2017-06-03, 16:08
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Det enda i silly-väg jag ska ske i sommar är att Blåvitt gör klart med att Jörgen lämnar efter säsongen. Inga andra spelare bör tas in förtillfället, såvida det inte är yngre talanger med utvecklingspotential.

Truppen vi har nu är bra nog för att sluta i mitten vilket är allt jag begär den här säsongen. Sen efter säsongen är det dags för ett helt gäng spelare samt Jörgen och Edlund att packa väskorna och åka på nya studieresor i Tyskland och se på "en jävla massa fotboll", som ju var hemligheten bakom deras planer.
Kan ni inte ta in Wernbloom? Potentialen till att bli en Shaaban är ju enorm!
Citera
2017-06-03, 16:23
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Det enda i silly-väg jag ska ske i sommar är att Blåvitt gör klart med att Jörgen lämnar efter säsongen. Inga andra spelare bör tas in förtillfället, såvida det inte är yngre talanger med utvecklingspotential.

Truppen vi har nu är bra nog för att sluta i mitten vilket är allt jag begär den här säsongen. Sen efter säsongen är det dags för ett helt gäng spelare samt Jörgen och Edlund att packa väskorna och åka på nya studieresor i Tyskland och se på "en jävla massa fotboll", som ju var hemligheten bakom deras planer.

Ja, Jörgen måste givetvis väck. Nåt annat finns inte på kartan. Jag blir riktigt förbannad på ledningen om man förlänger med honom.

Jag hoppas snarare att vi redan när fönstret ut öppnar är klara med vilka som ska stanna/lämna och dom ska lämna säljer vi direkt för att spara pengar. Även utan några av dessa klarar vi oss kvar och med tanke på att vi med dessa gubbar hamnar på liknande placering finns ingen anledning att ha kvar dom.
Ge sjutton i dyra lån, sälj spelare som vägrar gå ner i lön etc och satsa ungt.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Skillnaden är ju att Wernbloom vid en hemkomst lär vara betydligt billigare än vad Shaabans anslutning till bajen var. Och sedan betydligt bättre med...
Citera
2017-06-03, 17:34
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Ja, alltså folk skriker sig ju hesa över att få hem Wernbloom. Jag ser i nuläget inte direkt nån plats för honom om planen samtidigt är att få hem Gurra som i mitt tycke är en bättre defensiv mittfältare. Ska Wernbloom spela anfallare då eller?

Jag börjar mer och mer inse att jag inte tror någon av de spelarna kommer spela i Blåvitt mer förutom just Gurra.

Berg, Wendt och Wernbloom pratar om det konstant men nej, jag tror på det först när jag ser det. Och innan jag ser det skiter jag fullständigt i hur mycket de bedyrar i media att de vill spela i Blåvitt tillsammans om de veckan efter förlänger sina kontrakt.

Ska vi sitta och vänta och hoppas tills de kommer hem när de är 35 och så ska det bli klang och jubel eller? Skulle inte bli ett dugg förvånad om Berg hamnar i typ Djurgården när han kommer hem, och så är den sagan slut i moll.

Jag är i grunden rätt skeptisk till hela idén om att hemvändare ska kunna hålla på Lex Goitom och välja "sin" allsvenska klubb när läget passar. Det sätter den allsvenska klubben i en jävla pissig situation där klubben ser ut som ett litet mongo på dansgolvet som blir glad varje gång en äldre och snygg tjej bjuder upp honom för att sedan bli lämnad.

Det är kanon att få hem de gamla spelarna, men det får liksom inte placera hela den resterande verksamheten på is som det känns som Blåvitt gjort sista 10 åren. När fågelungarna lämnade boet där runt 07-09 känns det som Blåvitt bara gått på semester och räknat in SM-gulden när de kommer hem igen. Och den attityden till den egna sportsliga verksamheten är jag gruvligt trött på som genomsyrar Blåvitt just nu.

Att det "snart" blir bättre, bara de gamla trotjänarna kommer hem igen. Så slipper vi som är här och nu i Göteborg göra ett dyft. Skönast så.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2017-06-03 kl. 17:42.
Citera
2017-06-03, 22:36
Medlem
a.e.gs avatar
Välkommen till AIK Samuel.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2017-06-03, 23:25
Medlem
M-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Välkommen till AIK Samuel.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Armenteros? Gustafson? eller en argentinare vid namn Samuel?
Citera
2017-06-04, 07:19
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ja, alltså folk skriker sig ju hesa över att få hem Wernbloom. Jag ser i nuläget inte direkt nån plats för honom om planen samtidigt är att få hem Gurra som i mitt tycke är en bättre defensiv mittfältare. Ska Wernbloom spela anfallare då eller?

