Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Straw man... På diverse forum och irl så har vissa hyllat Paulsen innan han bevisat sig. Han kommer nog göra ett okej jobb, men det är ingen toppspelare i AS.
Wernersson är bra men väl tunn. Dock stor potential inom 2-3 års tid.
I övrigt är jag inte alls lika frälst i Jajic och Bengtsson. Jajic har ett frustrerande rörelsmönster, medan Bengtsson bör kunna sticka ut mer om han ska ta speltid i år. Tiden ligger till ungtupparnas fördel, förstås. Men i år kommer de inte göra särskilt stora avtryck.
Ang. Romulo. Han har sådan potential i sitt spel där han både kan spela felvänd och vara duktig med bollen. Synd att han ska slarva bort många fina bollbehandlingar.
Jag tror att Bajen borde satsa på Khalili på topp. Med lite självförtoende är han den anfallaren med mest i sig.
Trots att jag verkligen anstränger mig så kan jag inte komma på en enda kommentar om att Paulsen skulle vara en grym spelare. Tvärtom, det har varit många frågetecken till att vi värvat en kille som fått spela ytterback och yttermittfältare i Esbjerg. Det har säkert funnits en och annan optimist som uttryckt förhoppningar, men det är knappast unisona hyllningar av Paulsen som är i stort sett helt okänd i Sverige.
Ang Jajic och Bengtsson, nej det är inte alls säkert att det blir något av dem. Känns som att om fem år kan de spela i Holland såväl som i div. 3, tänker bland annat på Viktor Nordin som var med och vann U17-VM och nu harvar i Sandviken (?). Det är svårt att veta vilken väg en spelare i den åldern kommer att ta. Men det finns inga tvivel på att båda har spetsegenskaper (Jajics passningsspel och Bengtssons snabbhet & genombrottsförmåga) som är intressanta.
Är mer tveksam till Isac Lidberg. Han är förvisso redan nu en habil div. 1-spelare men när hans jämnåriga har knappat in på hans fysiska försprång så ser jag ingenting i det spelmässiga som sticker ut. Å andra sidan känns han som en klassisk straffområdesspelare som älskar att göra mål. Den typen av spelare är sällan spektakulära men gör sina stadiga kassar.
Ja det finns ju sparkapital i Khalili. Kan bli vansinnig på hur loj han kan se ut, samtidigt har han en bollbehandling som bara Kennedy kan matcha i laget. Khalili ska dock ha respekt för att han hållit käft under all tid på bänken, och enligt rapporter såg han het ut på Gran Canaria.