2016-10-26, 13:54
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Det är sånt här som gör att ingen tar er SD-are på allvar.
Nej, ingen kommer ta ifrån medelklassen dess kapital eller ägodelar.
Nej Silvia kommer inte behöva sälja hovjuvelerna.
Nej, ingen vill ta arbetarklassens små torp, i skärgården eller skogen, ifrån dom.

NEVER GONNA HAPPEN.

Däremot kommer en fortsatt stor invandring att sänka detta land som ett ankare fäst runt en mans ankel.
Det kommer bli värre än Rumänien i Sverige .
Kanske kommer de fd trälarna bli tvungna att flytta runt i EU och tigga, de med.

Silvia sälja hovjuvelerna? Var har jag skrivit det?

Typiskt tramsig henvänsterretorik med smileys och överdrifter. Om du läser tråden lite noggrannare så ser du att jag skrivit svar på detta redan. Jag tror alltså inte heller att sommarstugor och villor kommer att beslagtas på ett tvingande eller våldsamt sätt. Självklart inte. Ingen politiker är så dum att han vill ha ett väpnat uppror på halsen.

Nej nej nej. Folket kommer i stället att få ett ERBJUDANDE.

Du skriver ju själv att invandringen kommer att sänka Sverige. Hur kommer det att gå till? Prova själv att lek med tanken på att bostadsbubblan brister samtidigt som vi har hundra tusen nyanlända som behöver bostad. Svensken kommer inte att kastas ut av militärpolis för att en arabfamilj ska bo i huset. Nej nej. Svensken kommer gråtande av glädje dela sin villa med en arabfamilj för att staten erbjuder att hjälpa till med huslånet som svensken inte längre kan betala.

Eller så kommer det hända på något annat sätt.

Om du inte tror att svensken kommer att tvingas "dela med sig" av villor och sommarstugor så får du fortsätta tro så om det gör dig gladare. Men tänk gärna ett varv till.
Citera
2016-10-26, 14:01
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Jag betalar skatt och de pengarna går till att hjälpa flyktingar. Jag haräven låtit flyktingar och invandrare bo gratis hos mig och gör det även nu, dock inte så ofta då jag har dottern hos mig oftare som vill ha eget rum.

Mina vänner som alla är invandrare är rätt fattiga, det är vanligt bland flyktingar och jag hjälper alltid de vad det än gäller. Pengar, mat, kläder osv.
Otroligt själviskt av dig att ge din dotter eget rum när Ali Baba lider. Kanske några skäggbarn kan dela rum med henne, eller är du nazist?

Allt fler svenskar är trötta på etablissemangets joller. Lägg därtill ytterligare några ordentliga gängvåldtäkter och vi har en väldigt explosiv situation.
Senast redigerad av Herostratos 2016-10-26 kl. 14:05.
Citera
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slappfittskit
Varför ljuger du? Varken flyktingar eller alternativt skyddsbehövande har ett försörjningskrav med de nya reglerna:

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/Gift-registrerad-partner-eller-sambo/For-dig-som-ar-anhorig-i-Sverige.html

Kravet på försörjning och bostad gäller inte dig som är flykting eller alternativt skyddsbehövande och som har familjemedlemmar som ansöker om uppehållstillstånd inom tre månader efter att du har fått uppehållstillstånd.

Enda skillnaden mellan de nya och de gamla reglerna är att de nya flyktingarna måste söka om familjeåterförening senast 3 mån efter han själv fått uppehållstillstånd. Bägge grupperna är undantagna från försörjningskravet.
Helt rätt försörjningskravet gäller bara exempelvis en etnisk svensk man eller kvinna som råkat förälskat sig i en utländsk kvinna eller man och vill ta hem henne honom till sverige. Hörde av någon som sade att man måste kunna visa upp att man har minst 40,000:- stående på banken för att säkerställa att hon kan bli försörjd dom första månaderna dessutom är handläggningstiden 8-10 månader innan man får besked att det är klart.
Citera
Medlem
Citat:
För att då har jag själv ingenting. Däremot lägger jag hellre pengar på att hjälpa flyktningar än att köpa chips eller oxfilé.