Jag börjar mer och mer inse att jag inte tror någon av de spelarna kommer spela i Blåvitt mer förutom just Gurra.

Berg, Wendt och Wernbloom pratar om det konstant men nej, jag tror på det först när jag ser det. Och innan jag ser det skiter jag fullständigt i hur mycket de bedyrar i media att de vill spela i Blåvitt tillsammans om de veckan efter förlänger sina kontrakt.

Ska vi sitta och vänta och hoppas tills de kommer hem när de är 35 och så ska det bli klang och jubel eller? Skulle inte bli ett dugg förvånad om Berg hamnar i typ Djurgården när han kommer hem, och så är den sagan slut i moll.

Jag är i grunden rätt skeptisk till hela idén om att hemvändare ska kunna hålla på Lex Goitom och välja "sin" allsvenska klubb när läget passar. Det sätter den allsvenska klubben i en jävla pissig situation där klubben ser ut som ett litet mongo på dansgolvet som blir glad varje gång en äldre och snygg tjej bjuder upp honom för att sedan bli lämnad.

Det är kanon att få hem de gamla spelarna, men det får liksom inte placera hela den resterande verksamheten på is som det känns som Blåvitt gjort sista 10 åren. När fågelungarna lämnade boet där runt 07-09 känns det som Blåvitt bara gått på semester och räknat in SM-gulden när de kommer hem igen. Och den attityden till den egna sportsliga verksamheten är jag gruvligt trött på som genomsyrar Blåvitt just nu.

Att det "snart" blir bättre, bara de gamla trotjänarna kommer hem igen. Så slipper vi som är här och nu i Göteborg göra ett dyft. Skönast så.

Gurra är på något sätt annorlunda ja, nu kommer han inte hem på ett tag dock (knappast till nästa sommar/säsong heller) men han är den jag kan garantera att han vid hemflytt inte flyttar till en annan klubb om det nu inte är så att vi mot alla odds skulle vägra ta emot honom. Skulle så bli fallet går han inte till en annan svensk klubb dock.

Berg är ju för tillfället alldeles för bra för att vända hem, Wendt likaså. Wernbloom är ju närmast så sett men det är som sagt på en position där vi är överbefolkade som det är. Det skulle vara om vi gör oss av med Mads, Mix, Seb och inte låter Erling och Sabah t.ex. få speltid.

Nä, nu mot Peking.
Citera
2017-06-04, 18:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
Någon med koll på vilken typ av mittback Markus Holgersson är?
Citera
2017-06-04, 22:57
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Någon med koll på vilken typ av mittback Markus Holgersson är?

Jag hoppas verkligen inte att vi köper loss honom, snubben är 32 år.
Citera
2017-06-05, 00:35
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-9
Armenteros? Gustafson? eller en argentinare vid namn Samuel?

Walter Samuel
Citera
2017-06-05, 11:50
Medlem
Såg i UNT att Sarfo på en direktfråga insinuerade att det inte var sista matchen för Sirius igår och att han var säker på det. Sen backade han lite och sa att det var upp till agenten. Vi får väl se, det är långa fyra veckor till nästa match nu.
Citera
2017-06-05, 20:35
Medlem
Citat:
Frank Entsie och hans vänner Esther Twum Amoako, Innocent Teiko och Mohammed Abubakari tog vägen om gatufesten på väg till flygplatsen. "Mohammed spelar i Häcken och ska resa till Tyskland, men detta ville vi ju inte missa", säger Frank Entsie.

Är det semester eller transfer på g?
Citera
2017-06-07, 12:19
Medlem
RobinFromHoods avatar
Johan Dahlin vill lämna sin danska klubb som investerade 7 miljoner i honom. Tror ni de blir Allsvenskan om han år lämna billigt/gratis? Är klubbar ens intresserade? MFF behöver ny målvakt då Wiland ska flytta till Stockholm och har utgående kontrakt. Finns de fler klubbar som behöver en ny förstamålvakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in