2017-01-27, 05:10
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Aldrig förstått varför många bajare drar upp derbyfacit mot Dif, indirekt hånar ni er själva.

I år lär asen få sin efterlängtade seger, men är det inte snart 2000 dagar sen senaste segern? Och Djurgårdarna skröt om 1000 dagar, 1000 nätter.

Vår svit på 9 raka mot Dif är ju ungefär som er svit med 12 (?) raka mot oss 98-03 (räknar även in cupderbyt 2002). Då var en sådan svit så pass viktig att ni hissade upp ett Råsundaspöke inför augustiderbyt 2003

Det var Dede..

P.S. Vilka supportrar försöker inte vrida och vända på statistik till sin egen fördel?
Citera
2017-01-27, 08:11
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Vår svit på 9 raka mot Dif är ju ungefär som er svit med 12 (?) raka mot oss 98-03 (räknar även in cupderbyt 2002). Då var en sådan svit så pass viktig att ni hissade upp ett Råsundaspöke inför augustiderbyt 2003

Det var Dede..
Förutom det att ni inte räknar matcher utan dagar.
Citat:
P.S. Vilka supportrar försöker inte vrida och vända på statistik till sin egen fördel?
Ifall den statistiken har uppenbara luckor är det självklart att man drar upp det.
Citera
2017-01-27, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho

Det var Dede..

Ja, men bättre och skriva antal matcher i så fall

Att Råsundaspöket hängdes hade väl mer att göra med att det blev ett begrepp än att det var "viktigt".

Vår svit är 10 matcher, m a o likvärdig er.
Citera
2017-01-27, 11:54
Medlem
SoderortFTWs avatar
Att många bajare räknar tid har säkert lite med att det faktiskt börjar närma sig 10 år, det är ju lite av en milstolpe liksom, en typ ogreppbart lång tid.

Vafan gjorde ni alla 2007? Var ni ens myndiga då?
Citera
2017-01-27, 13:17
Medlem
anteri17s avatar
Intressant om Ågerup, Ola Andersson, Sirius och Arneng 2013. http://www.unt.se/sport/han-kostade-inte-sirius-en-krona-4509477.aspx?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Citera
2017-01-27, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aliasjomen
Det är väl allmänt känt att Hammarby supportrar inte bryr sig särskilt mycket om sportsliga framgångar, utan mer om publiksiffror och dylikt.

Falskt! De fanns ju event för 10 års firandet av deras enda Guld!
Citera
2017-01-27, 15:11
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Intressant om Ågerup, Ola Andersson, Sirius och Arneng 2013. http://www.unt.se/sport/han-kostade-inte-sirius-en-krona-4509477.aspx?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Hmmm... Är det där tillåtet? Jag har ingen koll alls på vad för regler som gäller egentligen men jag kommer ihåg när Chippen återvände till Mjällby. Då var dom tvungna att skriva ett avtal där Chippen fick 3000 i månaden (tror det var så mycket) för att han skulle få spela. (Sen att han aldrig tog ut dom pengarna är ju en annan sak.)
I detta fallet så var ju Arneng anställd och fick hela sin lön från det där häststället.
Fast det var ju iofs skillnad på divisioner också, i division 1 så är det kanske inte så konstigt med amatörspelare. Hängde han med i superettan också?
Citera
2017-01-27, 15:40
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Hmmm... Är det där tillåtet? Jag har ingen koll alls på vad för regler som gäller egentligen men jag kommer ihåg när Chippen återvände till Mjällby. Då var dom tvungna att skriva ett avtal där Chippen fick 3000 i månaden (tror det var så mycket) för att han skulle få spela. (Sen att han aldrig tog ut dom pengarna är ju en annan sak.)
I detta fallet så var ju Arneng anställd och fick hela sin lön från det där häststället.
Fast det var ju iofs skillnad på divisioner också, i division 1 så är det kanske inte så konstigt med amatörspelare. Hängde han med i superettan också?

Vad jag har hört och fått för mig går gränsen vid div 2 och uppåt, då måste alla spelare vara avlönande. Minimilönen skiljer sig säkert åt mellan de olika divisionerna dock.

Med reservation för att jag inte överhuvudtaget har en aning om vad jag snackar om, men hade en bekant som jag tror spelade i 3an, och då har jag för mig att de helt enkelt inte hade råd med 2an, just pga lönebiten.

EDIT: Litar mer på förbundets representationsbestämmelser än mina gamla aningar, och tolkar jag det jag läste rätt går gränsen vid div1-föreningar och uppåt
Senast redigerad av SoderortFTW 2017-01-27 kl. 15:45.
Citera
2017-01-27, 15:50
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Vad jag har hört och fått för mig går gränsen vid div 2 och uppåt, då måste alla spelare vara avlönande. Minimilönen skiljer sig säkert åt mellan de olika divisionerna dock.

Med reservation för att jag inte överhuvudtaget har en aning om vad jag snackar om, men hade en bekant som jag tror spelade i 3an, och då har jag för mig att de helt enkelt inte hade råd med 2an, just pga lönebiten.

EDIT: Litar mer på förbundets representationsbestämmelser än mina gamla aningar, och tolkar jag det jag läste rätt går gränsen vid div1-föreningar och uppåt
Förut var det divison 2 men numera är det divison 1 som gäller för elit, och där måste de ha betalt. Om inte mina polare högre upp ljuger för mig
Så din Edit stämmer nog.
Citera
2017-01-27, 16:05
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Jag vet inte mer än det de senaste har skrivit. Karlberg har ju slagit sig för bröstet med att inte betala ut en krona i lön och ändå ha en av Division-2-Sveriges bästa trupper.

Ang Ågerup och Arneng så gillar jag dealen. Alla kreativa lösningar är roliga att reflektera över i efterhand.

Arneng följde med till SE - men var där helt slut som spelare.
Citera
2017-01-27, 16:17
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW

Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Förut var det divison 2 men numera är det divison 1 som gäller för elit, och där måste de ha betalt. Om inte mina polare högre upp ljuger för mig
Så din Edit stämmer nog.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag vet inte mer än det de senaste har skrivit. Karlberg har ju slagit sig för bröstet med att inte betala ut en krona i lön och ändå ha en av Division-2-Sveriges bästa trupper.

Ang Ågerup och Arneng så gillar jag dealen. Alla kreativa lösningar är roliga att reflektera över i efterhand.

Arneng följde med till SE - men var där helt slut som spelare.
Ja, då hoppas jag ju att Sirius inte gjorde det riktigt så enkelt för sig. Nu vet jag inte vad det skulle kunna bli för påföljd, att likna det vid spel med oregistrerad spelare känns väl hårt men jag vet inte om det finns nått annat att gå på...
Citera
2017-01-27, 16:30
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Så din Edit stämmer nog.

Ändrat alltså, det förklarar saken. Kul att veta att alkoholen inte gjort alltför stor skada på minnet ännu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in