Citat:
Ursprungligen postat av
Marre1976
Citat från annan skribent i fallet Tova Moberg:
Jag förstår faktiskt inte varför så mycket fokus läggs på offret Tovas familj när det är den misstänkte mördaren Billys familj som borde vara i fokus. Vad i hans uppväxt gjorde honom till en kvinnomisshandlare och en mördare?
Hans pappas våldsamhet mot kvinnor som någon skrev om tidigare i tråden? Kommer Billy från en trasig familj?
Precis det jag varit ute efter hela tiden i detta fall med Simon. Vad i hans uppväxt gjorde honom till en dubbelmördare?
Hade han en trasig barndom?
Jag tror inte det finns något enkelt svar på den frågan. Jag tror inte att man kan ringa in en komponent (jakt) som du har gjort, och bygga teorin om SP.
Jag tror SP i grunden har en störning. Jag vet inte om den är orsakad av psykosociala faktorer eller biologiska. Som jag påpekat tidigare är det inte sunt för en redan mentalt sårbar person att vara en del av ett jaktlag osv. Samtidigt är det i sig inte orsaken till vad som hände i Råbo. Förstår du vad jag menar?
Det här måste vara en ohörd tragedi för alla berörda familjer. Jag tycker att man bör vara försiktig med att rikta klander mot familjen då vi i stort sett inte vet något om SP´s uppväxt.