Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-05, 20:04
  #1
Medlem
Doktorphils avatar
vad tror vi om denna ?

http://www.imdb.com/title/tt2345759/

nu är trailern släppt
Citera
2016-12-05, 20:19
  #2
Medlem
Får flr mycket mission impossible vibbar. Hade föredragit en ny med Brendan Frasier istället.
Citera
2016-12-05, 20:40
  #3
Medlem
Samizdats avatar
OK, Tom Cruise är superpopulär och framgångsrik så att man struntar i Fraser kan jag ändå förstå, men väldigt trist att Vosloo (Imhotep) inte ens får göra någon "cameo". Han är ju Mumien.
Citera
2016-12-07, 12:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fellhall
Får flr mycket mission impossible vibbar. Hade föredragit en ny med Brendan Frasier istället.

Ja, en rak fortsättning på The mummy-filmerna hade varit klart roligare. Sonen kunde vara vuxen och rollistan var ju redan perfekt där man kunde plockat in lite folk från de olika filmerna (Brendan, Rachel, hennes tokige bror, alla hjälpare och elakingar) .

Rollistan består nu av gamla gubbar och två unga lammkött på damsidan...Lite unket.

Russel Crowe ska spela ...dr. Jekyll i nutid !?!

Från början såg det ut att bli en remake av the Mummy från 1932 (om jag minns rätt). Sen skulle det vara en fortsättning på The mummy-filmerna i nutid och nu...ta da! har man slagit ihop Van Helsing och The Mummy.

Det verkar mer som ett desperat sätt att försöka göra pengar än bra film. Att gör bara film och tjäna pengar kan gå hand i hand, men här känns det...alltför krångligt.

Ska det nu jagas vampyrer och mumier i en och samma film? Fantastiska monster med superpowers? Trodde vi hade Marvel för detta. Cruise och Crowe verkar ha dåligt med cash som skrev på här. Hoppas Anthony Hopkins får bra med pengar i Westworld så han inte dyker upp här med. Det verkar inte bli så bra faktiskt.
Citera
2016-12-09, 19:46
  #5
Medlem
Den här ska ingå i samma universum som Dracula Untold. Den har inget gemensamt med gamla mumien.

Försiktigt optimistisk, untold var helt ok. Hoppas de knyter an varandra som marvel gjort.
Citera
2016-12-09, 20:37
  #6
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daaim
Den här ska ingå i samma universum som Dracula Untold. Den har inget gemensamt med gamla mumien.

Försiktigt optimistisk, untold var helt ok. Hoppas de knyter an varandra som marvel gjort.


Jo så var det tänkt från början men sen blev Dracula Untold en rejäl flop och på grund av det verkar Universal inte vilja räkna in den i sitt nya universum längre


http://collider.com/the-mummy-universal-monsters-shared-universe/#dr-jekyll-creature-from-the-black-lagoon
__________________
Senast redigerad av PrinceMeandor 2016-12-09 kl. 20:39.
Citera
2017-04-04, 08:42
  #7
Medlem
Nochillss avatar
Suck; den här filmtrailern visar egentligen hela storyn och lämnar väldigt lite åt fantasin.

https://www.youtube.com/watch?v=L3ltWaDgV40


Jag läste någonstans att Tom Cruise gjorde om stuntet i viktlöshet hela 64 gånger.
Rätt bra med tanke på att han är 54 år gammal så fysiken är det inget fel på!
Citera
2017-04-04, 18:53
  #8
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Suck; den här filmtrailern visar egentligen hela storyn och lämnar väldigt lite åt fantasin.

https://www.youtube.com/watch?v=L3ltWaDgV40

Det är olika trailers som sitter ihop.

Men fan. Filmen ser ju - ärligt talat - ganska kul ut.
Citera
2017-04-04, 19:20
  #9
Medlem
Gregory.Houses avatar
Verkar ok film som man bör se på bio. Kommer ligga på max 5-6,5 i betyg.
Citera
2017-04-30, 12:55
  #10
Medlem
JustZlatans avatar
Förhoppningsvis bättre än b-filmerna med Brendan Fraser.
Citera
2017-05-01, 05:29
  #11
Avstängd
Luktar storflopp. Kommer sluta upp pa 5.5-6/10 pa imdb.
Citera
2017-05-02, 09:32
  #12
Medlem
Overminds avatar
Jag älskar mumier och zombies. Gillar de gamla Mumierna filmerna. Trilogin då. Cheesy rolig matiné filmer. Äventyr.

Men här fattar jag inte varför mumien är en kvinna? Inte ett dugg läskig. Imothep är tusen gånger vidrigare och skräckinjagande. Den är kvinnan är ju inte ett dugg vidrig?

Det gillar jag inte...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback