Citat:
Ursprungligen postat av
Stabskapten
Twitter exploderar just nu i indignation över att Bannon utses till "Chief Strategist and Senior Counsel". Men vad är det för befattning? Det låter som en fluffig, oklart definierad tjänst som kan innebära lite vad som helst. Jag misstänker att det här är en ren symbolåtgärd för att blidka alla dem som vill se en träskrensning.
Vad för mening lägger ni i ordet träskrensning? Det är väldigt oklart för mig. Vad är det ni tänker er? Jag skulle gärna vilja se en tydlig förklaring på detta.
Se på hur valet gick i delstaten Virgnia. Trump ledde bra länge, detta innan rösterna i Fairfax county röstade. Det är det county som ligger närmast DC och är ett av de rikate, om inte det rikaste i hela landet. Vi talar om hundratusentals personer. Liknande dynamik i delstaten Maryland - fast rejäl Clintonmarginal i den.
Med Drain the Swamp tänker jag omedelbart på att alla dessa som livnär sig på politiken (hundratusentals personer) kommer att få det jobbigt nu.
Ni verkar lägga en helt annan innebörd i Drain the Swamp. Jag vill veta vad det är ni pratar om.