2017-11-19, 22:23
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tycker han är rätt överskattad. Han är inget för ett allsvenskt lag som siktar på övre halvan.

Han gör snygga mål iallafall.
Citera
2017-11-19, 22:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Thelin --> Mellberg --> Brännström --> Poy. Är det liknande tränare/spelidé? Jag erkänner att jag själv inte har koll.

Vem hade du tagit helst? Hur långt kontrakt fick Poya?
Hur som helst tror jag att dom drog vinstlotten med Poya till slut. Något för framtiden i flera aspekter. Dessutom billigast troligen. Och dessutom på köpet så behöver man få upp sin image i dom invandrartäta förorterna i Gbg där det finns mycket talanger. Flera flugor i en smäll.
Citera
2017-11-19, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Hur som helst tror jag att dom drog vinstlotten med Poya till slut. Något för framtiden i flera aspekter. Dessutom billigast troligen. Och dessutom på köpet så behöver man få upp sin image i dom invandrartäta förorterna i Gbg där det finns mycket talanger. Flera flugor i en smäll.
Har aldrig Hamrén varit på tal?
Citera
2017-11-19, 23:45
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Har aldrig Hamrén varit på tal?
Öisaren? Skulle inte tro det....

Han har f.ö. ett nytt jobb på g "äntligen". Sportchef i någon sydafrikansk klubb.
Citera
2017-11-19, 23:54
Medlem
Expressen skrev i dagarna att MFF jagar Traustason, och islänningen själv utesluter inte en comeback i allsvenskan. Han behöver speltid i vår.

Samma tidning skriver idag att Peking är ute efter Jordan Larsson, som tidigare ryktats till nämnda MFF.
Citera
2017-11-20, 00:14
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Expressen skrev i dagarna att MFF jagar Traustason, och islänningen själv utesluter inte en comeback i allsvenskan. Han behöver speltid i vår.

Samma tidning skriver idag att Peking är ute efter Jordan Larsson, som tidigare ryktats till nämnda MFF.
Fast att Jordan skulle gå till MFF kändes ju inte så sannolikt från början....
Citera
2017-11-20, 06:02
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Fast att Jordan skulle gå till MFF kändes ju inte så sannolikt från början....
Men är Jordan så bra då? Tycker han mer lever på farsans meriter än att skapa egna.
Citera
2017-11-20, 07:29
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Men är Jordan så bra då? Tycker han mer lever på farsans meriter än att skapa egna.
Jo. Hade han inte varit son till Henke så han inte alls uppmärksammats eller hajpats på det sättet. Tyvärr är det ju så det är.
Citera
2017-11-20, 09:17
Medlem
mishimas avatar
Jag tror inte det blir någon omedelbar succé med den nye tränare, men jag gillar att de inte tar någon av de vanliga som vandrar runt. Det finns mycket tradition i IFK:s väggar att bryta ned, förnya och göra om. Det tar tid. IFK känns lite som en gammal dinosaurie som behöver radikalt nytänk och det kan nog storma på vägen. Det kan nog bli en och annan kulturkrock innan man hittat sin nya väg.
Citera
2017-11-20, 09:55
Medlem
Ajberts avatar
http://www.fotbolldirekt.se/2017/11/19/avslojar-klar-aik-har-skrivit-pa/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-linner-har-forlangt-kontraktet-med-aik/

Janosevic ska vara klar för AIK och Linnér ska ha kritat på nytt kontrakt. Optimal lösning kan jag tycka. Ett par (väldigt uppenbara) tavlor under säsongen till trots så har Linnér gjort en riktigt bra säsong, speciellt under hösten. Räknar med att den utvecklingen fortsätter även kommande säsong. Tycker också att Budimir var högintressant under våren med BP innan han skadade sig.

Om det är vår målvaktuppsättning, med Stam som tredjekeeper, gissar jag att det inte är helt uttalat vem som är förstamålvakt och att det således kommer att bli en konkurrenssituation om jag tror kan göra gott.
Citera
2017-11-20, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert
http://www.fotbolldirekt.se/2017/11/19/avslojar-klar-aik-har-skrivit-pa/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-linner-har-forlangt-kontraktet-med-aik/

Janosevic ska vara klar för AIK och Linnér ska ha kritat på nytt kontrakt. Optimal lösning kan jag tycka. Ett par (väldigt uppenbara) tavlor under säsongen till trots så har Linnér gjort en riktigt bra säsong, speciellt under hösten. Räknar med att den utvecklingen fortsätter även kommande säsong. Tycker också att Budimir var högintressant under våren med BP innan han skadade sig.

Om det är vår målvaktuppsättning, med Stam som tredjekeeper, gissar jag att det inte är helt uttalat vem som är förstamålvakt och att det således kommer att bli en konkurrenssituation om jag tror kan göra gott.
Nu har jag inte sett Janosevic, men en målvakt som gjort succé i ett lag som gick upp i AS går gratis och med insikten om att det mycket väl kan bli bänken hela 2018 så är det förstås på förhand en väldigt bra värvning, att kunna ha succéspelare från S1 som reserver.

Förmodar också att Stam nu genomgår samma process som Baxter en gång gjorde, där han sömlöst glider över från tredje keeper till hjälptränare.

I övrigt har den gamle Bajenbacken Lars Sætra lämnat sin kinesiska klubb och siktar på att återvända hem till Norden.
Citera
2017-11-20, 21:28
Avslutad
Om Östersund ska göra smarta värvningar så borde Maic Sema vara högaktuell. Bröderna på en varsin kant i 3-5-2 kan nog förbrylla motståndare speciellt om man kan byta kant med varandra för att göra en förändring utan att slarva bort ett byte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in