2016-11-10, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Kulturminister kanske?
Vem blir försvarsminister och vem blir utrikesminister?

Det finns ingen kulturminister i USA.
Citera
2016-11-10, 14:38
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Intressant tråd. Skulle vara kul att veta vilka poster som fans i en administration först och främst och sedan när dessa tillsätts.
Citera
2016-11-10, 14:57
Medlem
Gollumns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto
Vi ska inte glömma Arnold Schwarzenegger.

Idrotts- och försvarsminister kanske?

Rätta mig om jag har fel men sa inte Arnold innan valet att han absolut inte ställer sig bakom DT och att han inte ens skulle rösta på honom?

Om så är fallet tror och kan man ju hoppas att DT inte tar med honom på tåget

Där sjönk Arnold ett par pinnar f.ö i min värld. Förrädare
Citera
2016-11-10, 15:03
Medlem
bludderbladders avatar
Några borde vara hyggligt klara

Sec State Preibus har det sagts, men hoppas själv på Conway
Defense Gen Flynn
Attorney General Guiliani
Health & human serv Carson
Homeland Security Gen Kellogg
Citera
2016-11-10, 15:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Vad gäller utrikesministerposten:

Ur svenskt och säkerhetspolitiskt perspektiv finns ett intresse från vår sida att det inte blir någon av de ryssvänliga rådgivare som Trump har låtit sig omges med under valkampanjen, jag tänker i synnerhet på Michael Flynn och Newt Gingrich.

Det republikanska partiet är i sig inte ryssvänligt, snarare tvärtom, vilket Trump måste ta hänsyn till. Flynn tror jag lyckligtvis inte kan få någon ministerpost då det krävs kongressens godkännande i just hans fall, men frågan är vilken roll han kommer att spela framöver.

Min förhoppning är att han väljer Tennessee-senatorn Bob Corker eller USA's tidigare FN-ambassadör John Bolton som båda har en mer sund inställning och stöd från partiet som helhet.

Newt Gingrich är troligen en stark kandidat till utrikesministerposten enl. rykten ower there.
Citera
2016-11-10, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto
Vi ska inte glömma Arnold Schwarzenegger.

Idrotts- och försvarsminister kanske?

Det finns ingen idrottsminister i USA.
Citera
2016-11-10, 15:24
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du tänker nog på David Clarke, sheriff i Milwaukee. Han är konservativ och har, mer än en gång, riktat stenhård kritik mot terroristorganisationen Black Lives Matter. En tänkbar justitieminister kanske?

Det var han jag tänkte på, tack.

Vet du om han är insatt i politik ? Alltså den grad som behövs.

Och vilken plats i staben är ni mest intresserad av se som tillsätts ?
Senast redigerad av santacl 2016-11-10 kl. 15:26.
Citera
2016-11-10, 15:31
Medlem
Hogdals avatar
Förhoppningsvis så få etablerade republikaner som möjligt. Får Giuliani ett stort inflytande blir Trumps presidentperiod lika usel som om valfri annan republikan som Rubio eller Cruz vunnit. Ben Carson ska vi inte tala om, detta mähä bör han ge någon galjonsfigurplats utan inflytande.

Utrikesministerposten blir väldigt avgörande. Min förhoppning är att Trump vågar köra på en relativt isolationistisk linje och inte väljer någon ur den krigshetsande falangen.
Citera
2016-11-10, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Nej, du har totalt fel. Musk är liberal och stödde därför den liberala kandidaten. "Cuck" har inget med saken att göra.
Tror att du missförstår.

Cuck är ett synonym för globalister/vänsterfolk. Musk är en globalist, alltså kommer han så klart inte passa in i Trumps administration.
Citera
2016-11-10, 16:14
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Det var han jag tänkte på, tack.

Vet du om han är insatt i politik ? Alltså den grad som behövs.

Och vilken plats i staben är ni mest intresserad av se som tillsätts ?

Läs här: https://en.m.wikipedia.org/wiki/David_A._Clarke_Jr.
Citera
2016-11-10, 16:19
Medlem
Returpappers avatar
Många dumma förslag här. Tror det får bli en hel del okända annars blir det ingenting kvar av Trumps egen profil utan bara en allmänt republikansk sammansättning som lika gärna kunde ha ingått i Ted Cruz regering.

En enda Trump har svårt att göra en sommar, tyvärr är det så.
Citera
2016-11-10, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Många dumma förslag här. Tror det får bli en hel del okända annars blir det ingenting kvar av Trumps egen profil utan bara en allmänt republikansk sammansättning som lika gärna kunde ha ingått i Ted Cruz regering.

En enda Trump har svårt att göra en sommar, tyvärr är det så.

fyfan det är nervöst nu. vilka kommer han plocka...blir det neocons så blir jag tokförbannad, då får det bli inbördeskrig istället. visst, ett dåligt äpple gråter jag inte över, inget är perfekt. men blir det massor med rinos och cucks och sånt då jävlar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in