2017-11-21, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Absolut. Folk verkar glömma hans träben (utom hans kanon mot ellos, var fan har den varit de senaste två åren?!), och stirrar sig blinda på löpmeter. Maken till målsumpare. Samma sak med de som skrek sig hesa att Thern inte fick förlängt/fick spela. Han sprang bara (utom hans mål i derbyt då).
AIK borde kontakta Rakip. Som är typ samma spelstil som Blomberg fast ännu bättre och yngre så man kan sälja vidare för bra peng
Citera
2017-11-21, 22:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
AIK borde kontakta Rakip. Som är typ samma spelstil som Blomberg fast ännu bättre och yngre så man kan sälja vidare för bra peng

Då får de ge honom en fet lön. Kindberg (ÖFK) säger ju att de vill ha honom och göra honom till en världsspelare.
Handen på hjärtat så vill du väl hellre tränas av Harry Potter än av Richard Boring.
Senast redigerad av bagarn29 2017-11-21 kl. 22:33.
Citera
2017-11-22, 10:12
Medlem
Det verkar som om Sonny går fram med storsläggan inför nästa säsong. En hel del spelare har ju redan inte fått förnyade kontrakt och nu petas även Farnerud.
Citat:
Alexander Farneruds tid i Häcken är över. Klubben och mittfältaren väljer att bryta kontraktet på grund av knäskadan som Farnerud fick i somras. – Det känns jobbigt just nu och jag behöver tid att fundera på min framtid, säger han till klubbens hemsida.
http://www.gp.se/sport/fotboll/farnerud-bryter-kontraktet-med-h%C3%A4cken-1.4855639
Citera
2017-11-22, 10:37
Medlem
pissoars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leclassique
Det verkar som om Sonny går fram med storsläggan inför nästa säsong. En hel del spelare har ju redan inte fått förnyade kontrakt och nu petas även Farnerud.

http://www.gp.se/sport/fotboll/farnerud-bryter-kontraktet-med-h%C3%A4cken-1.4855639

Det blir ju inte många spelare kvar på Hisingen.. Finns det något nytt om Paulinho? Skall bli kul att se om Irandust kan bli lite jämnare på sin stundtals höga nivå nästa säsong, och med Farnerud borta blir han ju förstaval i sin roll.
Citera
2017-11-22, 14:05
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leclassique

Man ska inte värva spelare i den åldern med så mycket skador bakom sig. Risken är för stor.
Citera
2017-11-22, 14:18
Medlem
Shuyins avatar
AIK signar tre målvaktskontrakt i dag, 2020 för Linner, Stam och nye Janosevic. Skönt att ha en position stenklar. Blir spännande att se vem som blir förstemålvakt, jag hoppas på Oscar.
Citera
2017-11-22, 16:10
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
AIK signar tre målvaktskontrakt i dag, 2020 för Linner, Stam och nye Janosevic. Skönt att ha en position stenklar. Blir spännande att se vem som blir förstemålvakt, jag hoppas på Oscar.
Det kommer nog att fightas en hel del för förstaplatsen.
Citera
2017-11-22, 16:14
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
jag hoppas på Oscar.
Han verkar onekligen stark mentalt, att komma tillbaka efter fadäsen i Braga matchen-och även rätt så skakiga insatser i Allsvenskan-och ta det på helt rätt sätt, genom att jobba ännu hårdare.
Senast redigerad av gato12 2017-11-22 kl. 16:30.
Citera
2017-11-22, 17:22
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Han verkar onekligen stark mentalt, att komma tillbaka efter fadäsen i Braga matchen-och även rätt så skakiga insatser i Allsvenskan-och ta det på helt rätt sätt, genom att jobba ännu hårdare.

Yes, en riktig AIKare med andra ord! Men Janosevic ser riktigt bra ut med, blir tufft.
Citera
2017-11-22, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Johan Blomberg lämnar AIK. Tudelad där. Syns att tappa kontinuitet, men bara BW öppnar plånboken så vi få in en som både kan springa OCH skjuta (ja, det finns sådana mittfältare). Så jävla leds på att se Blomberg bränna friläge efter friläge i matcher.

Tack för allt Johan, och lycka till!

(Rykten säger att Colorado blir hans nästa klubb.)
Tråkigt men inte superförlust. Jag önskar honom sll lycka och välgång. Hoppas han får bra med deg.

Jag har lite mer respekt för de som går till roligare länder än typ Kina, Indien, Saudi... även om det antagligen är mindre flis.
Citera
2017-11-22, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror inte det blir någon omedelbar succé med den nye tränare, men jag gillar att de inte tar någon av de vanliga som vandrar runt. Det finns mycket tradition i IFK:s väggar att bryta ned, förnya och göra om. Det tar tid. IFK känns lite som en gammal dinosaurie som behöver radikalt nytänk och det kan nog storma på vägen. Det kan nog bli en och annan kulturkrock innan man hittat sin nya väg.
Ah, ungefär som med Krpic?
En billig chansning, men något desperat?
Tror du att det kommer slå väl ut med en tränare som kickades från Dalkurd efter sju omgångar i år eller hoppas du?

😉
Citera
2017-11-22, 21:25
Bannlyst
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/Rxb2rO/obasi-ser-ut-att-lamna-kravs-nagot-extraordinart

Superanfallaren blir inte kvar. Men det var väl väntat?

Upp till 14 miljonersmannen att frälsa nästa säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in