Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Hmmm... Är det där tillåtet? Jag har ingen koll alls på vad för regler som gäller egentligen men jag kommer ihåg när Chippen återvände till Mjällby. Då var dom tvungna att skriva ett avtal där Chippen fick 3000 i månaden (tror det var så mycket) för att han skulle få spela. (Sen att han aldrig tog ut dom pengarna är ju en annan sak.)
I detta fallet så var ju Arneng anställd och fick hela sin lön från det där häststället.
Fast det var ju iofs skillnad på divisioner också, i division 1 så är det kanske inte så konstigt med amatörspelare. Hängde han med i superettan också?
Vad jag har hört och fått för mig går gränsen vid div 2 och uppåt, då måste alla spelare vara avlönande. Minimilönen skiljer sig säkert åt mellan de olika divisionerna dock.
Med reservation för att jag inte överhuvudtaget har en aning om vad jag snackar om, men hade en bekant som jag tror spelade i 3an, och då har jag för mig att de helt enkelt inte hade råd med 2an, just pga lönebiten.
EDIT: Litar mer på förbundets representationsbestämmelser än mina gamla aningar, och tolkar jag det jag läste rätt går gränsen vid div1-föreningar och uppåt