2017-01-29, 21:00
Medlem
gulaLejonets avatar
tror häcken kan bli riktigt farliga i år, det som talar emot är micke stahre vars ledarstil inte kommer passa i häcken tror jag.
malmö såklart superfavorit
Citera
2017-01-29, 21:11
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Strawman.

--

Nej knappast någon klang- och jubelföreställning idag, men vi är fortfarande i januari å andra sidan. Truppen är inte spikad heller utan det kommer gissningsvis in 2-3 spelare till som ska kunna gå rätt in i elvan (tror och hoppas på Wernersson på VB). Både Michelsen och Jingblad är väldigt öppna med att truppen är för smal just nu.

För övrigt, vad fin han är, Leo Bengtsson. Fortfarande valpig och lite för respektfull, men det finns något i hans spel som är mycket intressant. Hoppas och tror att både han och Jajic får rejält med speltid i år.

Straw man... På diverse forum och irl så har vissa hyllat Paulsen innan han bevisat sig. Han kommer nog göra ett okej jobb, men det är ingen toppspelare i AS.

Wernersson är bra men väl tunn. Dock stor potential inom 2-3 års tid.

I övrigt är jag inte alls lika frälst i Jajic och Bengtsson. Jajic har ett frustrerande rörelsmönster, medan Bengtsson bör kunna sticka ut mer om han ska ta speltid i år. Tiden ligger till ungtupparnas fördel, förstås. Men i år kommer de inte göra särskilt stora avtryck.

Ang. Romulo. Han har sådan potential i sitt spel där han både kan spela felvänd och vara duktig med bollen. Synd att han ska slarva bort många fina bollbehandlingar.
Jag tror att Bajen borde satsa på Khalili på topp. Med lite självförtoende är han den anfallaren med mest i sig.
Citera
2017-01-30, 05:09
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Straw man... På diverse forum och irl så har vissa hyllat Paulsen innan han bevisat sig. Han kommer nog göra ett okej jobb, men det är ingen toppspelare i AS.

Wernersson är bra men väl tunn. Dock stor potential inom 2-3 års tid.

I övrigt är jag inte alls lika frälst i Jajic och Bengtsson. Jajic har ett frustrerande rörelsmönster, medan Bengtsson bör kunna sticka ut mer om han ska ta speltid i år. Tiden ligger till ungtupparnas fördel, förstås. Men i år kommer de inte göra särskilt stora avtryck.

Ang. Romulo. Han har sådan potential i sitt spel där han både kan spela felvänd och vara duktig med bollen. Synd att han ska slarva bort många fina bollbehandlingar.
Jag tror att Bajen borde satsa på Khalili på topp. Med lite självförtoende är han den anfallaren med mest i sig.

Trots att jag verkligen anstränger mig så kan jag inte komma på en enda kommentar om att Paulsen skulle vara en grym spelare. Tvärtom, det har varit många frågetecken till att vi värvat en kille som fått spela ytterback och yttermittfältare i Esbjerg. Det har säkert funnits en och annan optimist som uttryckt förhoppningar, men det är knappast unisona hyllningar av Paulsen som är i stort sett helt okänd i Sverige.

Ang Jajic och Bengtsson, nej det är inte alls säkert att det blir något av dem. Känns som att om fem år kan de spela i Holland såväl som i div. 3, tänker bland annat på Viktor Nordin som var med och vann U17-VM och nu harvar i Sandviken (?). Det är svårt att veta vilken väg en spelare i den åldern kommer att ta. Men det finns inga tvivel på att båda har spetsegenskaper (Jajics passningsspel och Bengtssons snabbhet & genombrottsförmåga) som är intressanta.

Är mer tveksam till Isac Lidberg. Han är förvisso redan nu en habil div. 1-spelare men när hans jämnåriga har knappat in på hans fysiska försprång så ser jag ingenting i det spelmässiga som sticker ut. Å andra sidan känns han som en klassisk straffområdesspelare som älskar att göra mål. Den typen av spelare är sällan spektakulära men gör sina stadiga kassar.

