2016-12-31, 18:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren
Långsökt att han isf skulle söka upp vaktmästarn långt ute i bushen och dessutom slå ihjäl denne OCH granntanten.

Nja, fastighetsägaren som BO arbetar åt hyr tydlugen ut till en hel del ungdomar i Hudik. Och denne fastighetsägare verkar vara lite av en slumlord om man ska ta vissa uppgifter i tråden för sanna. Så om man antar att det inte är påhitt är det väl inte otänkbart att någon av hyresgästerna bråkat om något, kanske fått löfte om att bli kompenserad och att vaktis ska fixa det. Om det ska ske innan julledigheter. Och GM som ändå bor på så sätt att han åker förbi efter han ibland ändå är inne i Hudik erbjuder sig att åka dit, det kanske inte var något komplicerat alls vad det verkat från början? Syftet han åkte dit kanske inte alls var att ställa till med bråk eller liknande?
Citera
2016-12-31, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Jag har ingen större erfarenhet utav den här åklagare Sammens men han har ju onekligen talets gåva.

Förhoppningsvis tyder det på att han har så pass mycket kött mellan benen att han anser att hela fallet redan är löst. Det faktum att förhör med MGM inte prioriteras så värst högt och han inte är anhållen med restriktioner, p.g.a. att tingsrätten konstaterar att han inte kan försvåra utredningen, pekar i samma riktning.

Fast att han inte gör sig överdriven brådska med förhör med en GM som påstås vara psykiskt sjuk (vad för slags sjukdom var kanske inte helt klart initialt för åklagaren heller?) och dessutom opererats precis nyligt tycker inte jag är överdrivet märkligt, det kanske blir ett vettigare förhör om MGM får någon dag att sansa sig istället? Och kanske invänta svar frpn en del undersökningar. Det är väl lättare att gå vidare ifall han blånekar men man VET att han lämnat spår efter sig i huset osv.
Citera
2016-12-31, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kantrooo
Hundpatrullen i Gävleborg var sjuk och man fick ta in hundpatrull från Västernorrland. Så nej, de var inte där på en gång.
http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/brist-pa-hundpatruller-vid-dubbelmordet-hjalp-fran-vasternorrland-kallades-in

Ok tack för upplysningen. Det förklarar en del. Från Sundsvall tar det 45 min i full fart så vi säger 1 timme. Verkar ändå konstigt om han kvartat i en stuga och polisen missat honom.
Citera
2016-12-31, 18:51
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nja, fastighetsägaren som BO arbetar åt hyr tydlugen ut till en hel del ungdomar i Hudik. Och denne fastighetsägare verkar vara lite av en slumlord om man ska ta vissa uppgifter i tråden för sanna. Så om man antar att det inte är påhitt är det väl inte otänkbart att någon av hyresgästerna bråkat om något, kanske fått löfte om att bli kompenserad och att vaktis ska fixa det. Om det ska ske innan julledigheter. Och GM som ändå bor på så sätt att han åker förbi efter han ibland ändå är inne i Hudik erbjuder sig att åka dit, det kanske inte var något komplicerat alls vad det verkat från början? Syftet han åkte dit kanske inte alls var att ställa till med bråk eller liknande?
Nä, i och för sig...
Fast då är det ju högst besynnerligt att han tar kål på en granne OCH KL inne hos grannen. Men man vet ju inget i detta läge.
Kanske inbrottet i grannkåken upptäcks av VN som då ropar på tjuven: -"Hallå där!"
Denne är psykotisk och hög på mediciner och uppfattar att ett troll skriker efter honom. Han snubblar över till VN:s stuga. KL hör en upprörd ordväxling och springer över till sin granne för att hjälpa. Där inne lugnar SN ner sig en smula och uppträder förvirrat och uppvisar tecken minnesförlust. När KL ringer 112 så kickar psykosen in igen och en yxa eller stickvapen kommer fram...
Bara gärningsmannen vet vad som hände. Ja, å så möjligen oraklet Sammens.
Citera
2016-12-31, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren
Nä, i och för sig...
Fast då är det ju högst besynnerligt att han tar kål på en granne OCH KL inne hos grannen. Men man vet ju inget i detta läge.
Kanske inbrottet i grannkåken upptäcks av VN som då ropar på tjuven: -"Hallå där!"
Denne är psykotisk och hög på mediciner och uppfattar att ett troll skriker efter honom. Han snubblar över till VN:s stuga. KL hör en upprörd ordväxling och springer över till sin granne för att hjälpa. Där inne lugnar SN ner sig en smula och uppträder förvirrat och uppvisar tecken minnesförlust. När KL ringer 112 så kickar psykosen in igen och en yxa eller stickvapen kommer fram...
Bara gärningsmannen vet vad som hände. Ja, å så möjligen oraklet Sammens.

