Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-23, 16:13
  #397
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27

Och där hade vi direkt en stark kandidat för generaliserings-SM.

Som i ditt fall innebär att vara en stark kandidat att vinna VM i förnekelse av uppenbara fakta.
Citera
2017-10-23, 16:33
  #398
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becknaren100
Korthuset faller PK nisse. Rekt bitches!

Du får väl, trots din oförmåga, försöka bygga upp det igen då din PK-pajas.

Citat:
Ursprungligen postat av cerealtubeman
Är inte det märkligt hur en liten minoritet kan ligga i majoritet.

(FB) Våldtäktsbomben: Ny undersökning om utlänningar och sexualbrott

Nej, det är inte ett dugg märkligt.
Eller hävdar du på fullt allvar att det inte skulle vara så att de allra flesta invandrare aldrig begår sexualbrott alls?
I så fall, tack för att även du bekräftar mitt tidigare inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Som i ditt fall innebär att vara en stark kandidat att vinna VM i förnekelse av uppenbara fakta.

Vad är det för fakta jag förnekar exakt?
Citera
2017-10-23, 18:31
  #399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Att vissa grupper av invandrare är överrepresenterade när det gäller att bli dömda för vissa sexuella övergrepp har jag inget att invända emot.

Fortfarande begår den stora majoriteten av invandrare inga sådana brott alls, oavsett grupp.

Kan inte påminna mig att jag hört några påstå motsatsen på Flashback.

Det intressanta i frågan är att det är korrekt ur ett PK-perspektiv att säga "män våldtar", men ur ett PK perspektiv rasistiskt och felaktigt att påstå att "araber våldtar", trots att det sistnämnda faktiskt är mindre falskt. Även om nu båda påståendena är felaktiga.
Citera
2017-10-23, 20:16
  #400
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Vad f-n menar du med "de anti-vita", vänligen förtydliga? Skulle de som är motståndare mot ledare som tex Trump, Le Pen, Putin, Åkesson med flera högerextremister nu plötsligt anses vara "anti-vita"?
Nu plötsligt? De har varit så där härligt progressivt anti-vita hela tiden. Etablissemangs-wiggers muttrandes visdomar som "det går inte att vara rasistisk mot vita" medan de sörplar latte i SoFo och låtsas att Södermalm är New York... "Nu helt plötsligt"... Jag förmodar att ditt sekttänk hindrar dig från att ta in nya intryck och då blir det som det blir. Man är inte ens arg på er längre, tycker bara synd om er.
Citera
2017-10-23, 23:35
  #401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Kan inte påminna mig att jag hört några påstå motsatsen på Flashback.

Förstår att du inte kan påminna dig om det.
Jag ser dagligen hur folk generaliserande bräker ur sig saker om hela grupper, baserat på vad en ytterst liten minoritet gjort.
Att du har valt att blunda för det betyder ju inte att jag behöver göra det.

Citat:
Det intressanta i frågan är att det är korrekt ur ett PK-perspektiv att säga "män våldtar", men ur ett PK perspektiv rasistiskt och felaktigt att påstå att "araber våldtar", trots att det sistnämnda faktiskt är mindre falskt. Även om nu båda påståendena är felaktiga.

Det är oslugt att generalisera över och påstå felaktiga saker oavsett sammanhang.
Nu är i.o.f.s. din "jämförelse" över påståenden felaktig, då det är mindre falskt att säga att män våldtar än att araber våldtar, av den anledningen att män våldtar extremt mycket oftare än andra kön i förhållande till att araber gör det jämfört med andra folkgrupper. Förkrossande andel våldtäkter utförs av män jämfört med hur många som utförs av araber.
Nu är, trots att ""män våldtar" begreppet är mindre fel att säga, inget av dessa påståenden speciellt smarta.
Citera
2017-10-24, 07:28
  #402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Förstår att du inte kan påminna dig om det.
Jag ser dagligen hur folk generaliserande bräker ur sig saker om hela grupper, baserat på vad en ytterst liten minoritet gjort.
Att du har valt att blunda för det betyder ju inte att jag behöver göra det.



Det är oslugt att generalisera över och påstå felaktiga saker oavsett sammanhang.
Nu är i.o.f.s. din "jämförelse" över påståenden felaktig, då det är mindre falskt att säga att män våldtar än att araber våldtar, av den anledningen att män våldtar extremt mycket oftare än andra kön i förhållande till att araber gör det jämfört med andra folkgrupper. Förkrossande andel våldtäkter utförs av män jämfört med hur många som utförs av araber.
Nu är, trots att ""män våldtar" begreppet är mindre fel att säga, inget av dessa påståenden speciellt smarta.

Där är du ute och cyklar och lägger till ett syftningsfel. Påstår man "män våldtar" eller "araber våldtar" är det en beskrivning av män/araber. Då är "araber våldtar" mindre felaktigt än "män våldtar".

Påståendet är inte "män våldtar mer än kvinnor". Att pk-floskeln "män våldtar" bygger på ett medvetet syftningsfel gör inte påståendet i sig mindre felaktigt.
__________________
Senast redigerad av avec 2017-10-24 kl. 07:32.
Citera
2017-10-24, 10:19
  #403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Där är du ute och cyklar och lägger till ett syftningsfel. Påstår man "män våldtar" eller "araber våldtar" är det en beskrivning av män/araber. Då är "araber våldtar" mindre felaktigt än "män våldtar".

Påståendet är inte "män våldtar mer än kvinnor". Att pk-floskeln "män våldtar" bygger på ett medvetet syftningsfel gör inte påståendet i sig mindre felaktigt.

Araber behöver väl inte vara män, eller påstår du att det bara är män som våldtar?
Citera
2017-10-24, 21:28
  #404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Araber behöver väl inte vara män, eller påstår du att det bara är män som våldtar?

Jag räknar även med arabiska kvinnor i exemplet ovan.
Citera
2017-10-25, 23:52
  #405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Jag räknar även med arabiska kvinnor i exemplet ovan.

Jaså, du räknar med kvinnor ibland?
Citera
2017-10-26, 06:44
  #406
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Jaså, du räknar med kvinnor ibland?

Jag skrev araber. Varför skulle det bara vara män?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback