2017-08-14, 11:10
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är han inte lik Sarfo, så det skulle väl vara ett onödigt köp?

Njae, tycker han påminner mer om Accam.
Citera
2017-08-14, 11:13
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Njae, tycker han påminner mer om Accam.

Skulle du vilja ha honom till MFF? Isf vem av de andra anfallarna skulle få stå åt sidan?
Citera
2017-08-14, 11:14
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Skulle du vilja ha honom till MFF? Isf vem av de andra anfallarna skulle få stå åt sidan?

Skulle kunna vara Cibickis ersättare om han lämnar, men det finns ingen plats för honom nu.
Citera
2017-08-14, 11:17
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Skulle kunna vara Cibickis ersättare om han lämnar, men det finns ingen plats för honom nu.
Cibicki blir jag inte riktigt klok på. Han har ju alla chanser att lyckas i Sveriges bästa lag men jag tycker att han var bättre i J Södra ifjol. Behöver han vara "stjärna" i laget för att lyckas?
Citera
2017-08-14, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är ju honom jag tjötat om ett tag som anfallsalternativ bakom vår trio vi har nu...

Vi lär knappast spela europaspel nästa säong heller så vi klarar oss utan problem med tre forwards och en ungtupp bakom dessa som får några minuter här och där.

Ja han kan förhoppningsvis bli uppflyttad.

Säsongen är inte över, vi har både Djurgården och Sirius kvar att möta hemma, skulle vi mot all förmodan vinna idag är det faktiskt bara 5 poäng(eller ja, 6 poäng, pga målskillnad) till en Europaplats. För en obotlig optimist som jag så lever hoppet.
Citera
2017-08-14, 13:03
Medlem
Citat:
Cibicki blir jag inte riktigt klok på. Han har ju alla chanser att lyckas i Sveriges bästa lag men jag tycker att han var bättre i J Södra ifjol. Behöver han vara "stjärna" i laget för att lyckas?

Han var bättre i J Södra, trodde han skulle vara en potentiell skytteliga vinnare i Malmö med tanke på att han borde kunna prestera bättre med bättre spelare runt omkring sig.
Citera
2017-08-14, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Han var bättre i J Södra, trodde han skulle vara en potentiell skytteliga vinnare i Malmö med tanke på att han borde kunna prestera bättre med bättre spelare runt omkring sig.
Jag tror han gick på myten om sig själv och glömde bort jobbet han gjorde i J Södra. Han och Malmö vinner även utan att han gör sitt yttersta på samma sätt som Jönköping förlorade utan de där sista procenten.
Citera
2017-08-16, 19:17
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afrodisiak
Det var norska ligans bästa spelare, Samuel Adegbenro.

Synd att han har gått till Rosenborg på 4 ½ år.
Citera
2017-08-17, 08:35
Medlem
kostymnisses avatar
Och för att få det i denna tråden med så är alltså Alvbåge utlånad till Stabaek resten av säsongen, förhoppningen är givetvis att han presterar såpass bra där att vi kan lura på någon honom efter säsongen.
Citera
2017-08-17, 09:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Och för att få det i denna tråden med så är alltså Alvbåge utlånad till Stabaek resten av säsongen, förhoppningen är givetvis att han presterar såpass bra där att vi kan lura på någon honom efter säsongen.

ÖIS eller GAIS borde kanske passa på.
Citera
2017-08-17, 11:15
Medlem
snillet_1s avatar
Sam Larsson ser ut att hamna i Ligue 1:

Citat:
Enligt vad GT erfar blir det i franska FC Metz som Sam Larsson kommer fortsätta sin karriär. Holländska och franska medier rapporterade nyligen att mittfältaren är "bara detaljer" från en flytt – och enligt GT:s uppgifter är dessa detaljer nu lösta. Sam Larsson kommer att presenteras som Metz-spelare inom kort.
Övergångssumman väntas landa på omkring 65 miljoner kronor.
Metz slutade förra året på 14:e plats i Ligue 1 och har startat årets säsong med två raka förluster.

Blåvitt tjänar på övergången

IFK Göteborg har en vidareförsäljningsklausul på Sam Larsson. Den ligger på mellan 15 och 20 procent på delen som överstiger 13 miljoner kronor (den summa som Blåvitt sålde mittfältaren för till Heerenveen), enligt GT:s uppgifter.
Blåvitt har dessutom rätt till en del av den så kallade solidaritetsersättningen.
Den stora försäljningen gynnar med andra ord inte bara Heerenveen utan även IFK Göteborg.

http://www.expressen.se/gt/sport/landslagssvensken-klar-for-franska-ligan/
Citera
2017-08-18, 06:32
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
ÖIS eller GAIS borde kanske passa på.

För min del gör det inget om han går dit, Nu är väl just målvaktsplatsen inget som krisar för något av dom lagen dock.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Sam Larsson ser ut att hamna i Ligue 1:

http://www.expressen.se/gt/sport/landslagssvensken-klar-for-franska-ligan/

Det skulle lågt räknat ge oss 7,8 mille. Vore inte fel. Det är viktiga pengar i försöken att förlänga med Sakhor, Sam Adekungbe, Sören etc. Vi skall dock passa oss för att dra på för mycket med lönerna där ty det är ju en engångssumma in och det gäller att vi fortsatt håller jäkligt hårt i slantarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in