2018-02-03, 10:09
Medlem
Den stora frågan är hur många utav ca 74000
medlemmar som finns..Jag pratade med en kolega som var ganska upprörd häromdagen.
Det visade sig att hans mammas namn och telefonnummer var med i #jagärhär på facebook..Pensionären är 78 år gammal har ingen dator endast en Androidtelefon.Någon bekant till henne har reggat ett konto i hennes namn och telenummer.Kvinnan nekar till att ha gjort det hon har inte ens kunskap om hur man gör..Kontot är aktivt och gillar olika saker ingen historia om det på telefonen..Är anmällt till facebook..Hur många konton är fejk? Folk som inte kan vet inte om att dom är reggade..
Citera
2018-02-03, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Har sett detta innan men och händer nu igen att personer inom #jäh tycker att Hanif Bali har någon sorts "tacksamhets-skuld" i och med att han är invandrare själv vilket gör att det är tillåtet se ner på honom extra mycket.
Då han har "svikit sina egna" så att säga

https://twitter.com/hanifbali/status/959455572302225410

Herr #JÄH har efter detta raderat tweeten men skärmbilden finns fortfarande kvar.

I text så skrev han:

I samma veva så retweetar denna #jäh:rare :

https://twitter.com/horruduru/status/959068930290737155

Det jag vill komma fram till är att man aldrig är sena med att säga att folk är skyldiga till något dem absolut inte har någonting att göra med alls, så kallad "guilt by association".

Men samtidigt hävdar man alltid när sina egna medlemmar går ut och hatar/hotar/hånar/whatever andra så gör dem det som privatpersoner och inte som representanter för gruppen.

Ville bara visa ännu ett exempel på hyckleriet från gruppen.
#jagärhärgänget på Twitter har verkligen riktat in sig på Hanif Bali det senaste dygnet.

Förutom det du tar upp pingade Birgitta Ingemarsson in Moderaterna och krävde att de skulle se över hans position inom partiet.

Citat:
Dags att se över Balis position?https://twitter.com/hanifbali/status/959026320746401793 … @ModeratSthlm
https://twitter.com/Bingemarsson/status/959359314099044353

Leena Johansson, Birgitta Ingemarsson och Gunnel Lindh ägnar sig åt förvrängningar och medvetna misstolkningar av Balis tweets.

Citat:
Tycker du våldtäkter är något som man ska raljera över? Man förväntar sig litet mera sansad ton av en riksdagsledamot.
https://twitter.com/LeenaJohansson/status/959567061059014657
Citat:
Kan inte riksdagen ha lite etisk undervisning?
https://twitter.com/Bingemarsson/status/959695326331490304
Citat:
Ingen bör uppmuntras att ”odla sitt näthat” (även om det är ironiskt menat). Det räcker med allt näthat som växer vilt på Twitter! #jagärhär
https://twitter.com/GunnelLindh/status/959558779149914112

Och så lite mobbning av Heberlein från Birgitta Ingemarsson och Annika Torevi (en annan #jagärhärmedlem).

Citat:
Schhh 🤫! Tänk om de anlitar Heberlein?? Bättre vi bara kallar det normalt hyfs 💋
https://twitter.com/Iveroten/status/959711607063531520

Citat:
Den hemska tanken slog mig också när jag skickat det😨. Men hon räknas nog inte som neutral.
https://twitter.com/Bingemarsson/status/959712650241376256

Detta uppmärksammas av Heberleins man.

Citat:
Mycket trevligare ton, nu Birgitta! Mer i linje med vad som krävs av en medlem i #jagärhär. Fortsätt så!
https://twitter.com/ErikvdHeeg/status/959713126836064256
Citera
2018-02-03, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
medlemmar som finns..Jag pratade med en kolega som var ganska upprörd häromdagen.
Det visade sig att hans mammas namn och telefonnummer var med i #jagärhär på facebook..Pensionären är 78 år gammal har ingen dator endast en Androidtelefon.Någon bekant till henne har reggat ett konto i hennes namn och telenummer.Kvinnan nekar till att ha gjort det hon har inte ens kunskap om hur man gör..Kontot är aktivt och gillar olika saker ingen historia om det på telefonen..Är anmällt till facebook..Hur många konton är fejk? Folk som inte kan vet inte om att dom är reggade..
Ja, hur fungerar det här med medlemskap i #jagärhär egentligen? Verkar ju helskumt om man kan bli tillagd ovetandes.

"Du kan själv ansöka om medlemskap eller bli tillagd av en vän", står det på #jagärhärs hemsida.

https://www.jagarhar.se/uncategorized/till-facebook/

Även julklappsmedlemskapen tyder på att man kan bli medlem utan att bli tillfrågad.

https://twitter.com/Herosir/status/943916711434125313
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155904881662410&id=6310 17409

Fast i det här fallet är det alltså någon som har registrerat ett Facebookkonto i kvinnans namn också? Det låter riktigt illa.
Senast redigerad av Nebeltag 2018-02-03 kl. 11:58.
Citera
2018-02-03, 13:27
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ja, den mycket bristande transparensen är ett annat uppenbart problem med gruppens konstruktion. HUR många av medlemmarna är rena bluff-medlemmar? Det kan vara en MYCKET stor del.