Ja det finns ju sparkapital i Khalili. Kan bli vansinnig på hur loj han kan se ut, samtidigt har han en bollbehandling som bara Kennedy kan matcha i laget. Khalili ska dock ha respekt för att han hållit käft under all tid på bänken, och enligt rapporter såg han het ut på Gran Canaria.
Citera
2017-01-30, 07:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
tror häcken kan bli riktigt farliga i år, det som talar emot är micke stahre vars ledarstil inte kommer passa i häcken tror jag.

Det som talar emot Häcken är nog mest att det är just Häcken.
Citera
2017-01-30, 07:28
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ser Paulsen särskilt bra ut? Nej, om man ser till dagens match. Det är inte den klassback som vissa Bajare gjort gällande.

I övrigt trist om Bajen ska spela en sån här stel fotboll som uppvisades idag även senare i år. Med Kennedy och Smarasons fötter finns potential till en fin bollhållande fotboll. Tränaren verkar dock inte alls sugen på den typen av fotboll.

Ärligt talat så hade jag hög tro på Bajen inför de senaste två åren. Inför den här säsongen känns man dock sämre än innan. Lag som DIF, Örebro, Kalmar och ÖFK håller jag före Bajen för tillfället.
Kändes som en höstmatch borta mot Åtvid under Nanne med dålig rörlighet centralt som leder till långa bollar. Typ 1 år sedan rullade syrianska ut oss i cupen och jag trodde de skulle kunna vara med i toppen. BP rullade också bra. Blir intressant att se hur de klarar sig i superettan.
Solheim kommer aldrig få den cred han förtjänar för sin höstsäsong men jag är av uppfattningen att en ny vänsterback måste in. Wernersson känns som en billig "chansning" med hög potential. Såg inte hela syrianska AIK så kan ha fel men han såg lika säker ut på små ytor som han tidigare gjort när jag sett honom. Avgå Jingblad!
Citera
2017-01-30, 09:09
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Känns bra att våra ordinarie spelare är sämst på plan när vi möter ett drittlag från Norge. De spelarna som förväntas spela varje match under Jörgen var återigen bedrövligt dåliga.

Jamieson vår vänsterback är en katastrof.
Bjärs lika stabbig och oengagerad som förra året.
Salo har totalt dalat i form under Lennartssons sista år.

Det positiva med gårdagens match var snarare de unga spelarna samt ett par av nyförvärven.

Boo-Wiklander såg fin ut, en ledare som styr backlinjen och kommunicerar. Något som våra andra två mittbackar totalt skiter i.
Razak visade initativförmåga framåt, tog bollen och kunde bryta mönstret offensivt.

Lawson bäst de 45 min han fick.

Ja, det var första träningsmatchen, men det finns fortfarande inga tydliga idéer på hur man ska nå anfallszonerna eller komma till farliga lägen
Finns dessutom inget som tyder på att försvaret kommer vara bättre i år än förra året.
Såg lika virrigt ut som i höstas.

Men Jörgen är ju kvar så varför ska det ske så stora förändringar i endera riktning? Han har ju sin spelmodell, och den går inte att ruckas på.

Vi brukar hålla med varandra i det mesta och visst var det uselt i lördags men det var första matchen. Vi hade inte ett enda mittbackspar som spelat ihop innan (Jag vill se DBW-Rogne ihop i några matcher, det känns intressant) och likaså var mittfältasparet ovana ihop.
Det kommer dock vara en sanslöst kort tålamodssträcka denna säsong. Nu har vi iofs ett Sirius i gruppen i cupen som är bättre än fjolårets HBK så ett uttåg är inte lika uselt men om vi åker ur i gruppen så får vi direkt en rejäl uppförsbacke.

Skulle vi sedan torska premiären mot MFF och säg ta en pinne/torska mot Sirius i deras hemmapremiär där dom kommer vara extremt laddade så kommer det bli jävligt jobbigt...