Om jag inte tjänade 20 000 och inte hade kvar 10 000 efter att allt är betalat, om jag vore rik och vi säger tjänade 150 000 i månaden skulle jag skänka BORT ALLT.

När nyanlända lär sig språket kommer de börja arbeta och bidra till samhället och jobba 1000 gånger hårdare än vad någon svensk har gjort!
Nja, all tillgänglig statistik tyder på att en stor andel aldrig lär sig språket ordentligt och aldrig kommer i jobb, inte minst medelålders och äldre muslimska kvinnor. Här ligger bakgrunder i kulturen i hemlandet som är patriarkalisk med kvinnorna hemma som sköter och föder upp många barn, och män som i bästa fall jobbar men har dåliga förutsättningar pga språk och låg utbildning från hemlandet. I detta avseende är anhöriginvandringen ett större problem än de yngre som kommer hit. De som kommer i låg ålder lär sig saker lättare, äldre som kommer som anhöriga med låg utbildning har ofta svårt med det mesta när det gäller svensk utbildning och kultur, och lever ofta kvar i hemlandets vanor och tänkesätt. Å andra sidan är de som kommer först oftast MÄN. Unga och medelålders MÄN. Och även de har som regel mycket av hemländernas kultur och vanor i bagaget, och man ändrar bara sånt som man vinner stort på att ändra i tankesätt och vanor, precis som vi nordbor också gör om vi flyttar utomlands...Men det innebär också att de som kommer hit inte kommer att ändra på t.ex. religiösa och patriarkala tankesätt om inte de tjänar stort på att göra så, eller straffar ut sig om de inte ändrar sitt tankesätt. Dessutom rekryteras de lätt in i kriminalitet av ex.vis landsmän som valt den banan, främst pga dålig integration och viss sysslolöshet i väntan på vad som ska hända i framtiden, som ju inte är så ljus då alla resurser och jobb mm redan är upptagna an andra invandrare och på nåder ibland även av svenskar...Märkligt att då höra Wallström kritisera sharia och kvinnors rättigheter på besök i Saudarabien, men samtidigt helt skita i att sharia och månggifte och annat tillämpas friskt i vissa utanförskapsområden i Sverige.....
Senast redigerad av Realist50tal 2016-10-26 kl. 14:04.
Citera
2016-10-26, 14:02
Medlem
Självklart ljuger regeringen oss väljare rakt i ansiktet men det gör det bara ännu lättare att välja år 2018. Regeringen vill skönmåla bilden av invandringen för och få det att låta som det är över nu typ. Jag tror också att det gäller det samma med väljarundersökningar som kommer. Senaste valet kom prognos på prognos hur lågt SD:s siffror låg på sen på valdagen ökade man med nästan det dubbla. Undra hur det är med denna prognos som cirkulerar nu som visar 17-20 % hur verkligheten ser ut 2018.
Citera
2016-10-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Varför skulle detta vara ett problem?

Vi blir fler i Sverige utan att behöva vänta på att en ny generation växer upp. Fram tills ~25 års ålder är de flesta svenskar bara en kostnad för staten.
Här får vi "färdigbyggda" medborgare som kan gå direkt in i produktion, det förstår väl de flesta värdet av?

Ursäkta min ohumana argumentation, men ur ett ekonomiskt perspektiv är detta den krassa verkligheten.

Dom allra flesta MENA-Folken är ju långt ifrån färdigbyggda, inte ens halvklara.
Det är ju inte ens någon hemlighet eller något aktivist-hororna ens förnekar.

Du måste vara en särskilt idiotisk aktivist-hora.

Sverige har inte råd att hjälpa några utlänningar förrens sjukvården fungerar igen.
Citera
2016-10-26, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
"Medierna ljuger alltid. Yttras en sanning är det endast för att mörka en större lögn"
Sant!!
Citera
2016-10-26, 14:16
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slappfittskit
Varför ljuger du? Varken flyktingar eller alternativt skyddsbehövande har ett försörjningskrav med de nya reglerna:

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/Gift-registrerad-partner-eller-sambo/For-dig-som-ar-anhorig-i-Sverige.html

Kravet på försörjning och bostad gäller inte dig som är flykting eller alternativt skyddsbehövande och som har familjemedlemmar som ansöker om uppehållstillstånd inom tre månader efter att du har fått uppehållstillstånd.

