Thelin --> Mellberg --> Brännström --> Poy. Är det liknande tränare/spelidé? Jag erkänner att jag själv inte har koll.
Vem hade du tagit helst? Hur långt kontrakt fick Poya?
Hur som helst tror jag att dom drog vinstlotten med Poya till slut. Något för framtiden i flera aspekter. Dessutom billigast troligen. Och dessutom på köpet så behöver man få upp sin image i dom invandrartäta förorterna i Gbg där det finns mycket talanger. Flera flugor i en smäll.
Hur som helst tror jag att dom drog vinstlotten med Poya till slut. Något för framtiden i flera aspekter. Dessutom billigast troligen. Och dessutom på köpet så behöver man få upp sin image i dom invandrartäta förorterna i Gbg där det finns mycket talanger. Flera flugor i en smäll.
Jag tror inte det blir någon omedelbar succé med den nye tränare, men jag gillar att de inte tar någon av de vanliga som vandrar runt. Det finns mycket tradition i IFK:s väggar att bryta ned, förnya och göra om. Det tar tid. IFK känns lite som en gammal dinosaurie som behöver radikalt nytänk och det kan nog storma på vägen. Det kan nog bli en och annan kulturkrock innan man hittat sin nya väg.
Janosevic ska vara klar för AIK och Linnér ska ha kritat på nytt kontrakt. Optimal lösning kan jag tycka. Ett par (väldigt uppenbara) tavlor under säsongen till trots så har Linnér gjort en riktigt bra säsong, speciellt under hösten. Räknar med att den utvecklingen fortsätter även kommande säsong. Tycker också att Budimir var högintressant under våren med BP innan han skadade sig.
Om det är vår målvaktuppsättning, med Stam som tredjekeeper, gissar jag att det inte är helt uttalat vem som är förstamålvakt och att det således kommer att bli en konkurrenssituation om jag tror kan göra gott.
Janosevic ska vara klar för AIK och Linnér ska ha kritat på nytt kontrakt. Optimal lösning kan jag tycka. Ett par (väldigt uppenbara) tavlor under säsongen till trots så har Linnér gjort en riktigt bra säsong, speciellt under hösten. Räknar med att den utvecklingen fortsätter även kommande säsong. Tycker också att Budimir var högintressant under våren med BP innan han skadade sig.
Om det är vår målvaktuppsättning, med Stam som tredjekeeper, gissar jag att det inte är helt uttalat vem som är förstamålvakt och att det således kommer att bli en konkurrenssituation om jag tror kan göra gott.
Nu har jag inte sett Janosevic, men en målvakt som gjort succé i ett lag som gick upp i AS går gratis och med insikten om att det mycket väl kan bli bänken hela 2018 så är det förstås på förhand en väldigt bra värvning, att kunna ha succéspelare från S1 som reserver.
Förmodar också att Stam nu genomgår samma process som Baxter en gång gjorde, där han sömlöst glider över från tredje keeper till hjälptränare.
I övrigt har den gamle Bajenbacken Lars Sætra lämnat sin kinesiska klubb och siktar på att återvända hem till Norden.
Om Östersund ska göra smarta värvningar så borde Maic Sema vara högaktuell. Bröderna på en varsin kant i 3-5-2 kan nog förbrylla motståndare speciellt om man kan byta kant med varandra för att göra en förändring utan att slarva bort ett byte