Det enda rimliga för en grupp av detta slag är givetvis en medlemslista som är öppen för alla.

Det var ju precis det som GRS jobbade med att ta fram men då blev det ett ramaskri från #jagärhär och medierna! Kolla mina följande inlägg för några exempel:
SVT-chefen Charlotta Friborg sprider propaganda: (FB) Makthavare pressas i ny radiosatsning - Granskning Sverige

#Jagärhär-medlemmarna Eva Burman (chefredaktör) och Mathias Ståhle (skribent) på Eskilstuna-Kuriren bryter mot de pressetiska reglerna: (FB) gangrapesweden är en hatsajt enligt SVT (samt efterföljande inlägg).
En grupp som jobbar som #jagärhär måste rimligen ha full transparens där deras organisation, medlemmar och aktioner dokumenteras offentligt. VARFÖR vill #jagärhär och medierna hålla detta hemligt?
Citera
2018-02-03, 14:28
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Den stora frågan är hur en stor jätte som Facebook kan ha register på så lösa grunder..
Det borde ligga på dom att kontrołlera att personen är verklig+vill vara registrerad.
En typ av samtycke till personuppgifter borde gå ut till den fysiska personen med kontroll ex Bankid..Ett fejk konto i ditt namn kan förstöra ditt liv..

VARFÖR?????

Facebook är och ska förbli en underhållningssite där man ska möta och upptäcka nya människor och intressen.

Bara för att diverse "låtsaspoliser" fått för sig att rensa så ska de inte tro att de ska förstöra för människor som använder Facebook som förströelse.
Facebook är frivilligt och blir där tvång som du ger exempel på så lämnar människor för någon annan site utan tvång.

JÄH äger INTE Facebook, JÄH borde INTE ha så här stort inflytande, men tack vara att det är valår och "hemska" SD förväntas vinna med tanke på att övriga partier flodar landet med folk som inte vill arbeta eller anpassa sig.

JÄH finns förhoppningsvis inte i Oktober 2018
Citera
2018-02-03, 14:42
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
VARFÖR?????

Facebook är och ska förbli en underhållningssite där man ska möta och upptäcka nya människor och intressen.

Bara för att diverse "låtsaspoliser" fått för sig att rensa så ska de inte tro att de ska förstöra för människor som använder Facebook som förströelse.
Facebook är frivilligt och blir där tvång som du ger exempel på så lämnar människor för någon annan site utan tvång.

JÄH äger INTE Facebook, JÄH borde INTE ha så här stort inflytande, men tack vara att det är valår och "hemska" SD förväntas vinna med tanke på att övriga partier flodar landet med folk som inte vill arbeta eller anpassa sig.

Finns ju dessutom dokumenterade kopplingar mellan anställda på svenska Facebook och Mina Dennert. Till och med bilder där de poserar och skrattar tillsammans. Orkar inte leta upp men det finns länkar här i tråden.

Så nog är Facebook (i alla fall svenska avdelningen) korrumperat.
Citera
2018-02-03, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Finns ju dessutom dokumenterade kopplingar mellan anställda på svenska Facebook och Mina Dennert. Till och med bilder där de poserar och skrattar tillsammans. Orkar inte leta upp men det finns länkar här i tråden.

Kan inte länka och fixa just nu, men bildgoogla "Elvelid Dennert". Eller sök "Elvelid" i tråden. Janne Elvelid (mannen som iförd #jagärhärtröja poserar med Mina Dennert) är om jag minns rätt public policy manager på Facebook Norden.
Citera
2018-02-03, 14:51
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
VARFÖR?????

Problemet är att Facebook har vuxit och muterat bortom all rimlighet. Facebook utnyttjas av medier och kommersiella aktörer på ett sätt som är mycket dåligt. Det som driver är givetvis pengar, vinstintresse och strävan efter makt. Facebook har blivit ett monster.

#Jagärhär har förstått detta och utnyttjar bristerna och svagheterna i Facebook på ett synnerligen cyniskt och manipulativt sätt. Det är riktigt vidriga typer bakom #jagärhär!

Det verkar dock som att Mark Zuckerberg och Facebook börjar tröttna på det här. Enligt uppgift kommer Facebook att göra om algoritmerna för att minska inflytandet från publicister och annonsörer. Kanske börjar Facebook tröttna på att vara en bricka i ett smutsigt politiskt spel, se vidare mitt följande inlägg (som brutits ur denna tråd): (FB) Om Facebook allmänt EJ SUPPORT (Sammanfogad)
Citera
2018-02-03, 14:53
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:

Jo det håller jag med om, Sverige verkar ligga i framkant på alla avdelningar i avecklingen av den vita mannen.
JÄH är en del i detta spel om vem och vilka som ska få äran att stanna kvar i det "nya" samhället, jag vet inte om jag är direkt intresserad att leva i deras utopi. Vi har levt länge och bra i vårt förhållandsvis fria samhälle.
Tror det blir rätt obekvämt när förespråkarna inser att de kommande förbuden även kommer innefatta dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Problemet är att Facebook har vuxit och muterat bortom all rimlighet. Facebook utnyttjas av medier och kommersiella aktörer på ett sätt som är mycket dåligt. Det som driver är givetvis pengar, vinstintresse och strävan efter makt. Facebook har blivit ett monster.

