2017-11-20, 21:38
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Men är Jordan så bra då? Tycker han mer lever på farsans meriter än att skapa egna.
Jordan är bättre än vad farsan var vid samma ålder. Problemet är att han är så fruktansvärt ojämn. Men betvivlar man på hans talang är det bara att ta en titt på de mål han gjort, finns en del pärlor.
Citera
2017-11-20, 21:40
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo. Hade han inte varit son till Henke så han inte alls uppmärksammats eller hajpats på det sättet. Tyvärr är det ju så det är.
Fast det var mest i början, när han var 17 typ. Nu skrivs det inget om honom och gör det det så står det helt enkelt Jordan Larsson, och inte "Henkes son" som man kunde läsa för några år sedan.
Citera
2017-11-20, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Jordan är bättre än vad farsan var vid samma ålder. Problemet är att han är så fruktansvärt ojämn. Men betvivlar man på hans talang är det bara att ta en titt på de mål han gjort, finns en del pärlor.
Jasså är han? Så inom 3 år har Jordan spelat ett VM? Visst Jordan har potential men i Jordans fall tror jag han skulle gynnas i MFF eller AIK så han har riktigt bra spelare omkring sig.. Peking borde leta efter en färdig utvecklad target forward.. För anser att ytteranfallare ska gå i djupled.. Denni Avdić kanske skulle vara en smart värvning för Peking. Får alldeles för mycket kritik och han har egenskaperna som Peking saknar.. Jordan är ingen Target.. Okej val om han ska vara ytteranfallare.. Holmberg vore bättre som ytteranfallare. Alexander Jakobsen ska vara på det centrala mittfältet. Dmk på höger Ytteranfallare samt Holmberg som Vänster ytteranfallare så de blir som inre anfallare. Kan kanske fungera med Jordan som spets men pga Pekings trupp vore en stark Target vara ett bättre val. Fördelen med en relativt snabb Jordan är ytterligare instick på djupet samt returer men nackdelen att det finns ingen stark nickare där framme.
Senast redigerad av ville91 2017-11-20 kl. 22:13.
Citera
2017-11-20, 22:57
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Jasså är han? Så inom 3 år har Jordan spelat ett VM?
Absolut. För det var precis det jag skrev...

För övrigt så är det ganska uppenbart att du inte sett Peking spela särskilt mycket, eller så är du bara fotbollsinkompetent. Förmodligen en kombination. Det Norrköping behöver är en anfallare som går på djupet. Just nu är spelet alldeles för lättläst och segt. Holmberg på en kant? Give me a break.

Jag säger inte att det är just Jordan vi behöver, men jag hade inte tackat nej till den spelartypen.
Citera
2017-11-21, 04:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Absolut. För det var precis det jag skrev...

För övrigt så är det ganska uppenbart att du inte sett Peking spela särskilt mycket, eller så är du bara fotbollsinkompetent. Förmodligen en kombination. Det Norrköping behöver är en anfallare som går på djupet. Just nu är spelet alldeles för lättläst och segt. Holmberg på en kant? Give me a break.

Jag säger inte att det är just Jordan vi behöver, men jag hade inte tackat nej till den spelartypen.
Peking använder ytter anfallarna helt fel anser jag.. Bättre att 2 hotar i djupet än 1? Peking isåfall behöver en target som kan skarva bollar via target spelaren till bakom backlinjen så har han 2 stycken alternativ. Sedan när wb är på kanten så är det 3 minst i straffområdet. En som är nickstark. Holmberg är då perfekt för att ta första stolpen eftersom hans huvudspel är helt ok så han skulle kunna skarva bollen vidare eller nicka mot mål,lr rikta med foten om det kommer en låg och relativt hård inlägg
Citera
2017-11-21, 13:24
Medlem
TimTebows avatar
SVT uppger att Mellberg lämnar BP, vart är han på väg nu?

https://www.svt.se/sport/fotboll/uppgifter-mellberg-lamnar-bp
Citera
2017-11-21, 13:45
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow

Deras assisterande skulle väl kunna vara något för Gefle att bygga vidare med.
Citera
2017-11-21, 13:56
Medlem
TimTebows avatar
Djurgården plockar hem Helin, ska bli riktigt spännande att se hur spelaren har utvecklats under de senaste åren.
Citera
2017-11-21, 17:11
Medlem
fjiskens avatar
Johan Blomberg lämnar AIK. Tudelad där. Syns att tappa kontinuitet, men bara BW öppnar plånboken så vi få in en som både kan springa OCH skjuta (ja, det finns sådana mittfältare). Så jävla leds på att se Blomberg bränna friläge efter friläge i matcher.

Tack för allt Johan, och lycka till!

(Rykten säger att Colorado blir hans nästa klubb.)
Citera
2017-11-21, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow

Verkar som att han ska plugga in de rätta tränarcertifikaten närmaste året.
Citera
2017-11-21, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Johan Blomberg lämnar AIK. Tudelad där. Syns att tappa kontinuitet, men bara BW öppnar plånboken så vi få in en som både kan springa OCH skjuta (ja, det finns sådana mittfältare). Så jävla leds på att se Blomberg bränna friläge efter friläge i matcher.

Tack för allt Johan, och lycka till!

(Rykten säger att Colorado blir hans nästa klubb.)
Jo man kunde svära på Blomberg ibland både offensivt och i det defensiva.. Går att ersätta oavsett om han hade en grym höst
Citera
2017-11-21, 20:23
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Jo man kunde svära på Blomberg ibland både offensivt och i det defensiva.. Går att ersätta oavsett om han hade en grym höst
Absolut. Folk verkar glömma hans träben (utom hans kanon mot ellos, var fan har den varit de senaste två åren?!), och stirrar sig blinda på löpmeter. Maken till målsumpare. Samma sak med de som skrek sig hesa att Thern inte fick förlängt/fick spela. Han sprang bara (utom hans mål i derbyt då).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in