2017-01-21, 08:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Sirius bör rimligtvis vara bättre i cupen än i AS med tanke på att truppen är satt sedan länge och att truppen är sånär på intakt från SE-vinsten. Så blir det en cupsuccé så bör inte laget springa iväg i hybris - det kan vi supportrar roa oss med istället. Kul att matchen mot Ängelholm blir av.

Sant, har väl varit flera lag som gått bra i cupen på vintern/våren som sedan inte riktigt pallat hela säsongen ut.
Det är en formtopp som kommit lite för tidigt.
Det var länge en gammal sanning att vi själva var dåliga på våren/försommaren i allsvenskan för att vi under många år siktade på en formtopp i nov/dec och mars när europacuperna avgjordes dels i gruppen och dels var tanken att nå kvart. Nu är det sedan länge över men det bevisar svårigheten i att ha en formtopp för cupen i februari/mars och hålla den länge.

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja Sirius gillar även jag med. Om staden Uppsala kan jag dock inte uttala mig då jag bara åkt förbi, men att dom spelar rolig och fin fotboll håller jag helt med om. Dom kommer nog hänga kvar och stanna i Allsvenskan för lång tid. Däremot måste väl AFC United vara det mest osexiga lag som någonsin funnits i Allsvenskan?

Enköping var inte direkt jätteskoj heller.
Vissa lag som många anser osexiga är ju Oddevold, Umeå och Ljungskile men jag tycker dessa ändå hade en charm. Oddevold och Lsk för att dom var nära hem mest kanske och Umeå just för att det var så långt...
Citera
2017-01-21, 08:42
Medlem
Då är det äntligen matchdag. 11.50 börjar TV-sändningen för er som inte är på plats.
Truppen är stor och en drös U19 får vara med och frysa en halvlek?

Den uttagna truppen:
3 Per Karlsson
4 Nils-Eric Johansson
5 Jesper Nyholm
6 Melker Antonsson (U19)
7 Nicolaus Elfström (U19)
8 Johan Blomberg
9 Albin Linnér (U19)
10 Denni Avdić
12 Daniel Mushitu (U19)
13 Kyriakos Stamatopoulos (mv)
14 Kevin Jakobsson (U19)
15 Sauli Väisänen
18 Noah Sonko Sundberg
19 Rany Georgis (U19)
20 Gabriel Aphrem (U19)
21 Daniel Sundgren
23 Rickson Mansiamina
24 Stefan Ishizaki
28 Alexander Snäcke (U19)
31 Christos Gravius
32 Patrick Kpozo
34 Oscar Linnér (mv)
39 Amin Affane

Rent Sillymässigt saknas några intressanta namn i listan Isak, Ofori, Saletros, Markkanen och Hauksson
Citera
2017-01-21, 10:23
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Fast jag känner ändå en lite öm punkt för AFC United just för att de är sådana underdogs. Ingen tror på dom, de har ingen publik, inga pengar och ingen vill ha dom kvar! Jag är svag för sådana outsiders!
Är lite osäkert hur intresset är i Eskilstuna? Det är inte riktigt utdömt som utomstående nästan "vill". Pengar verkar ju finnas med när det behövs också.
Citera
2017-01-21, 11:04
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Då är det äntligen matchdag. 11.50 börjar TV-sändningen för er som inte är på plats.
Truppen är stor och en drös U19 får vara med och frysa en halvlek?

Den uttagna truppen:
3 Per Karlsson
4 Nils-Eric Johansson
5 Jesper Nyholm
6 Melker Antonsson (U19)
7 Nicolaus Elfström (U19)
8 Johan Blomberg
9 Albin Linnér (U19)
10 Denni Avdić
12 Daniel Mushitu (U19)
13 Kyriakos Stamatopoulos (mv)
14 Kevin Jakobsson (U19)
15 Sauli Väisänen
18 Noah Sonko Sundberg
19 Rany Georgis (U19)
20 Gabriel Aphrem (U19)
21 Daniel Sundgren
23 Rickson Mansiamina
24 Stefan Ishizaki
28 Alexander Snäcke (U19)
31 Christos Gravius
32 Patrick Kpozo
34 Oscar Linnér (mv)
39 Amin Affane

Rent Sillymässigt saknas några intressanta namn i listan Isak, Ofori, Saletros, Markkanen och Hauksson

