2016-11-13, 18:30
Medlem
Det lustiga är att svenska media, kulturelit och politiker fördömer valet i USA. låt mig påpeka följande:

USA är världens största demokrati

USA har full yttrande- och åsiktsfrihet, jämför gärna med Sverige.

USA är världens mäktigaste militärmakt, vi har några 100 soldater på Gotland.

Den enskildes rätt att skydda sitt hem är långtgående, till skillnad mot här där du som offer ligger risigt till.

Att Trump och Putin kommer bra överens sänker risknivån i Europa och Världen, dvs den största garantin för en säkrare värld.

mm mm
2016-11-13, 18:48
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee
Ska bli intressant att se om BREXIT-politken funkar i USA också då kommer land efter land avgå ur EU och satsa på isolationspolitik á Trump men misslyckas han så är det en skön chans för USA att testa krydda steken med sosse-politik (Bernie Sanders) om 4 år
KKK gjorde en återförening (misslyckad sådan) innan presidentvalet där Obama vann (sin första gång).
Vad är det här som idioterna snackar om Brexit och USA, är ni helt störda? USA är inte med i EU, och England lämnade man 1776. Storbritannien har inte lämnat EU än, och lär inte göra det heller.

Trump kommer göra alla sina får till väljare väldigt förbannade på direkten när han viftar bort löften om "muren", "muslimer" och att stå upp för "den lille mannen". Han kommer berika sig och är nöjd att få "ett namn i historieböckerna" som var hans prio 1.

Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Att Trump och Putin kommer bra överens sänker risknivån i Europa och Världen, dvs den största garantin för en säkrare värld.
Det är din gissning att de kommer bra överens. Jag och många andra tror att det är tvärtom. Flipp-flopp Trump kan ändra sig över en natt. Stöddar Ryssland sig kan det smälla ordentligt, trots allt är det republikaner vid makten nu. Hökarna. John McCain, Newt Gingrich. De som vill skicka vapen till Ukraina.
Senast redigerad av Xelious 2016-11-13 kl. 18:52.
2016-11-13, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Vad är det här som idioterna snackar om Brexit och USA, är ni helt störda? USA är inte med i EU, och England lämnade man 1776. Storbritannien har inte lämnat EU än, och lär inte göra det heller.
Syftade mest på att det blivit en hel del isolations-trend inom världspolitiken. USAs industri har ju plussat en massa på sina inhemska varor och det snackas om att Trump vill avbryta handelsavtalet med Mexico & Canada så på metaforiskt sätt kan man säga att Canada är Amerikas version av Skottland eh?
2016-11-13, 20:29
Medlem
Citat:

Trump kommer göra alla sina får till väljare väldigt förbannade på direkten när han viftar bort löften om "muren", "muslimer" och att stå upp för "den lille mannen". Han kommer berika sig och är nöjd att få "ett namn i historieböckerna" som var hans prio 1.

Det är din gissning att de kommer bra överens. Jag och många andra tror att det är tvärtom. Flipp-flopp Trump kan ändra sig över en natt. Stöddar Ryssland sig kan det smälla ordentligt, trots allt är det republikaner vid makten nu. Hökarna. John McCain, Newt Gingrich. De som vill skicka vapen till Ukraina.

Trump har själv sagt att hans politik är "Brexit plus plus". Mexico kanske inte är ett så bra land heller (mycket hemska mord) så det kanske är bra med en mur eller ett stängsel i alla fall.
2016-11-13, 20:51
Medlem
Cannabisministerns avatar
Trump har hittills sagt rätt saker om Mellanöstern. Fortsätt så!

https://www.youtube.com/watch?v=gDEV3vo9TbY
2016-11-13, 20:51
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junne13
Trump har själv sagt att hans politik är "Brexit plus plus". Mexico kanske inte är ett så bra land heller (mycket hemska mord) så det kanske är bra med en mur eller ett stängsel i alla fall.

Fast vad många missar är att Brexit-UK under Theresa May är mycket MER för frihandel än vad UK i EU var; Brexit är INTE någon form av isolationism utan mer av klassisk brittisk frihandel. Detta är också något som delas av UKIP.
2016-11-13, 20:58
Medlem
Jag tror att han kommer bli en av USA's bästa presidenter genom tiderna.
Han kan också bli omvald, vid nästa president val.
Han är en patriot, och vill sin medborgare väl.
Han kommer lyfta ekonomin, och ge USA's medborgare, en ny tro på framtiden.
Världen, kommer bli en bättre plats, med honom som president...
2016-11-13, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Det lustiga är att svenska media, kulturelit och politiker fördömer valet i USA. låt mig påpeka följande:

USA är världens största demokrati

USA har full yttrande- och åsiktsfrihet, jämför gärna med Sverige.

