Citat:
Ursprungligen postat av
Nordanvindarna
Finns ju dessutom dokumenterade kopplingar mellan anställda på svenska Facebook och Mina Dennert. Till och med bilder där de poserar och skrattar tillsammans. Orkar inte leta upp men det finns länkar här i tråden.
Så nog är Facebook (i alla fall svenska avdelningen) korrumperat.
Jo det håller jag med om, Sverige verkar ligga i framkant på alla avdelningar i avecklingen av den vita mannen.
JÄH är en del i detta spel om vem och vilka som ska få äran att stanna kvar i det "nya" samhället, jag vet inte om jag är direkt intresserad att leva i deras utopi. Vi har levt länge och bra i vårt förhållandsvis fria samhälle.
Tror det blir rätt obekvämt när förespråkarna inser att de kommande förbuden även kommer innefatta dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Problemet är att Facebook har vuxit och muterat bortom all rimlighet. Facebook utnyttjas av medier och kommersiella aktörer på ett sätt som är mycket dåligt. Det som driver är givetvis pengar, vinstintresse och strävan efter makt. Facebook har blivit ett monster.
Jo det är därför vi som använder Facebook som typ Lunarstorm ska säga till JÄH att nu ger ni fan i oss vi vill bara umgås med vänner och bekanta.
Själv gör jag det, jag kommenterar aldrig på media sidor på Facebook.
Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
#Jagärhär har förstått detta och utnyttjar bristerna och svagheterna i Facebook på ett synnerligen cyniskt och manipulativt sätt. Det är riktigt vidriga typer bakom #jagärhär!

Jo det håller jag verkligen med om, vi måste fortsätta exponera dessa personer, allmänt folk måste veta att det finns personer på Facebook som inte vill oss väll.
Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Det verkar dock som att Mark Zuckerberg och Facebook börjar tröttna på det här. Enligt uppgift kommer Facebook att göra om algoritmerna för att minska inflytandet från publicister och annonsörer. Kanske börjar Facebook tröttna på att vara en bricka i ett smutsigt politiskt spel, se vidare mitt följande inlägg (som brutits ur denna tråd):
(FB) Om Facebook allmänt EJ SUPPORT (Sammanfogad)
Jo jag har sett det med och det är som jag sa tidigare, Facebook ska vara en underhållningssite, ingen politisk platform som det blivit.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nebeltag
Kan inte länka och fixa just nu, men bildgoogla "Elvelid Dennert". Eller sök "Elvelid" i tråden. Janne Elvelid (mannen som iförd #jagärhärtröja poserar med Mina Dennert) är om jag minns rätt public policy manager på Facebook Norden.
http://katerinamagasin.se/facebook-och-censurnatverket-jagarhar-en-osund-affar/