2016-12-31, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren
Reggad i mars och nu kom ditt första inlägg!
Tack ändå för upplysningen. Verkar som att Råbo var målet, vart än han klev av bussen.
Blir skummare o skummare detta. Jag menar att om man vill göra inbrott så är ju skogen full av kåkar. Vill man göra något värre och vet VAR man vill göra detta, kanske man börjar gå tillbaka tills lyckan slår till och en taxi stannar. Frågan är hur långt från Ingesarven taxin plockade upp honom.

Har han verkligen tappat minnet och inte vet vart han ska kanske det inte är så konstigt.
Han kanske fortfarande har minnesförlust såtillvida att han har ett totalt kasst korttidsminne.
Som killen i filmen Memento som skriver minneslappar.
Citera
2016-12-31, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag utgick från Mr Googles kondition.

Ok, men Mr Goggle's konditionsaxiom utgår sannolikt från en mer el mindre överviktig amerikan, här talar vi en mellanmjölksmatad ung svensk man, norrlänning därtill.

Men detta blir ot, söker ej tjafs. Önskar gott nytt!
Citera
2016-12-31, 22:07
Medlem
Citat:
I så fall åkte han buss 12 km för långt, och hade 2,5 timmars promenad tillbaka.

Promenad? Enligt uppgifter så har TAXIN Kört han mot stan och släpt av han vid råbo
Citera
2016-12-31, 22:09
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Har han verkligen tappat minnet och inte vet vart han ska kanske det inte är så konstigt.
Han kanske fortfarande har minnesförlust såtillvida att han har ett totalt kasst korttidsminne.
Som killen i filmen Memento som skriver minneslappar.
Nej, men det är 1,4 mil (ca) mellan Ingesarven och Råbosjön. Promenaden skulle tagit honom 3 timmar. Varför är han så målmedveten? Varför hamnar han i Råbo?
Övertalar han taxin att köra honom just dit?
Citera
2016-12-31, 22:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mytaarrn
Promenad? Enligt uppgifter så har TAXIN Kört han mot stan och släpt av han vid råbo
Det vet jag, men när han klev av bussen hade han en lång promenad framför sig tillbaka.
Citera
2016-12-31, 22:13
Medlem
Citat:
Det vet jag, men när han klev av bussen hade han en lång promenad framför sig tillbaka.
Det vet jag med. Men ingen kan säga hur han tänker sig
Citera
2016-12-31, 22:21
Medlem
laserlasses avatar
Har pratat med en inom psykiatrin han är sjuksköterska och han berättade att zopliklon som är det värksamma ämnet i Imovane ofta gör att man tappar minnet.. det är en vanlig biverkning av dom.. .

Nån skrev tidigare att sim** tagit sådana piller
Citera
2016-12-31, 22:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
Har pratat med en inom psykiatrin han är sjuksköterska och han berättade att zopliklon som är det värksamma ämnet i Imovane ofta gör att man tappar minnet.. det är en vanlig biverkning av dom.. .

Nån skrev tidigare att sim** tagit sådana piller

Fast det är ju insomningstabletter som verkar ganska snabbt, mellan 30minuter till en timme (om de verkar). Amnesin inträffar, om den gör det, inom ca två tre timmar, alltså när man sover då.

Fluddrade killen? D. v. s. att han inte använder förskriven medicin på sätt som avses? Imovane ska man ju ta precis innan man ska gå och lägga sig.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-12-31 kl. 22:42.
Citera
2017-01-01, 00:16
Medlem
Crustaceas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast det är ju insomningstabletter som verkar ganska snabbt, mellan 30minuter till en timme (om de verkar). Amnesin inträffar, om den gör det, inom ca två tre timmar, alltså när man sover då.

Fluddrade killen? D. v. s. att han inte använder förskriven medicin på sätt som avses? Imovane ska man ju ta precis innan man ska gå och lägga sig.

Men om du inte tar dem som man skall så är de förrädiska
Citera
2017-01-01, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea
Men om du inte tar dem som man skall så är de förrädiska

Fast de brukar vara rätt snål med att skriva ut dem. Det är ganska hög tillvänjning på dem, att de tappar effekt som just insomningstablett. Fast den är bra så att effekten sitter i ganska kort tid, ca 6 timmar och man är inte groggy dagen efter som många andra sömntabletter. Fast som sagt, det är inget som de brukar förskriva för regelbunden användning, eller stadigvarande användning. Regelbundet kan man få förskrivet om man har återkommande sömnproblem men det förutsätts att man gör markanta uppehåll.
Citera
2017-01-01, 01:10
Medlem
Klaedvikarens avatar
Inkommet via PM: "min första tanke om MGM när jag läste att han eventuellt hade varit i råbo den 20/12 var att inbrott var tanken i och med att han skulle utomlands över nyår. kanske hade han dåligt med pengar och var ute efter nåt att sälja lite snabbt, kanske till och med redan varit till husen och spanat till och med. Han bestämde en dag, han går och ska hämta ev stöldgods, blir påkommen och helt plötsligt så har han tappat minne. När BO ringer polisen så kanske han får för sig att dom sett han försöka göra inbrott, kanske inte riktigt uppfattar vad BO säger till sos. Han ska ju utomlands så då kan han ju inte åka fast. Blandat med massa mediciner så blev det bara kaos."

Gott Nytt År förresten!!
😆
Citera
2017-01-01, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren
Inkommet via PM: "min första tanke om MGM när jag läste att han eventuellt hade varit i råbo den 20/12 var att inbrott var tanken i och med att han skulle utomlands över nyår. kanske hade han dåligt med pengar och var ute efter nåt att sälja lite snabbt, kanske till och med redan varit till husen och spanat till och med. Han bestämde en dag, han går och ska hämta ev stöldgods, blir påkommen och helt plötsligt så har han tappat minne. När BO ringer polisen så kanske han får för sig att dom sett han försöka göra inbrott, kanske inte riktigt uppfattar vad BO säger till sos. Han ska ju utomlands så då kan han ju inte åka fast. Blandat med massa mediciner så blev det bara kaos."

Gott Nytt År förresten!!
😆

Gott nytt år.

Lite udda dock att någon som inte är känd av polis börjar med bostadsinbrott. Och att det skulle vara "första tanken" när det är någon som hör vem det är. Som menar att denne påstått kaosiga medicinerade MGM varit där och rekat innan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in