2016-11-15, 23:08
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Muren är kanske inte en så tokig idé. Det pågår tydligen en heroinepidemi i USA och det hela tillverkas och levereras ifrån Mexiko.

Problemet är väl bara det att om en skärpt gränsbevakning försvårar tillförseln så ökar priserna bara och man försöker att få in det på andra sätt.

Men: Jag uppskattar i alla fall att en mängd vanliga amerikanare uppmärksammat det hela på sitt lilla sätt. Synd bara att den nuvarande administrationen inte gjorde det och satsade på ökad gränsbevakning.

För jag hoppas verkligen att ungefär en fjärdedel av den vuxna befolkningen inte gick och blev fascister över en natt, utan att Trump vinsten i valet berodde på att den nuvarande administrationen negligerat problem som vanligt folk upplever i sin vardag.

Det är ju så det är. Gör du det svårare för dem att ta sig över gränsen och transportera droger så kommer priset öka, och när priset ökar så kommer konsumtion avta.

Varför tror du man höjer bötesbeloppen i Sverige för fortkörning om det är ett stort problem? Jo, av samma sak. Det avskräcker folk.

Självklart kommer problemet till viss del säkert kvarstå men man har iaf minimerat det så mycket man kan.
2016-11-15, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Men du har ju haft fel under hela resan.

Vad Trump i övrigt skulle kunna göra är att ta med Steve Bannons judiska polare på en sådan tillställning och verkligen tvåla till media på den punkten också. En extra bonus med det är att det skulle svida i baggebo1's själ.

Bannons judiska polare är i själva verket arkitekterna bakom Trumps vinst. Det är därför han utses till chefsstrateg. Han skall se ut som en vit-makt-kille, men det är bara en kuliss.

Allt runt Trump har med judar att göra och även Alex Jones är i samma båt. Det Amerikanska folket har blivit grundlurade, men kanske kan tjäna något på det i alla fall.

Som vanligt har allt i slutänden med Israel att göra.
2016-11-15, 23:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Men du har ju haft fel under hela resan.

Vad Trump i övrigt skulle kunna göra är att ta med Steve Bannons judiska polare på en sådan tillställning och verkligen tvåla till media på den punkten också. En extra bonus med det är att det skulle svida i baggebo1's själ.

Sant, har tvivlat och uppgivet skakat på huvudet genom hela resan. Gav t.o.m upp efter att "buss-prats-skandalen" läckte ut. Det erkänner helt jag utan problem !

(man skall dock vara myyycket stark i tron, att Trump kunde vända det efter "buss-pratet")

Många utav budskapen (ej alla) ifrån Trump syns jag är goda, men framförandet. Framförandet var det som jag ofta retade mig upp på.

Nåväl, inte ofta man kan vara glad på att man har haft fel !
2016-11-15, 23:26
Medlem
Citat:
Långsökta teorier. Och du kom nyss på dem. För typ tio minuter sen.

Nej inte alls långsökta. Det finns massor av information som pekar exakt mot detta. Du behöver knappt leta.
http://forward.com/news/israel/35440...-semitic-at-t/

Gå in på Alex Jones sida http://www.infowars.com/dear-protest...es-of-america/ och se hur han nu står helt på presidentens sida, Han som alltid hatade hela etablissemanget. Han är sponsrad av diverse judar.
https://alexjonesexposed.info/

Den Israeliska högern jublar över Trumps seger:
http://edition.cnn.com/2016/11/14/po...rss_topstories

Trumps dotter konverterade till judendomen enligt den judiska tidningen Haaretz
http://www.haaretz.com/world-news/1.670145

Jag skulle kunna fortsätta, men jag tror du förstår poängen.
Senast redigerad av climasol 2016-11-15 kl. 23:29. Anledning: korrigering
2016-11-15, 23:31
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Bannons judiska polare är i själva verket arkitekterna bakom Trumps vinst. Det är därför han utses till chefsstrateg. Han skall se ut som en vit-makt-kille, men det är bara en kuliss.