Man kan tycka att jag målar fan på väggen redan men det känns långt ifrån osannolikt att säsongen blir sådan...

Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet

Häcken har väl ansetts vara farliga sedan dom gick upp? Endast en säsong gjorde dom något som kan anses vara en mycket bra säsong. Det finns liksom inte mer iår är andra år som talar för dom.
Jag tror att dom blir betydligt stabilare iår med Stahre men det kommer inte bli nån topp-tre placering ändå...
Citera
2017-01-30, 09:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nä Landskrona blev lite för svårt. Men hur tror du och ni andra att det påverkar er inför allsvenskan att inte ha spelat några tävlingsmatcher?

Det borde bli till det sämre men vi har en ny tränare som får extra tid att nöta in detaljer, så det kanske inte påverkar så mycket.

Ifjol så gick cupen bra men det blev en katastrofstart i början av allsvenskan.
Citera
2017-01-30, 10:30
Bannlyst
I år tar vi Guldet
DIF vi äger svensk fotboll
Citera
2017-01-30, 10:44
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Kändes som en höstmatch borta mot Åtvid under Nanne med dålig rörlighet centralt som leder till långa bollar. Typ 1 år sedan rullade syrianska ut oss i cupen och jag trodde de skulle kunna vara med i toppen. BP rullade också bra. Blir intressant att se hur de klarar sig i superettan.
Solheim kommer aldrig få den cred han förtjänar för sin höstsäsong men jag är av uppfattningen att en ny vänsterback måste in. Wernersson känns som en billig "chansning" med hög potential. Såg inte hela syrianska AIK så kan ha fel men han såg lika säker ut på små ytor som han tidigare gjort när jag sett honom. Avgå Jingblad!

Btw visst såg BP:s högerback Felix Beijmo intressant ut? Inte bättre än Seværdsson men Birkir bli å andra sidan inte yngre.
Citera
2017-01-30, 12:49
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Trots att jag verkligen anstränger mig så kan jag inte komma på en enda kommentar om att Paulsen skulle vara en grym spelare. Tvärtom, det har varit många frågetecken till att vi värvat en kille som fått spela ytterback och yttermittfältare i Esbjerg. Det har säkert funnits en och annan optimist som uttryckt förhoppningar, men det är knappast unisona hyllningar av Paulsen som är i stort sett helt okänd i Sverige.

Ang Jajic och Bengtsson, nej det är inte alls säkert att det blir något av dem. Känns som att om fem år kan de spela i Holland såväl som i div. 3, tänker bland annat på Viktor Nordin som var med och vann U17-VM och nu harvar i Sandviken (?). Det är svårt att veta vilken väg en spelare i den åldern kommer att ta. Men det finns inga tvivel på att båda har spetsegenskaper (Jajics passningsspel och Bengtssons snabbhet & genombrottsförmåga) som är intressanta.

Är mer tveksam till Isac Lidberg. Han är förvisso redan nu en habil div. 1-spelare men när hans jämnåriga har knappat in på hans fysiska försprång så ser jag ingenting i det spelmässiga som sticker ut. Å andra sidan känns han som en klassisk straffområdesspelare som älskar att göra mål. Den typen av spelare är sällan spektakulära men gör sina stadiga kassar.

Ja det finns ju sparkapital i Khalili. Kan bli vansinnig på hur loj han kan se ut, samtidigt har han en bollbehandling som bara Kennedy kan matcha i laget. Khalili ska dock ha respekt för att han hållit käft under all tid på bänken, och enligt rapporter såg han het ut på Gran Canaria.

Det har pratats om en etablerad dansk mittback med bra offensiva kvaliteter som handplockats specifikt av den nya tränaren. Det ställer vissa prestationskrav. Det är dock möjligt att jag tolkat vissa uttalanden fel.

