så ska han betraktas som oskyldig, eller är det FB pöbeln som dömer i Sverige?
Citera
2017-01-07, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
När kommer DNA bevis att framföras? Så länge det inte sker så ska han betraktas som oskyldig, eller är det FB pöbeln som dömer i Sverige?

Vet inte varför du frågar mig om detta. Har inte hängt med i tråden på sista tiden så det kanske du har bättre koll på själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in