Allt runt Trump har med judar att göra och även Alex Jones är i samma båt. Det Amerikanska folket har blivit grundlurade, men kanske kan tjäna något på det i alla fall.

Som vanligt har allt i slutänden med Israel att göra.

Det där vete tusan och då är jag verkligen ingen filosemit. Sen tror jag att man missar det viktiga ifall lägger för mycket fokus på Israel. Den internationella judenheten står inte och faller med Israel utan om något förhåller det sig tvärtom. Det är de judiska marxistliberala maktstrukturerna i vita länder som måste krossas i första hand. Där finns den reella makten. Trump hade inte mycket högre stöd från judarna i USA än vad han fick från svarta. Sen hittar du alltid i alla sammanhang judar på båda sidor. Alltid. Men på vilken sida stod judarna med riktig makt? Var det någon av dem som backade upp Trump?
Senast redigerad av Iradeorum 2016-11-15 kl. 23:35.
2016-11-15, 23:45
Medlem
Ungefär en fjärdedel av de röstberättigade och en femtedel av alla amerikaner röstade på Trump.
Att tillräckligt många, i avgörande stater, föredrog honom framför Clinton betyder inte direkt att han har någon massiv uppbackning av folket.
2016-11-15, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Motbevisa mig om du är säker på din sak.

För att motbevisa något så måste det som "motbevisas" ha någon form av bevis. Det har det, och du, inte.
2016-11-15, 23:52
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Ungefär en fjärdedel av de röstberättigade och en femtedel av alla amerikaner röstade på Trump.
Att tillräckligt många, i avgörande stater, föredrog honom framför Clinton betyder inte direkt att han har någon massiv uppbackning av folket.

87% av alla counties röstade på Trump. Sedan att Clinton vinner de mest folktäta som CA och NY är en annan sak.
2016-11-16, 00:01
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:

PK-mongon har verkligen lyckats ta idiotin till helt nya nivåer efter Trumps seger. Brukar du räkna in barn även i andra val? Sen har du givetvis ingen aning om vilket håll majoriteten av de röstberättigade som inte röstade lutade åt.
2016-11-16, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
87% av alla counties röstade på Trump. Sedan att Clinton vinner de mest folktäta som CA och NY är en annan sak.

Absolut, vilket ändå inte motsäger min poäng.
2016-11-16, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
PK-mongon har verkligen lyckats ta idiotin till helt nya nivåer efter Trumps seger. Brukar du räkna in barn även i andra val? Sen har du givetvis ingen aning om vilket håll majoriteten av de röstberättigade som inte röstade lutade åt.

Är du igång med dina extremt efterblivna feltolkningar nu igen.

Det var kanske därför jag skrev 1/4 av de som får rösta och 1/5 av alla amerikaner.
Jag brukar räkna barn till befolkningen faktiskt.
Det är självklart problematiskt med USA:s låga valdeltagande, vilket i.o.f.s. inte är något nytt, och innebär att man ska vara lite försiktig med att utropa vilka tecken på folks vilja valet visade hit och dit.
Om något så visade det att folk tycker att de får ungefär samma skit oavsett och att det inte är någon större idé att rösta.
2016-11-16, 00:23
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Citat:
Absolut, vilket ändå inte motsäger min poäng.

Citat:
Är du igång med dina extremt efterblivna feltolkningar nu igen.

Det var kanske därför jag skrev 1/4 av de som får rösta och 1/5 av alla amerikaner.
Jag brukar räkna barn till befolkningen faktiskt.
Det är självklart problematiskt med USA:s låga valdeltagande, vilket i.o.f.s. inte är något nytt, och innebär att man ska vara lite försiktig med att utropa vilka tecken på folks vilja valet visade hit och dit.
Om något så visade det att folk tycker att de får ungefär samma skit oavsett och att det inte är någon större idé att rösta.

(det fetade)

Har jag förstått det rätt..., man kan inställa valprocessen helt och hållet ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in