Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-15, 16:58
  #1
Medlem
RobRoyss avatar
Ser ni det jag ser? Det tycks som det blir svårare och svårare för PK-folket att få jobb utanför den egna bubblan. Kakan Hermansson blev just nekad ett uppdrag på Audi efter protester och detta är i vart fall andra gången hon går på pumpen.

Folk protesterar mot frälsningsarmen som inte hade styrkan eller kuraget att agera handfast mot en våldtäktsman.

Veronica Palm fick inte jobbet på Rädda barnen efter protester även om den officiella versionen var en annan.

Gissar att det kommer bli svårare för personer som Schyffert, Betner etc att locka folk. Jag vet att det är fel att vara skadeglad men samtidigt kan jag tycka att skit ska skit ha, speciellt i fallet med Frälsningsarmen där PK-syndromet inte stannade vid ord utan övergick i handling, eller snarare brist på, men ja ni fattar.

Folket är makten och makten är folket.

Hur ser ni själva på detta? Vilka fler exempel finns det?
__________________
Senast redigerad av RobRoys 2016-11-15 kl. 17:02.
Citera
2016-11-15, 17:59
  #2
Medlem
falconer8s avatar
Så jävla roligt när kommunister & PK lider! Hoppas att den trenden håller i sig & eskalerar! Allt som kan göra livet obehagligt & hålla folkförrädarna uppe om nätterna välkomnas!
Citera
2016-11-15, 18:48
  #3
Medlem
Johnnythefoxs avatar
Zara Larssons senaste hjärnblödning där hon önskade livet ur gamla människor i USA verkar dock slinka igenom. Hon är helig antar jag.
Citera
2016-11-15, 19:04
  #4
Medlem
Hahaha, jösses.

Helt idiotiskt att korrekthet har blivit ett skällsord, att det blivit fel att vara korrekt.

Att det blivit fel att bry sig om andra.

Bara för att man är missnöjd och arg så är det plötsligt ok att börja rösta på nationalistiska, smått rasistiska idioter?

Det som kommer ske nu är att när folk ser vilka fullständiga idioter de röstat fram så kommer folk börja vakna upp. USA blir ett väldigt bra exempel. Om nu Trump är så förbannat dum att han vågar förverkliga en del av hans idiotiska visioner kommer flera börja vakna.

Tyvärr har det inte sett lika illa ut för världen nu sedan andra världskriget.

Med smått psykopatiska ledare som Trump, Putin, Le Pen och diverse terroristorganisationer världen över så ser framtiden inte ljus ut.
Citera
2016-11-15, 19:05
  #5
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ser ni det jag ser? Det tycks som det blir svårare och svårare för PK-folket att få jobb utanför den egna bubblan. Kakan Hermansson blev just nekad ett uppdrag på Audi efter protester och detta är i vart fall andra gången hon går på pumpen.

Folk protesterar mot frälsningsarmen som inte hade styrkan eller kuraget att agera handfast mot en våldtäktsman.

Veronica Palm fick inte jobbet på Rädda barnen efter protester även om den officiella versionen var en annan.

Gissar att det kommer bli svårare för personer som Schyffert, Betner etc att locka folk. Jag vet att det är fel att vara skadeglad men samtidigt kan jag tycka att skit ska skit ha, speciellt i fallet med Frälsningsarmen där PK-syndromet inte stannade vid ord utan övergick i handling, eller snarare brist på, men ja ni fattar.

Folket är makten och makten är folket.

Hur ser ni själva på detta? Vilka fler exempel finns det?
Veronica Palm har slutat twittra:

Citat:
Raderar twitter-appen för ett tag.
Ledsen, men jag måste.

https://twitter.com/veronicapalm/sta...25809010749440
Citera
2016-11-15, 19:08
  #6
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Veronica Palm har slutat twittra:



https://twitter.com/veronicapalm/sta...25809010749440

Mycket intressant och föga förvånande när deras fanclub består av de närmast sörjande och stadigt minskar.
Citera
2016-11-15, 19:12
  #7
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Hahaha, jösses.

Helt idiotiskt att korrekthet har blivit ett skällsord, att det blivit fel att vara korrekt.