Nordins klubbval var märkligt. Nu är emmellertid Sandviken i ettan, men nog borde Nordin ta plats i ett Frej eller BP. Iaf, Jajic och Bengtsson är unga - ingen stress alltså.

Håller med om Lidberg och Khalili.
Citera
2017-01-30, 15:33
Medlem
På tal om Häcken kan dom nog bli giftiga i år bara dom får en rejäl spark i häcken . Skämt åsido, man vet aldrig vart man har dom blir antingen flip eller flopp. Frågetecken är hur Stahres filosofi passar laget. Gäller nog att få en bra start. Sedan kan man säga vad man vill om MP i Malmö valet i sig av tränare i MFF är märkligt i sig men på pappret så är ju MFF årets vinnare. Men risken är att MP blir en ny "Allan Kuhn".

Sedan har jag en otäck känsla av att Bajen kan bli årtes positiva överraskning. Nye tränaren är intressant och truppen ser inte så tokig ut heller. Det räcker nog inte hela vägen till guld, men topp 5 bör det kunna bli om allt klickar direkt.

Sedan vill jag tro att Djurgården kan om möjligt vara med och utmana men man lär inte räcka till. Är osäker på om Melkemichel har kvaliteerna för att basa över en "storklubb". Däremot lär det bli stor underhållning varje gång dom förlorar en match
Senast redigerad av Azdz 2017-01-30 kl. 15:36.
Citera
2017-01-30, 15:38
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vi brukar hålla med varandra i det mesta och visst var det uselt i lördags men det var första matchen. Vi hade inte ett enda mittbackspar som spelat ihop innan (Jag vill se DBW-Rogne ihop i några matcher, det känns intressant) och likaså var mittfältasparet ovana ihop.
Det kommer dock vara en sanslöst kort tålamodssträcka denna säsong. Nu har vi iofs ett Sirius i gruppen i cupen som är bättre än fjolårets HBK så ett uttåg är inte lika uselt men om vi åker ur i gruppen så får vi direkt en rejäl uppförsbacke.

Skulle vi sedan torska premiären mot MFF och säg ta en pinne/torska mot Sirius i deras hemmapremiär där dom kommer vara extremt laddade så kommer det bli jävligt jobbigt...

Man kan tycka att jag målar fan på väggen redan men det känns långt ifrån osannolikt att säsongen blir sådan...

Häcken har väl ansetts vara farliga sedan dom gick upp? Endast en säsong gjorde dom något som kan anses vara en mycket bra säsong. Det finns liksom inte mer iår är andra år som talar för dom.
Jag tror att dom blir betydligt stabilare iår med Stahre men det kommer inte bli nån topp-tre placering ändå...

Tålamodsstäckan känns tyvärr skitsamma då det ju redan är sanning och faktum att Blåvitt och Lennartsson förhandlar om ett nytt kontrakt samt förlängning.

Således hamnar jag tyvärr i en situation där jag antingen får hoppas Lennartsson går så dåligt att han får sparken (vilket skadar Blåvitt) alternativt att vi börjar gå bra/okej vilket cementerar Lennartsson som får frälsare och nya tränare.

Har inga problem med mycket just nu, truppen tycker jag ser mer intressant ut än på länge. Jag tror bara helt enkelt i grunden inte ett skvatt på Jörgen Lennartssons taktiska kunnande. Jag skiter fullständigt i alla som säger och skriver hela tiden om att JL "andas fotboll" och inte gör något annat än pratar fotboll.

Det är fortfarande extremt ytliga och grunda analyser han lyckas göra när han uttalar sig. Det känns så jävla gammaldags och omodernt i allt han tar sig till att jag på allvar inte tror han vet hur "modern fotboll" ter sig och vad som hänt de sista 15,10 eller kanske t.om bara 5 åren.

För min del är fan redan målad på väggen då Jörgen är kvar. Fan på väggen kan endast försvinna om Jörgen går emot det han gjort vad gäller sin filosofi de sista 10 åren eller att han får sparken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in