Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Kan ni inte ta in Wernbloom? Potentialen till att bli en Shaaban är ju enorm!

Ja, alltså folk skriker sig ju hesa över att få hem Wernbloom. Jag ser i nuläget inte direkt nån plats för honom om planen samtidigt är att få hem Gurra som i mitt tycke är en bättre defensiv mittfältare. Ska Wernbloom spela anfallare då eller?
Jag börjar mer och mer inse att jag inte tror någon av de spelarna kommer spela i Blåvitt mer förutom just Gurra.
Berg, Wendt och Wernbloom pratar om det konstant men nej, jag tror på det först när jag ser det. Och innan jag ser det skiter jag fullständigt i hur mycket de bedyrar i media att de vill spela i Blåvitt tillsammans om de veckan efter förlänger sina kontrakt.
Ska vi sitta och vänta och hoppas tills de kommer hem när de är 35 och så ska det bli klang och jubel eller? Skulle inte bli ett dugg förvånad om Berg hamnar i typ Djurgården när han kommer hem, och så är den sagan slut i moll.
Jag är i grunden rätt skeptisk till hela idén om att hemvändare ska kunna hålla på Lex Goitom och välja "sin" allsvenska klubb när läget passar. Det sätter den allsvenska klubben i en jävla pissig situation där klubben ser ut som ett litet mongo på dansgolvet som blir glad varje gång en äldre och snygg tjej bjuder upp honom för att sedan bli lämnad.
Det är kanon att få hem de gamla spelarna, men det får liksom inte placera hela den resterande verksamheten på is som det känns som Blåvitt gjort sista 10 åren. När fågelungarna lämnade boet där runt 07-09 känns det som Blåvitt bara gått på semester och räknat in SM-gulden när de kommer hem igen. Och den attityden till den egna sportsliga verksamheten är jag gruvligt trött på som genomsyrar Blåvitt just nu.
Att det "snart" blir bättre, bara de gamla trotjänarna kommer hem igen. Så slipper vi som är här och nu i Göteborg göra ett dyft. Skönast så.