USA är världens mäktigaste militärmakt, vi har några 100 soldater på Gotland.

Den enskildes rätt att skydda sitt hem är långtgående, till skillnad mot här där du som offer ligger risigt till.

mm mm

1. Till ytan? Nej Kanada är större än USA till ytan. Till befolkningen? Nej där vinner Indien.

2. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sche..._United_States

3. Jaha? Är det något att anföra vad gäller demokrati?

4. Nödvärnsexcess är ett begrepp även i Sverige. Däremot så kommer du nog aldrig få rätt att skjuta ihjäl någon bara för att personen går på din gräsmatta.

5. Fred i vår tid har aldrig känts mer relevant.
2016-11-13, 21:28
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Det finns redan stängsel. USA är fortfarande inte med i EU. Mexiko med K på svenska har mycket handel med USA. Under Obama har 2 miljoner mexikaner utvisats. Det är inte precis som att jag blir imponerad av dina kunskaper.
2016-11-13, 21:51
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobofast66
Jag tror att han kommer bli en av USA's bästa presidenter genom tiderna.
Han kan också bli omvald, vid nästa president val.
Han är en patriot, och vill sin medborgare väl.
Han kommer lyfta ekonomin, och ge USA's medborgare, en ny tro på framtiden.
Världen, kommer bli en bättre plats, med honom som president...

Har du något som belägger dina drömmar, annat än Trumps ofta motsägelsefulla uttalanden?

Det är nämligen ganska dumt att sätta sin tillit till en politiker som:

Kommer med motsägelsefulla budskap
Ändrar sig ofta
Har egna ekonomiska intressen att ta till vara
Blåljuger ofta och nekar även till den när han blir påkommen.
Preciserar sällan vad han vill i detalj
Redovisar inga korrekta fakta som stödjer hans påståenden
Använder sig av överdrifter som skulle få Goebbels att svimma
Saknar egentligen ideologi, förutom då allmänna tankar om hur man hanterar makt som påminner väldigt mycket om fascism.
Verkar vara helt inriktad på vänskapskorruption.
Använder sig gärna av lobbyister som kan ha egna ekonomiska intressen inom de områden de är ansvariga för.
Verkar ha noll respekt för rättsväsendet, vilket är en absolut grundpelare för en fungerande demokrati.
Kör med rasistisk retorik
Hånar handikappade
Tycker att skryt om övergrepp emot kvinnor bara är "omklädningsrums snack"
Är helt okunnig politiskt sett
Är helt okunnig om hur ett land sköts och fungerar.
Upprepar ständigt påståenden, trots att han blir påkommen att dessa är lögnaktiga
Har noll respekt för etablerad vetenskap och vetenskaplig metodik
Kör hellre med dolda kort, istället för öppna, för att förvirra alla: vänner som fiender
Farligt impulsiv. Verkar sakna självbehärskning nog att ens sköta ett twitterkonto.
osv, osv....., jag skulle säkert kunna hålla på ett tag till.
2016-11-13, 22:06
Medlem
Citat:
Det finns redan stängsel. USA är fortfarande inte med i EU. Mexiko med K på svenska har mycket handel med USA. Under Obama har 2 miljoner mexikaner utvisats. Det är inte precis som att jag blir imponerad av dina kunskaper.

Jag menar inte att han vill att USA ska lämna Europa helle r. Det tror jag inte, men han menar att USA ska lämna Nafta och Nato kanske oxå, det blir två plus ? = Brexit plus plus. Om jag har tolkat honom rätt.
2016-11-13, 22:10
Medlem
Citat:
Jag menar inte att han vill att USA ska lämna Europa helle r. Det tror jag inte, men han menar att USA ska lämna Nafta och Nato kanske oxå, det blir två plus ? = Brexit plus plus. Om jag har tolkat honom rätt.

Min tolkning från första början av att han sa att han är "Mr Brexit" är att han kommer att (försöka) se till att Brexit faktiskt blir av. Att det görs jämförelser med Brexit och honom själv känner han till.

Xelious är fortfarande övertygad om att ingen Brexit kommer att hända. Hade Clinton blivit vald så hade det troligen inte blivit någon Brexit.

Liberaler när önskedrömmar om att det inte blir någon skillnad för att Trump blev vald.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in