Jo det är därför vi som använder Facebook som typ Lunarstorm ska säga till JÄH att nu ger ni fan i oss vi vill bara umgås med vänner och bekanta.
Själv gör jag det, jag kommenterar aldrig på media sidor på Facebook.

Citat:
#Jagärhär har förstått detta och utnyttjar bristerna och svagheterna i Facebook på ett synnerligen cyniskt och manipulativt sätt. Det är riktigt vidriga typer bakom #jagärhär!

Jo det håller jag verkligen med om, vi måste fortsätta exponera dessa personer, allmänt folk måste veta att det finns personer på Facebook som inte vill oss väll.

Citat:
Det verkar dock som att Mark Zuckerberg och Facebook börjar tröttna på det här. Enligt uppgift kommer Facebook att göra om algoritmerna för att minska inflytandet från publicister och annonsörer. Kanske börjar Facebook tröttna på att vara en bricka i ett smutsigt politiskt spel, se vidare mitt följande inlägg (som brutits ur denna tråd): (FB) Om Facebook allmänt EJ SUPPORT (Sammanfogad)

Jo jag har sett det med och det är som jag sa tidigare, Facebook ska vara en underhållningssite, ingen politisk platform som det blivit.

Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Kan inte länka och fixa just nu, men bildgoogla "Elvelid Dennert". Eller sök "Elvelid" i tråden. Janne Elvelid (mannen som iförd #jagärhärtröja poserar med Mina Dennert) är om jag minns rätt public policy manager på Facebook Norden.

http://katerinamagasin.se/facebook-och-censurnatverket-jagarhar-en-osund-affar/
Senast redigerad av BlackBooks 2018-02-03 kl. 15:02.
Citera
2018-02-03, 15:05
Medlem
Totiuss avatar
Citat:

Till detta, och inläggen ovan, kommer påtryckningar på Facebook från det svenska etablissemanget (medlemmar i #jagärhär) och Alice Bah Kuhnke, se mitt inlägg här: (FB) Katerina Janouch avstängd på Facebook
Citera
2018-02-03, 15:49
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Skall Facebook vara en underhållningsite så skall det inte vara tillåtet och göra konto i annans namn..Vill dom ha det så låt dom också stå för kostnader som kan drabba folk som blir utsatta.Jagärhär driver detta till sin spets.Och måste stå för det som dom ställer till med.
Det är uttryckligen förbjudet att skapa falska konton på Facebook, se kap. 4 ”Registrering- och kontosäkerhet” i Facebooks regler: https://www.facebook.com/legal/terms

Problemet är att det inte händer något om man bryter mot reglerna (mer än möjligen avstängning). För övrigt anser jag att #jagärhär bryter mot reglerna 3.6, 3.9 och 3.11 enligt mitt tidigare inlägg nedan:
Citat:
I praktiken tycks gruppen använda Facebook för att trakassera och diskriminera sina meningsmotståndare, företrädesvis med osakliga och vilseledande kommentarer. Betrakta nu Facebooks regler: https://www.facebook.com/legal/terms

Kap. 3 Säkerhet:
6. Du får inte mobba, trakassera eller hota någon användare.
9. Du får inte använda Facebook för att utföra någon olaglig, vilseledande, skadlig eller diskriminerande handling.
11. Du får inte medverka eller uppmuntra till några brott mot villkoren i den här Redogörelsen eller i vår policy
Hur menar du att gruppens faktiska agerande är förenligt med reglerna på Facebook?
INGEN som har försvarat #jagärhär i tråden har svarat sakligt på detta trots upprepade försök av mig att få svar. Det är riktigt vidriga typer bakom #jagärhär!
Citera
2018-02-03, 15:51
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Skall Facebook vara en underhållningsite så skall det inte vara tillåtet och göra konto i annans namn..Vill dom ha det så låt dom också stå för kostnader som kan drabba folk som blir utsatta.Jagärhär driver detta till sin spets.Och måste stå för det som dom ställer till med.

Så du menar att det skall vara förbjudet att göra ett konto med "random" namn tillsammans med "random" profilbild utan koppling till varandra?
Jo jag kan Facebooks regler, men i slutändan är det ändå hur man än vrider och vänder en riktig människa som står bakom det.
Det finns människor med skyddad identitet, ska dessa behöva bli utestängda för att du kräver registering och id check för att man ska hålla kontakt med vänner och bekanta???

Det är INTE JÄHs arbete att leta upp "falska" profiler, det är Facebooks arbete. INGEN ANNAN!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in