2017-05-15, 20:21
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skildojver
Tråden verkar ha stannat upp lite så jag kastar in ett par funderingar:

-Hur kan det komma sig att inbrottet på Norra Råbovägen 1 upptäcktes först den 25/12?
Och då endast pga att stugägaren gick ditt och tittade till stugan?

-En av de första poliserna på plats hörde ett klirrande ljud när han klev ur bilen. Kan det ha varit när Simon slog in rutan på Norra Råbovägen 1?
I så fall var de mycket nära honom när de kom.
Nej det är fel.

Poliserna hörde skramlande ljud i skogen nära dom. Som någon som släpade en väska med massa saker i beskrev dom det som. Vilket borde ha varit Simon. Men dom var ju tvungna att gå in i huset först och det gör dom inte en och en så båda gick in. Och då drog han väl därifrån.

Och ja, jag har läst fuppen.
Citera
2017-05-15, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Nej det är fel.

Poliserna hörde skramlande ljud i skogen nära dom. Som någon som släpade en väska med massa saker i beskrev dom det som. Vilket borde ha varit Simon. Men dom var ju tvungna att gå in i huset först och det gör dom inte en och en så båda gick in. Och då drog han väl därifrån.

Och ja, jag har läst fuppen.

Jo, jag har också läst.
Jag tänkte bara att man kanske kan missta sig på skrammel av verkryg respektive glas.. kanske bara att han svepte bort glasskärvorna från luftvärmepumpen. Det borde ju ha hamnat glas på den när han slog in fönstret. Bara en tanke.

Men det jag tycker är konstigt är det där med att inbrottet inte upptäcktes förrän efter tre dagar. Med massor av poliser på plats.
Citera
2017-05-16, 01:39
Medlem
Citat:
Jo, jag har också läst.
Jag tänkte bara att man kanske kan missta sig på skrammel av verkryg respektive glas.. kanske bara att han svepte bort glasskärvorna från luftvärmepumpen. Det borde ju ha hamnat glas på den när han slog in fönstret. Bara en tanke.

Men det jag tycker är konstigt är det där med att inbrottet inte upptäcktes förrän efter tre dagar. Med massor av poliser på plats.

Kan tänka mig att polisen inte är så glad
i den frågan.
Citera
2017-05-16, 23:10
Medlem
Det var väll ett ljud som att någon rörde sig i skogen? En bit från polisbilen
Citera
2017-05-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znoopet
Det var väll ett ljud som att någon rörde sig i skogen? En bit från polisbilen

Jo, på sätt och vis. Jag tolkade det som att polisen hört ett klirrande ljud i skogen inte så långt bort. Min tanke var att om man kliver ur bilen sent på kvällen i skogen så är det tyst och ljud hörs långt.
Möjlighet finns att ljudet kom från inbrottet tänkte jag. T.ex. att han svepte ner glasskärvor från luftvärmepumpen eller nåt. Det verkar ju vara ganska nära till Råbovägen 1.

Men det är ju ganska oviktigt i sammanhanget egentligen.
Citera
2017-05-19, 11:24
Medlem
Okej
Då förstår jag
Ska läsa förhören med mgm ikväll
Citera
2017-05-22, 09:11
Medlem
”Hur lätt får man ta på patienter, anhöriga och deras lidande?” http://helahalsingland.se/opinion/insandare/hur-latt-far-man-ta-pa-patienter-anhoriga-och-deras-lidande?referrer=app
Citera
2017-05-23, 19:55
Medlem
Marre1976s avatar
Citat från annan skribent i fallet Tova Moberg:

Jag förstår faktiskt inte varför så mycket fokus läggs på offret Tovas familj när det är den misstänkte mördaren Billys familj som borde vara i fokus. Vad i hans uppväxt gjorde honom till en kvinnomisshandlare och en mördare?
Hans pappas våldsamhet mot kvinnor som någon skrev om tidigare i tråden? Kommer Billy från en trasig familj?

Precis det jag varit ute efter hela tiden i detta fall med Simon. Vad i hans uppväxt gjorde honom till en dubbelmördare?
Hade han en trasig barndom?
Citera
2017-05-23, 21:08
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976

Jag förstår faktiskt inte varför så mycket fokus läggs på offret Tovas familj när det är den misstänkte mördaren Billys familj som borde vara i fokus. Vad i hans uppväxt gjorde honom till en kvinnomisshandlare och en mördare?
Hans pappas våldsamhet mot kvinnor som någon skrev om tidigare i tråden? Kommer Billy från en trasig familj?

Precis det jag varit ute efter hela tiden i detta fall med Simon. Vad i hans uppväxt gjorde honom till en dubbelmördare?

Jag tror inte det finns något enkelt svar på den frågan. Jag tror inte att man kan ringa in en komponent (jakt) som du har gjort, och bygga teorin om SP.

Jag tror SP i grunden har en störning. Jag vet inte om den är orsakad av psykosociala faktorer eller biologiska. Som jag påpekat tidigare är det inte sunt för en redan mentalt sårbar person att vara en del av ett jaktlag osv. Samtidigt är det i sig inte orsaken till vad som hände i Råbo. Förstår du vad jag menar?

Det här måste vara en ohörd tragedi för alla berörda familjer. Jag tycker att man bör vara försiktig med att rikta klander mot familjen då vi i stort sett inte vet något om SP´s uppväxt.
Citera
2017-05-24, 12:09
Medlem
Citat:

Nej. Det du har varit ute efter hela tiden är att påvisa att pappans jaktintresse gjort Simon till mördare.
Citera
2017-05-24, 17:47
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Nej. Det du har varit ute efter hela tiden är att påvisa att pappans jaktintresse gjort Simon till mördare.

Är du dum på riktigt eller bara spelar du mannen lilla?

Om du läst och förstått mina inlägg så vet du vad jag menar.
Annars ska jag ta det igen....nej förresten har det inte gått in förut så är det bara slöseri med tid
Citera
2017-05-24, 21:53
Medlem
Citat:
Pappan dödar djur och sonen vill oxå döda.

Pappan dödar djur och liksom som en matematisk formel blir den här sonen då en psykopat.
Nej nej fel...

Han tänker på att döda barn och vuxna människor men märk väl inte djur.
Djur som han älskar, djur som han har empati för, djur som han har medlidande för, djur som han sett sin far döda...han vill inte döda djur.

Han mår psykiskt dåligt, han lyckades till slut att döda... men det blev inte djur......

Citatet talar för sig själv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in