Eller så var han inte alls psykotisk och inte mer desorienterad än vem som helst i ett för dem hyfsat obekant område. Men att något slinter av någon anledning om han hör BO ringa och påstå att det står en man som säger han har minnesförlust där, om det nu är så att de presenterat sig för varandra och MGM inte alls sagt något om minnesförlust?
Citera
2016-12-31, 19:27
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller så var han inte alls psykotisk och inte mer desorienterad än vem som helst i ett för dem hyfsat obekant område. Men att något slinter av någon anledning om han hör BO ringa och påstå att det står en man som säger han har minnesförlust där, om det nu är så att de presenterat sig för varandra och MGM inte alls sagt något om minnesförlust?
Men hur fan slinter det för en person som hör någon ringa ett larmsamtal om en "minnesförlust"? Detta med minnesförlusten är, på nåt sätt, centralt. Att triggas till mord på två människor måste innebära att något stort stod på spel.
-"Ja, hej! Jag har tappat minnet och vet inte var jag är.."
Citera
2016-12-31, 19:29
Medlem
Klaedvikarens avatar
Via Pm: "att bussen har kameror tror jag inte, men taxin måste väl ha nu för tiden. Då kan man väl iallafall fastställa där att han varit i taxin eller dylikt. Tycker mig inte ha sett så mycket om den där taxichauffören heller."
Citera
2016-12-31, 20:35
Medlem
Jag har varit kontakt med bussen och det va nått tjafs i bussen. Men SP har hoppat av på hållplats "ingesarven" och det ligger strax innan bergsjö och han skulle ha börjat gått mot hudik och taxin plockat upp han och släpt av han vid råbo
Citera
2016-12-31, 20:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mytaarrn
Jag har varit kontakt med bussen och det va nått tjafs i bussen. Men SP har hoppat av på hållplats "ingesarven" och det ligger strax innan bergsjö och han skulle ha börjat gått mot hudik och taxin plockat upp han och släpt av han vid råbo
I så fall åkte han buss 12 km för långt, och hade 2,5 timmars promenad tillbaka.
Citera
2016-12-31, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I så fall åkte han buss 12 km för långt, och hade 2,5 timmars promenad tillbaka.

En hurtig 20-åring knäcker väl 12 km på långt under 2,5 t; utgå inte från den egna konditionen
Citera
2016-12-31, 20:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
En hurtig 20-åring knäcker väl 12 km på långt under 2,5 t; utgå inte från den egna konditionen
Jag utgick från Mr Googles kondition.
Citera
2016-12-31, 21:05
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mytaarrn
Reggad i mars och nu kom ditt första inlägg!
Tack ändå för upplysningen. Verkar som att Råbo var målet, vart än han klev av bussen.
Blir skummare o skummare detta. Jag menar att om man vill göra inbrott så är ju skogen full av kåkar. Vill man göra något värre och vet VAR man vill göra detta, kanske man börjar gå tillbaka tills lyckan slår till och en taxi stannar. Frågan är hur långt från Ingesarven taxin plockade upp honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in