Enda skillnaden mellan de nya och de gamla reglerna är att de nya flyktingarna måste söka om familjeåterförening senast 3 mån efter han själv fått uppehållstillstånd. Bägge grupperna är undantagna från försörjningskravet.

Förr fanns det inga försörjningskrav alls när anhöriga än sökte. Nu är de bara undantagna från försörjningskraven bara om anhöriga söker inom 3 månader.

Hur är detta inte en skärpning? Du kan tycka att det är en helt otillräcklig skärping men en skärpning är det likförbannat.

PS Alternativ skyddsbehövande som sökt efter november 2015 kommer dessutom inte ha rätt till familjeåterförening överhuvudtaget. Därför är undantaget från försörjningskrav inte relevant för dem alls.

Om man inte får ta hit någon så kan man uppenbarligen inte ha några försörjingskrav alls på sig. Det finns ju ingen att försörja när man inte får ta hit någon iaf.
Senast redigerad av FortMeade 2016-10-26 kl. 14:32.
Citera
2016-10-26, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Jag erkänner iaf att jag inte är insatt. Du däremot sitter bara o gissar.

Nej, jag är insatt. Så är säker på min sak.
Citera
2016-10-26, 14:17
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Nej, jag är insatt. Så är säker på min sak.
Varför skrev du då inte att du visste?
Det gör jag när jag vet saker.
Citera
2016-10-26, 14:19
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Dom allra flesta MENA-Folken är ju långt ifrån färdigbyggda, inte ens halvklara.
Det är ju inte ens någon hemlighet eller något aktivist-hororna ens förnekar.

Du måste vara en särskilt idiotisk aktivist-hora.

Sverige har inte råd att hjälpa några utlänningar förrens sjukvården fungerar igen.
Det gjordes en utredning i Norge av OECD där framkom det att i bland dom syriska flyktingarna så var det bara 65% som uppnådde dom basala kunskaperna i basämnena matematik och skrivkunskap.

Och för att dra ner byxorna på myten om att många är välutbildade i högre skolor så är det bara 0.3% som har någon form av
forskarutbildning.

Samt att bevisa att dom svenska politikerna står rätt upp och ljuger i riksdagen så sade cicilia wikström (F P) att dom syriska flyktingarna är mera välutbildade än dom svenska medborgarna.
Senast redigerad av dack 2016-10-26 kl. 14:30.
Citera
2016-10-26, 14:22
Medlem
Citat:
För att då har jag själv ingenting. Däremot lägger jag hellre pengar på att hjälpa flyktningar än att köpa chips eller oxfilé.

Om jag inte tjänade 20 000 och inte hade kvar 10 000 efter att allt är betalat, om jag vore rik och vi säger tjänade 150 000 i månaden skulle jag skänka BORT ALLT.

När nyanlända lär sig språket kommer de börja arbeta och bidra till samhället och jobba 1000 gånger hårdare än vad någon svensk har gjort!
Då kan du få göra det, själv har jag genom åren lärt mig att rikedom är detsamma som resurser, dvs ju rikare man är, desto större möjligheter har man att få saker att hända, och att få såna som du att göra grovjobbet medan jag tjänar storkovan. Tyvärr är jag dock inte tillräckligt rik, jag får nöja mig med att ha så jag klarar mig och slipper göra en massa skitjobb som jag inte vill göra (har pension), men tyvärr räcker inte pengarna till nån större maktutövning som de gör för miljardärerna i Bilderberggruppen. Om jag hade haft nog med pengar, så skulle jag skicka en extra peng till SD och alternativmedia som Avpixlat, Fria Tider och Nyheter i Dag. Jag vill veta sanningen och inte de lögner och mörkanden som "gammelmedia inkl. SVT utom i viss mån UG sprider. För att kunna rätta till fel/problem måste man först inse att det finns ett fel/problem. Det gjorde inte sjuklövern före massinvasionen förra året, men SD insåg det. Jag skulle inte drömma om att rösta på politiker som inte inser problem i tid, så det får bli SD....Numera blir Sverige alltmer det varnande exemplet och i realiteten det land som gör att andra länder inte vill ta emot annat än välutbildad arbetskraftsinvandring.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in