Fan vad kul att svensk fotboll äntligen börjar lite smått!
Nu har jag inte mycket övers för aik, men kommer sitta klistrad ändå.
Citera
2017-01-21, 11:58
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Same same. Hade varit ännu roligare om Nyholm fått lira. Gillade vad jag såg i Dalkurd förra året och hade förhoppningar om att Brännström skulle kunna spela in i valet av klubb.
Citera
2017-01-21, 18:56
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Same same. Hade varit ännu roligare om Nyholm fått lira. Gillade vad jag såg i Dalkurd förra året och hade förhoppningar om att Brännström skulle kunna spela in i valet av klubb.
Han lira hela andra halvlek?
Citera
2017-01-21, 19:08
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Han lira hela andra halvlek?
Skrev inlägget innan matchen, och borde skrivit "från start". Pallade bara se första 30. Sen blev det soligt och då gick jag ut istället
Citera
2017-01-21, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Sant, har väl varit flera lag som gått bra i cupen på vintern/våren som sedan inte riktigt pallat hela säsongen ut.
Det är en formtopp som kommit lite för tidigt.
Det var länge en gammal sanning att vi själva var dåliga på våren/försommaren i allsvenskan för att vi under många år siktade på en formtopp i nov/dec och mars när europacuperna avgjordes dels i gruppen och dels var tanken att nå kvart. Nu är det sedan länge över men det bevisar svårigheten i att ha en formtopp för cupen i februari/mars och hålla den länge.

Enköping var inte direkt jätteskoj heller.
Vissa lag som många anser osexiga är ju Oddevold, Umeå och Ljungskile men jag tycker dessa ändå hade en charm. Oddevold och Lsk för att dom var nära hem mest kanske och Umeå just för att det var så långt...

Skillnaden är ju också att Oddevold hade en ganska lång historik inom näst högsta serien. Rimnersvallen har ju faktiskt varit arena för VM-match tror det var Brasilien t.o.m. .
Thorden (Uddevallavarvet) i spetsen gjorde ju en större satsning på 50 talet som bäst var man tvåa 1960 i div II efter Elfsborg.

Under sin AS säsong 1996 hade man med hänsyn tagen också till sin sistaplacering rätt hyfsade publiksiffror 4060 det var 10:a av 14 lag bättre än Djurgården t.ex..

Så Uddevalla har varit ett rätt starkt fotbollsfäste jämfört med andra mindre städer trots allt och har ju haft även IFK Uddevalla i högsta serien på 20-talet. Med LSK 3 lag från samma kommun, inte framgångsrika i AS men alla med rätt god näst högsta serien historik och därmed viss supportertradition utefter sina förutsättningar.

Oddevold är ju f.ö. ena parten i det idag kanske osannolika (med hänsyn till lagen) publikrekordet för tredjedivisionen ,med 18229 mot Häcken från 1950-talet.
Citera
2017-01-21, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Du får spana fynd hos Vasalund. Imorgon Örebro- Sirius. Jag har inte sett Sirius mer än resultat i tidningen. Lite nyfiken på om Axén hittat något nytt tills i år också.
Citera
2017-01-22, 09:14
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Skillnaden är ju också att Oddevold hade en ganska lång historik inom näst högsta serien. Rimnersvallen har ju faktiskt varit arena för VM-match tror det var Brasilien t.o.m. .
Thorden (Uddevallavarvet) i spetsen gjorde ju en större satsning på 50 talet som bäst var man tvåa 1960 i div II efter Elfsborg.

Under sin AS säsong 1996 hade man med hänsyn tagen också till sin sistaplacering rätt hyfsade publiksiffror 4060 det var 10:a av 14 lag bättre än Djurgården t.ex..

Så Uddevalla har varit ett rätt starkt fotbollsfäste jämfört med andra mindre städer trots allt och har ju haft även IFK Uddevalla i högsta serien på 20-talet. Med LSK 3 lag från samma kommun, inte framgångsrika i AS men alla med rätt god näst högsta serien historik och därmed viss supportertradition utefter sina förutsättningar.

Oddevold är ju f.ö. ena parten i det idag kanske osannolika (med hänsyn till lagen) publikrekordet för tredjedivisionen ,med 18229 mot Häcken från 1950-talet.

Givetvis spelar historien roll.
Vad man också ska minnas är att IKO gjorde en stark start det året (96) med 2 alt 3 raka segrar och det gav en ännu större fotbollsfeber i staden.
Sedan blev det ju lite pop-lag ett tag med den där Ayo Ojedayi på topp.

Nu är det en bit ifrån årets allsvenska men det är trots allt roligt i dessa tidevarv av att all internationell fotboll är så plastig att Uddevalla och Sandviken har arrangerat vm-matcher.

Förövrigt bara en vecka kvar nu till man ska svära över den usla plastaskiten i PSA, få ont i ryggen av den ruskigt obekväma sittplatsläktaren etc vid första träningsmatchen.
Citera
2017-01-22, 16:59
Medlem
Danieloss avatar
4-2 till Sirius borta mot ÖSK. Bra gjort!
Citera
2017-01-22, 17:43
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
4-2 till Sirius borta mot ÖSK. Bra gjort!
Finnstart på säsongen för blåsvart. Var det nån spelare som utmärkte sig extra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in