2017-01-09, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Ja en kniv är väl mest sannolik. I sånna fall tror jag på medhavd.
Skulle det saknas en i Vanjas uppsättning så får det väl vara så då men det vore konstigt att Simon först blir konstig och beger sig till Råbo helt planlöst, sedan under larmsamtalet blir jättekonstig och griper tag i en av Vanjas köksknivar.
Beger mn sig till Råbo den här kvällen så är det inte helt planlöst.
Det finns en logik i galenskapen.

Jo, det är nog ganska sannolikt så, har han en hammare så varför
inte en kniv, som efteråt kanske dumpas någonstans.

Tänker på psykos, då faller väl alla logiska tankar.
Undrar hur länge den kan pågå, och om han själv kan medicinera
sig ur den.
Citera
2017-01-09, 06:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jo, det är nog ganska sannolikt så, har han en hammare så varför
inte en kniv, som efteråt kanske dumpas någonstans.

Tänker på psykos, då faller väl alla logiska tankar.
Undrar hur länge den kan pågå, och om han själv kan medicinera
sig ur den.

Medicineringen ska väl fungera förebyggande? Har han medicin med sig må han väl planerat i förväg att vara borta längre? Det är väl inte som med exempelvis Sumatriptan (migränmedicin) eller Ignorin som man kanske har med sig i händelse ett anfall sätter igång?
Jag är dock osäker på hur snabbt och starkt psykos så att säga blir, om man blir så snabbt "borta" och ändå begripa att man är "borta" så man vet att ta sin medicin, i såfall kanske kompisen han träffade i samband med biobesöket i Hudik borde märkt att något var underligt (det kanske han också gjort och varit i kontakt med polisen hyfsat tidigt för jag har inte sett att just denne blivit intervjuad av media?).
Citera
2017-01-09, 15:57
Moderator
KomissarieBecks avatar
Ähum, jag börjar bli uppriktigt orolig över att ingen som helst information har kommit fram gällande den tekniska bevisningen....
Det kan väl inte vara så att man har problem med matchningen......
Citera
2017-01-09, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Ähum, jag börjar bli uppriktigt orolig över att ingen som helst information har kommit fram gällande den tekniska bevisningen....
Det kan väl inte vara så att man har problem med matchningen......

Jadu, 2 dagar kvar tills åtal måste väckas
Citera
2017-01-09, 17:13
Medlem
5549s avatar
Det kanske bara är åklagaren som ombetts hålla käften. Så som han pladdrade i början menar jag.
Citera
2017-01-09, 17:19
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisten
Jadu, 2 dagar kvar tills åtal måste väckas

Åklagaren kan ju visserligen begära omhäktning. Jag har inget som helst att komma med men jag bara får en känsla om att något är på tok här.....
Citera
2017-01-09, 17:22
Medlem
Citat:
Åklagaren kan ju visserligen begära omhäktning. Jag har inget som helst att komma med men jag bara får en känsla om att något är på tok här.....

Det blir nog förlängt.
Men man börjar ju onekligen undra. Tänk om han är oskyldig? Då har vi en dubbelmördare på fri fot.
Citera
2017-01-09, 17:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är alltid roligare att berätta goda nyheter än dåliga nyheter. Åklagarens tystnad oroar även mig, och var resultatet från NFC negativt så kanske det inte blir omhäktning. Åklagaren ska visa att utredningen framskrider.
Citera
2017-01-09, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Det blir nog förlängt.
Men man börjar ju onekligen undra. Tänk om han är oskyldig? Då har vi en dubbelmördare på fri fot.
Jag har följt tråden men har svårt att greppa en del frågor. BM begår dubbelmorden sent på kvällen varvid han då har fått en skada som blött så pass kraftigt att blodspår lämnas på marken. Han flyr - kanske - in i skogen. Irrar omkring där en hel natt. Någon som vet hur kallt det var den natten? Vad gjorde han i så fall i nära tolv timmar? Satt under en gran eller? Därefter dyker han helt naturligt upp på vägen som om inget hänt och får turligt nog lift till sjukhuset. Rätt uppfattat? Är det inte en smula konstigt att en så pass skadad person dröjer sig kvar i en skog en hel natt? Är det tänkbart att han fick skydd någon annan stans under natten?
Citera
2017-01-09, 18:48
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano
Jag har följt tråden men har svårt att greppa en del frågor. BM begår dubbelmorden sent på kvällen varvid han då har fått en skada som blött så pass kraftigt att blodspår lämnas på marken. Han flyr - kanske - in i skogen. Irrar omkring där en hel natt. Någon som vet hur kallt det var den natten? Vad gjorde han i så fall i nära tolv timmar? Satt under en gran eller? Därefter dyker han helt naturligt upp på vägen som om inget hänt och får turligt nog lift till sjukhuset. Rätt uppfattat? Är det inte en smula konstigt att en så pass skadad person dröjer sig kvar i en skog en hel natt? Är det tänkbart att han fick skydd någon annan stans under natten?
Det är inte enbart skog mellan mordplatsen och e4:an. Bland annat har man hittat bodspår här.

Det var inte minusgrader den kvällen/natten i alla fall. *

* Minns jag att jag har läst i tråden
Senast redigerad av 5549 2017-01-09 kl. 18:57.
Citera
2017-01-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det finns en uppsjö av olika hammare, en del ganska "fula".

https://www.google.se/search?q=pikhammare&hl=sv&rlz=1T4GGHP_svSE719SE719 &source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjO79Sxo7TRAh WBBSwKHQhwCcAQ_AUICSgC&biw=1043&bih=480

Ja men titt ja 😱 Hu en sån vill man inte bråka med 😖
Citera
2017-01-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det är inte enbart skog mellan mordplatsen och e4:an. Bland annat har man hittat bodspår här.

Det var inte minusgrader den kvällen/natten i alla fall. *

* Minns jag att jag har läst i tråden
Ok tack för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in