2017-01-02, 13:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -0L0-
Hur var det, skulle DNAsvaren komma idag. Eller är det flera månader som gäller nu?
I fredags sa åklagare Glappkäft: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=99&artikel=6598952
Citat:
Nu hoppas åklagaren Christer Sammens att svaren från DNA-analyserna kommer i nästa vecka.

– Det handlar inte om flera veckor. Det är inte omöjligt att det blir i nästa vecka, säger han.
Citera
2017-01-02, 13:47
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det låter logiskt det du säger. Troligtvis har han inte åkt så långt med bussen.

Ibland kan det vara mycket värt att konstatera hur det inte har gått till.

Om någon vill jobba vidare med restider och avstånd så länkar jag en fil med busshållplatser längs linje 34 här:

https://minfil.org/MbJfrfbabe/Linje_34_h_llplatser.pdf
Citera
2017-01-02, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren
Intressant jobb av dig här.
Dock...
Vi säger att SP verkligen missade avstigningen från bussen och inte klev av innan bussen kommit till Ingesarven.
*Ok, bara att börja gå....
*En taxi kommer från Bergsjöhållet... Om det är styrkt att han åkt taxi denna kväll.
*SP får skjuts och blir avsläppt vid Råbovägskälet...
*Går vidare mot sommarstugorna...

Ska jag förstå det som att du ger 2 scenarior i din text?

Han har åkt taxi denna kväll. O*kar Sj*din skjutsade MGM
Citera
2017-01-02, 14:10
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisten
Har han berättat vart han plockade upp honom?
Citera
2017-01-02, 14:10
Medlem
meadowstreets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det låter logiskt det du säger. Troligtvis har han inte åkt så långt med bussen.

21.10 - Hudiksvall stn
21.38 - Ingesarven
Börjar gå men plockas efter några minuter upp av en taxi. Från Ingesarven till hållplatsen i Råbo är det 11,8 km, dvs 7-8 minuters bilresa vid 90 km/h.
MGM blir avsläppt vid vägskälet vid Norra Råbovägen.
Enligt Google maps tar det 12 minuter att promenera till Norra Råbovägen 4.

Vi räknar bakåt:
22.18 Telefonsamtal SOS
Ett par minuters samtal innan telefonsamtal till SOS, låt säga att kl var 22.13 när MGM anländer (5 minuter låter i längsta laget tycker jag, men för säkerhets skull).
12 minuters promenad från vägskälet = 22.01 när han blir avsläppt från taxin.
7-8 minuters bilresa i 90 km/h från Ingesarven till Råbovägskälet = 21.53

Bussen stannade vid Ingesarven 21.38 och han måste senast ha blivit upplockad 21.53 för att förloppet ska stämma. Han kan alltså ha traskat på längs Bergsjövägen i 15 minuter innan taxin plockade honom, vilket ju också förkortar taxiresan.

Så visst kan han ha hoppat av vid Ingesarven.
Men låt oss inte låsa fast oss vid det, den uppgiften kommer endast från en i tråden.
Citera
2017-01-02, 14:17
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:

Kan du berätta mer? T.ex. var han plockade upp Simon och vid vilket klockslag?
Citera
2017-01-02, 14:27
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meadowstreet
21.10 - Hudiksvall stn
21.38 - Ingesarven
Börjar gå men plockas efter några minuter upp av en taxi. Från Ingesarven till hållplatsen i Råbo är det 11,8 km, dvs 7-8 minuters bilresa vid 90 km/h.

Vi räknar bakåt:
22.18 Telefonsamtal SOS
Ett par minuters samtal innan telefonsamtal till SOS, låt säga att kl var 22.13 när MGM anländer (5 minuter låter i längsta laget tycker jag, men för säkerhets skull).

Bussen stannade vid Ingesarven 21.38 och han måste senast ha blivit upplockad 21.53 för att förloppet ska stämma. Han kan alltså ha traskat på längs Bergsjövägen i 15 minuter innan taxin plockade honom, vilket ju också förkortar taxiresan.

Men låt oss inte låsa fast oss vid det, den uppgiften kommer endast från en i tråden.
Fan, det där låter ju också väldigt logiskt!
Citera
2017-01-02, 14:30
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
21.10 - Hudiksvall stn
21.38 - Ingesarven

Vi räknar bakåt:
22.18 Telefonsamtal SOS

Det förekommer många uppgifter om var Simon har stigit av bussen. En artikel i Expressen gör gällande:

Citat:
Enligt uppgifter till Expressen känner polisen till att mannen efter ett biobesök hoppade på buss 34 från centrala Hudiksvall. Av oklar anledning ska han ha gått av redan vid Råbovägen, nära Råbosjön – en körsträcka på 19 minuter, enligt tidtabellen

Detta stämmer inte i två avseenden. Restiden hit är enligt tidtabellen 14 minuter och dessutom är det bekräftat att Simon fick skjuts en kort bit fram till Råbovägen. Visserligen är det ca 150 meter mellan hpl Råbo och vägskälet men jag tror ändå att resan i taxin var längre än så.
Citera
2017-01-02, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Kan du berätta mer? T.ex. var han plockade upp Simon och vid vilket klockslag?

Jag ska se om jag får mer info om det där, återkommer asap.
Citera
2017-01-02, 14:37
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
21.10 - Hudiksvall stn
21.38 - Ingesarven

Vi räknar bakåt:
22.18 Telefonsamtal SOS

Detta ser logiskt ut. Fast jag instämmer i att vi låter det vara öppet så länge.
Det börjar mer och mer, om vi räknar med ovan nämnda teori, att se ut som att det inte var slumpen som drev SP till Råbo.
Jag uppfattade det också som att dna-resultaten skulle landa på åklagarens bord under denna vecka.
Ser med spänning fram emot denna tilldragelse. Vi får hoppas att Sammens följer sin trend och lyfter luren till närmsta tidningsredaktion.
Citera
2017-01-02, 15:50
Medlem
Enligt vad jag fått fram hittills så har taxichauffören varit på väg till bergsjö och plockat upp MGM efter bergsjövägen samt släppt av honom vid Råbovägskälet. Så det är inte troligt att han hoppade av vid Ingesarven.
Citera
2017-01-02, 16:34
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Enligt vad jag fått fram hittills så har taxichauffören varit på väg till bergsjö och plockat upp MGM efter bergsjövägen samt släppt av honom vid Råbovägskälet. Så det är inte troligt att han hoppade av vid Ingesarven.

Starkt jobbat. Då kan vi avfärda en hel del hållplatser och koncentrera oss på de som är belägna söder om Råbo.

Har du möjligtvis någon kännedom varför chauffören var på väg till Bergsjö? Det finns nämligen ett scenario som klart styrker din berättelse där.

Hur som helst, tack för din insats och välkommen till Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in