2016-12-26, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ramlosa87
Hur kan du vara så säker på det?
Vi är många som är säkra
Citera
2016-12-26, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren
Vänta nu lite! Utan en fällande dom kan man inte skicka nån på psyket. En icke fällande dom innebär nämligen att pojken INTE är skyldig.
För övrigt: En jävulskt obehaglig historia detta!
Lider med samtliga drabbades familjer.

Okey fel formulerat av mig tror inte han blir dömd till fängelse, lär väl bli psykvård om han nu är så ostabil...
Citera
2016-12-26, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ramlosa87
Hur kan du vara så säker på det?

Jag är bara säker på det, kan inte gå in på exakt varför jag vet att det är rätt person som har nämnts i tråden.
Citera
2016-12-26, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Jag är bara säker på det, kan inte gå in på exakt varför jag vet att det är rätt person som har nämnts i tråden.

Fick ett mail för en stund sen från en ny användare de löd så här

Jag kan bekräfta att Simon P*rsson är gärningsmannen. Är bekant med hans familjemedlemmar och har fått det bekräftat av en i hans familj att det är han som sitter häktad. Och folk har sett honom på bussen kliva av, och alla vet att han är ostabil så det är 99.999% att det är han som gjort det också.

Men vänta så får vi se imorgon
Citera
2016-12-26, 21:10
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceAkeem
Jakt är en hobby som många ägnar sig åt som rekreation. Att vara förälder till någon med psykisk sjukdom är raka motsatsen. Att i detta forum måla upp en nedsättande bild av människor man egentligen inte vet så mycket om är ganska bedrövligt.
Håller med till 100 %. Allt pladder och sladder leder ingenstans utan har bara till avsikt att skada människor. Vi vet inget om dessa och bör inte förenkla och förklena deras liv och omständigheter.
Citat:
Ursprungligen postat av swesubmovie
Okey fel formulerat av mig tror inte han blir dömd till fängelse, lär väl bli psykvård om han nu är så ostabil...
Jag tror som du. Ingen frisk människa kliver av en buss och dödar, för honom, okända människor mitt i skogen. Om inget uppsåt eller koppling finns mellan mördare och offer så är han allt som oftast psykiskt sjuk vid tiden för gärningen.
Sluten psykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.
Citera
2016-12-26, 21:52
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Åklagaren begärde mannen häktad.

Citat:
På annandagen begärde åklagaren mannen häktad, uppger åklagarmyndigheten i ett pressmeddelande. Senast på tisdagen ska häktningsförhandlingen i Hudiksvalls tingsrätt genomföras.
Senast redigerad av JaBaDaBaDoo 2016-12-26 kl. 21:54.
Citera
2016-12-26, 21:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Ja han blev häktad imorse.
Läs vad du citerade. Han begärdes häktad. Häktningsförhandling är i morgon.
Citera
2016-12-26, 21:55
Medlem
Citat:
Ja han blev häktad imorse.

Du påstår en sak och citerar en källa som säger något annat?
Senast redigerad av Rubar 2016-12-26 kl. 21:58.
Citera
2016-12-26, 21:58
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Läs vad du citerade. Han begärdes häktad. Häktningsförhandling är i morgon.

Har korrigerat uppgifterna, Åklagaren har begärt mannen häktad, men det ska ju förhandlas först om det verkligen blir så.
Citera
2016-12-27, 01:07
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Har korrigerat uppgifterna, Åklagaren har begärt mannen häktad, men det ska ju förhandlas först om det verkligen blir så.
Näe, när åklagaren begär någon häktad så blir det så. Häktningsförhandling är mest en formsak. På plats i tingsrätten finns, förutom den tilltalade: Rättens ledamöter, åklagare och ett offentligt biträde (advokat) åt den tilltalade. Man kommer överens om ett datum att hålla huvudförhandling på, och om det behöver inhämtas yttranden från externa instanser: Frivården eller Rättspsyk etc.
Citera
2016-12-27, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren
Näe, när åklagaren begär någon häktad så blir det så. Häktningsförhandling är mest en formsak. På plats i tingsrätten finns, förutom den tilltalade: Rättens ledamöter, åklagare och ett offentligt biträde (advokat) åt den tilltalade. Man kommer överens om ett datum att hålla huvudförhandling på, och om det behöver inhämtas yttranden från externa instanser: Frivården eller Rättspsyk etc.

Näe; när åkl begär ngn häktad så finns det ingen förhärskande naturlag som bestämmer att häktning måste ske. Kanske/troligen blir de flesta initialt häktade (orkar ej goggla statistik) men det är inte ett självklart utfall.
På plats i tr vid häf finns inga ledamöter; bara en domare + notarie (i normalfall). (+ parterna)
Ja givetvis finns även ofta tolk på plats
Man sätter inte ut ngt datum för huf vid häf; åkl anger när hen bedömer att åtal kan väckas.

Edit: är i detta fall säker på att mgm blir häktad på sannolika.
Citera
2016-12-27, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Men att en förvirrad polis söker i skogen tyder bara på en mycket inkompetent polis. Att polisens insatsstyrka kommer dit och larvar sig tyder på att inkompetensnivån hos polisen är högre än vi kan ens förstå! Misstänkt GM var ju på sjukhuset i Hudiksvall.

Du verkar också något förvirrad. Om MGM kliver ur en taxi och tar en promenad ut i mörka intet, vad har detta med en förvirrad polis att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in