2016-11-12, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Mindre än en vecka efter valet och två månader innan Trump blir president vill du att han och GOP presenterar en färdig plan i detalj på vad som ska göras. Okey! Du låter som de svenska medierna som just nu går ut och säger att Trump inte kommer att skrota Obamacare. Repeal and Replace och det sistnämnda betyder för de med klena engelska kunskaper att man ersätter det med något bättre. Och då kan det vara klokt att behålla de delar som faktiskt är bra i reformen, tycker du inte det?

Som sagt, Trump gick till val på att skrota, inte reformera, Obamacare. Det är ganska anmärkningsvärt att han i sin allra första intervju efter valet redan börjar backa från detta.
Citera
2016-11-12, 10:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Jahapp. Oklart om du svarade på rätt inlägg nu men visst kan vi prata obamacare. Efter Trumps besök i Vita Huset så pudlar han lite och tänker tydligen behålla systemet men med vissa oklara korrigeringar. Nåja jag kan inte bry mig mindre faktiskt, vad gäller hans vallöften uppfylls knappast många vilket ju gäller alla politikers tomma vallöften. I detta fall är det bara ett plus när han pudlar.
Han gör precis det han har sagt: Repeal and Replace!
Citat:
Ursprungligen postat av Rofflez
Som sagt, Trump gick till val på att skrota, inte reformera, Obamacare. Det är ganska anmärkningsvärt att han i sin allra första intervju efter valet redan börjar backa från detta.
Har du svårt med engelskan? Han har aldrig sagt att han ska skrota sjukvårdsreformen helt och hållet. Han har lovat att ersätta den med något bättre. Och bara för att den gamla reformen innehöll bra saker så ska man alltså inte ta med det i den nya, tycker du. Gå inte på svenska MSM:s desinformation. Den sprids av en enda anledning som du kanske förstår.
Citera
2016-11-12, 10:36
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Tjan några med lite fler hjärncellen än han har själv annars så tycker jag ju som sagt att Trump framstår mest som någon skurk i Batman. Man undrar vilka nyckelposter The Joker, The Riddle och Pingvinen ska få? Han ser osannolik ut, bor i ett högt torn, har pengar, makt och smider elaka planer där han står i sitt torn och tittar ut över Goth...föråt New York. Dags för Batman att rycka ut
Citera
2016-11-12, 10:39
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ja de håller jag med om, men det kanske ändå finns en och annan frisk hjärncell under den märklige frisyren.
Citera
2016-11-12, 10:39
Medlem
Citat:
Han gör precis det han har sagt: Repeal and Replace!

Har du svårt med engelskan? Han har aldrig sagt att han ska skrota sjukvårdsreformen helt och hållet. Han har lovat att ersätta den med något bättre. Och bara för att den gamla reformen innehöll bra saker så ska man alltså inte ta med det i den nya, tycker du. Gå inte på svenska MSM:s desinformation. Den sprids av en enda anledning som du kanske förstår.

Det är du som har problem med engelskan, repeal and replace betyder upphäv och ersätt. Klart och tydligt. Du måste vara politisk analfabet om du inte förstår skillnaden mellan att upphäva en reform och att reformera den. Han var jävligt tydlig i valrörelsen.
Citera
2016-11-12, 10:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det är du som har problem med engelskan, repeal and replace betyder upphäv och ersätt. Klart och tydligt. Du måste vara politisk analfabet om du inte förstår skillnaden mellan att upphäva en reform och att reformera den. Han var jävligt tydlig i valrörelsen.
Precis ersätt. Och om nu delar av den gamla reformen är bra då? Sitter och lyssnar Fox and all is just semantics.

Trump: I told him I will look at his suggestions, and out of respect, I will do that," Trump said.
Senast redigerad av arbetet 2016-11-12 kl. 10:48.
Citera
2016-11-12, 10:52
Medlem
Citat:
Precis ersätt. Och om nu delar av den gamla reformen är bra då? Sitter och lyssnar Fox and all is just semantics.

Det är en helt annan process. Hade hans vallöfte varit att reformera och förbättra obamacare hade det varit en annan femma. För politiskt okunniga kanske det bara är semantik. Kanske Trump själv inte förstår skillnaden?
Senast redigerad av Rofflez 2016-11-12 kl. 10:55.
Citera
2016-11-12, 12:54
Medlem
Arnold Schwarzenegger

"...critics who are so pissed about our ecnomy, I say dont be economic girly man"

https://www.youtube.com/watch?v=SUzUbtIptqQ
Citera
2016-11-12, 12:57
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det är en helt annan process. Hade hans vallöfte varit att reformera och förbättra obamacare hade det varit en annan femma. För politiskt okunniga kanske det bara är semantik. Kanske Trump själv inte förstår skillnaden?
Trump-haters take him literally but not seriously.
Trump-lovers take him seriously but not literally.
Citera
2016-11-12, 13:27
Medlem
tuffkatts avatar
Ron Paul på utrikesposten är given. Ser gärna Ben Carson också, osäkert på vilken post dock. Rudy Giuliani alternativt Trey Gowdy kan platsa som attorney general. Sedan så hoppas jag på att Ted Cruz får någon roll i administrationen, dels för att jag gillar honom men också rent strategiskt.

Chris Christie får gärna försvinna åt helvete, och Gingricht samt Palin hoppas jag lämnas utanför.
Citera
2016-11-12, 13:33
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Ron Paul på utrikesposten är given.
Ron Paul i all ära, jag tror inte man gärna sätter en 81-åring på den centrala posten.

(Paul är född i augusti 1935.)
Citera
2016-11-12, 13:34
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Ron Paul i all ära, jag tror inte man gärna sätter en 81-åring på den centrala posten.

(Paul är född i augusti 1935.)

Still going strong, dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in