Att det blivit fel att bry sig om andra.

Bara för att man är missnöjd och arg så är det plötsligt ok att börja rösta på nationalistiska, smått rasistiska idioter?

Det som kommer ske nu är att när folk ser vilka fullständiga idioter de röstat fram så kommer folk börja vakna upp. USA blir ett väldigt bra exempel. Om nu Trump är så förbannat dum att han vågar förverkliga en del av hans idiotiska visioner kommer flera börja vakna.

Tyvärr har det inte sett lika illa ut för världen nu sedan andra världskriget.

Med smått psykopatiska ledare som Trump, Putin, Le Pen och diverse terroristorganisationer världen över så ser framtiden inte ljus ut.

I det här fallet betyder inte korrekt att de har rätt utan att de följer sin ideologi till punkt o pricka utan nån som helst kontakt med verkligheten. Det vet du säkert själv också..
Citera
2016-11-15, 19:16
  #8
Medlem
Illuminati4Reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Hahaha, jösses.

Helt idiotiskt att korrekthet har blivit ett skällsord, att det blivit fel att vara korrekt.

Att det blivit fel att bry sig om andra.

Bara för att man är missnöjd och arg så är det plötsligt ok att börja rösta på nationalistiska, smått rasistiska idioter?

Det som kommer ske nu är att när folk ser vilka fullständiga idioter de röstat fram så kommer folk börja vakna upp. USA blir ett väldigt bra exempel. Om nu Trump är så förbannat dum att han vågar förverkliga en del av hans idiotiska visioner kommer flera börja vakna.

Tyvärr har det inte sett lika illa ut för världen nu sedan andra världskriget.

Med smått psykopatiska ledare som Trump, Putin, Le Pen och diverse terroristorganisationer världen över så ser framtiden inte ljus ut.
PK är inte korrekt, det är falsk humanism. Skenhelig och tjänar djävulen.
Citera
2016-11-15, 19:16
  #9
Medlem
Passepartouts avatar
Jag tror du har fel. Kakan har redan fått betalt; Audi gjorde en marknadsföringsmiss eftersom deras kundgrupp inte harmonierar med den Kakan företräder (feministvåldsskrikvänstern).

Däremot ökar polariseringen, och det är oroväckande.
Citera
2016-11-15, 19:22
  #10
Medlem
yournotlikemes avatar
Att Audi ens funderat på att anlita tjockis-Kakan för något uppdrag är ju helt jävla otroligt, snacka om stolpskott.



Hela PK-eran börjar sakta men säkert avta runt om i hela världen känns det som. Underbart är bara förnamnet.
Citera
2016-11-15, 19:30
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Jag tror du har fel. Kakan har redan fått betalt; Audi gjorde en marknadsföringsmiss eftersom deras kundgrupp inte harmonierar med den Kakan företräder (feministvåldsskrikvänstern).

Däremot ökar polariseringen, och det är oroväckande.
Vadfan tänkte de med, Audi? Trodde de att det var Reinfeldt som vann USA-valet? Hoppas PR-chefen får sparken.

Men det här är det bästa som kan hända. Det mesta drivs av ekonomiska motiv, å också PK-ismen. När PK-ismen inte längre visar sig vara den där säkra karriärvägen som den var under en period, är den död, stendöd. Ta tex Ernman och Schyffert, förutom att de kunde känna sig goda pga av FB lajks, har det ju inneburit en stor ekonomisk boost. Inte minst har deras åsiktsmångleri verkat som en personlig försäkring om deras huvudsakliga karriärer skulle börja stagnera (vilket den iofs gjort i båda fallen) - någon lämplig reträttpost förväntas nog dyka upp. Men nu är det snart slut, festen är över, som det förefaller. Det kommer innebära en enorm skillnad mot tidigare. Snart kommer de som varit tysta fram, de som varit undertryckta och de som ser dessutom ser ekonomiska möjligheter i pendelns svängning.
Citera
2016-11-15, 19:55
  #12
Medlem
Vi vill ju inte ha dem, så det vore lite konstigt om de då insisterade och tvingade på oss dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback