Citat:
Sirius bör rimligtvis vara bättre i cupen än i AS med tanke på att truppen är satt sedan länge och att truppen är sånär på intakt från SE-vinsten. Så blir det en cupsuccé så bör inte laget springa iväg i hybris - det kan vi supportrar roa oss med istället. Kul att matchen mot Ängelholm blir av.
Sant, har väl varit flera lag som gått bra i cupen på vintern/våren som sedan inte riktigt pallat hela säsongen ut.
Det är en formtopp som kommit lite för tidigt.
Det var länge en gammal sanning att vi själva var dåliga på våren/försommaren i allsvenskan för att vi under många år siktade på en formtopp i nov/dec och mars när europacuperna avgjordes dels i gruppen och dels var tanken att nå kvart. Nu är det sedan länge över men det bevisar svårigheten i att ha en formtopp för cupen i februari/mars och hålla den länge.
Citat:
Ja Sirius gillar även jag med. Om staden Uppsala kan jag dock inte uttala mig då jag bara åkt förbi, men att dom spelar rolig och fin fotboll håller jag helt med om. Dom kommer nog hänga kvar och stanna i Allsvenskan för lång tid. Däremot måste väl AFC United vara det mest osexiga lag som någonsin funnits i Allsvenskan?
Enköping var inte direkt jätteskoj heller.
Vissa lag som många anser osexiga är ju Oddevold, Umeå och Ljungskile men jag tycker dessa ändå hade en charm. Oddevold och Lsk för att dom var nära hem mest kanske och Umeå just för att det var så långt...