2016-10-26, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FortMeade
Nu är jag inte med riktigt faktiskt. Du kritiserar andra för att inte veta vad de pratar om. Sedan börjar du argumentera emot dem efter att ha erkänt att du inte är insatt själv.

Reglerna för anhöriginvandring har skärpts. Det gäller dock ingen som kom före slutet av November 2015 - " den undebara hösten". Därför kommer det bli en massiv anhöriginvandring kopplat till denna extrema flytkingström.

Ankarbarnen skall man inte överdiva alltför mycket för det är absolut inte alla som får hit hela släkten.
Familjeåterförening i Sverige är inget automatiskt för dem. Speciellt som skäggbarnen faktiskt även i låstsaslandet kommer vara vuxna snart. De riktiga barn som beviljas familjeåterförening kan dock naturligtvis inte ha några försörjningskrav på sig. De är ju barn, och barn utan skägg kan inte försörja någon.

Sedan är du nog överoptimistisk om du tror att andra som uppfyller försörjningskraven vid ansökan kommer försörja sina familjer i verkligheten. Det fuskas en hel del med fejktanställningar där. Tycker också du skall kolla lite hur många som "sklijer sig" och sedan får en lägenhet till som hyrs ut. Efter några år får vi jförsörja alla dessa "ensamstående" och har ingen att ställa krav på.

Jag hoppas du inte tror att se största kostnaderna är vid flyktingmottagandet. Invandrare som grupp är en belastning under överskådlig framtid (decennier) p g a att integrationen fungerar så dåligt.
Vi har de senaste åren tagit på oss att försörja hundratusentals människor nästan livslångt.
Pensionssytemet kommer inte fungera eftersom en fruktansvärd männsikor som inte pröjsat skall ha garantipension ändå.

Det finns knappast någon som förstår hur den dåliga integrationen skull kunna förbättras nu när no-go-zonerna breder ut sig, polisen tappar kontrollen osv. Har man misslyckats under bättre förhållanden så kommer det bli än värre nu.

Naturligtvis accepterar de som producerar inte vilka skatter som helst. Alltså måste man skära ner i välfärden för alla. Detta kommer inte att minska "den sociala oron" kan jag säga.
Ingen kommer känna sig inspirerad i det nya samhället. En dag stabiliseras det på någon nivå. Ett "kallare" och sunkigare samhälle. Först då kommer människor att bli inspirerade igen när det åtminstone kan börja bli bättre. Vi har många trista år framför oss även om vi stänger gränserna helt nu.

Läs på ordentligt själv. Helt ok om du kommer fram till något annat efter att ha räknat själv. Det är iaf helt uppenbart att du inte kan lita på politikerna längre för dom har ingen koll på vad dom satt igång.
Gå tillbaks ett år bara och läs allt jävla vansinnigt dom yttrat utan att ens ha räknat eller tänkt. Dom har redan visat sig ha tokfel.
Varför tror du att dom har rätt nu när dom säger att det skall fungera?

Regeringen ljög om försörjningskravet. Försörjningskravet gäller bara svenskar som vill ta hit en fru. Den gäller inte flyktingar om flyktingen ansöker om återförening senast 3 månader efter han själv fått uppehålltillstånd

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/Gift-registrerad-partner-eller-sambo/For-dig-som-ar-anhorig-i-Sverige/Fragor-och-svar.html

Kravet på försörjning och bostad gäller nästan alla. Endast barn och flyktingar vars familj ansöker inom tre månader från det att flyktingen har fått ett uppehållstillstånd är undantagna.

Finns det några undantag från kravet på försörjning? Personer som har fått uppehållstillstånd på grund av att de har ansökt om asyl kan vara undantagna från kravet på försörjning och bostad. I så fall måste familjen som ska flytta till Sverige ansöka om uppehållstillstånd inom tre månader efter att personen i Sverige har fått sitt uppehållstillstånd.
Citera
2016-10-26, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Den nya lagen är väl full av undantag. Så jag sätter ingen större tilltro till den. Om det så bara är hälften som kommer hit/blir godkända av de 320.000 är det tillräckligt illa. Dessutom pågår ju invandringen hela tiden vilket gör att anhöriginvandringen aldrig stannar av. Det kommer komma hit flera 10.000-tals nya människor varje år från Mena. Addera sen alla som vägrar åka hem trots avslag, gömmer sig, aldrig har blivit registrerade, s.k. ensamkommande barn som kan välja om de vill genomgå en åldersbedömning eller ej, "barn" som redan nu försvinner från HVB-hemmen. En mycket invalidiserad polismakt och en regering som hellre käbblar med SD och vilket epitet som gäller för veckan än att på riktigt ta itu med problemen. Och en dum-i-huvudet handläggningsgeneration på MV som delar ut UT likt godis.

Om folk inte ser nu att det kommer gå fullständigt åt helvete, kommer de aldrig se det.

Regeringen ljög om försörjningskravet. Försörjningskravet gäller bara svenskar som vill ta hit en fru. Den gäller inte flyktingar om flyktingen ansöker om återförening senast 3 månader efter han själv fått uppehålltillstånd

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/Gift-registrerad-partner-eller-sambo/For-dig-som-ar-anhorig-i-Sverige/Fragor-och-svar.html

Kravet på försörjning och bostad gäller nästan alla. Endast barn och flyktingar vars familj ansöker inom tre månader från det att flyktingen har fått ett uppehållstillstånd är undantagna.

Finns det några undantag från kravet på försörjning? Personer som har fått uppehållstillstånd på grund av att de har ansökt om asyl kan vara undantagna från kravet på försörjning och bostad. I så fall måste familjen som ska flytta till Sverige ansöka om uppehållstillstånd inom tre månader efter att personen i Sverige har fått sitt uppehållstillstånd.
Citera
2016-10-26, 08:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
För varje nyanländ som slussas ut på arbetsmarknaden så är det en svensk som blir utan jobb.

Och för varje nyanländ som aldrig kommer ut på arbetsmarknaden så innebär det en kostnad för svenska skattebetalare.

Det innebär att 317.000 anhöriga blir ett dråpslag mot den svenska välfärden.
317000 anhöriga kommer nog i faktiska siffror att kosta oss runt 100 miljarder om året, dvs 2 ggr försvaret!
Citera
2016-10-26, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarzan999
317000 anhöriga kommer nog i faktiska siffror att kosta oss runt 100 miljarder om året, dvs 2 ggr försvaret!

Och dessutom skaffar vi oss ett inre hot. Så vi börjar behöva militären.
Citera
2016-10-26, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Nu är inte jag spec insatt i anhöriginvandring. Är inte ens insatt i invandring. Jag har oavsett bildad mig en uppfattning om vart jag står i frågan.
Men vad jag ofta märker här är hur många gnäller värre än en PMS-kvinna utan att ens veta vad de snackar om.

Nu har jag för mig att de ganska nyligen ändrade förutsättningarna för ex anhörighetsinvandrare.
De skulle själva ordna bostad. Fixat med ankarbarnet de skickat.
De skulle själva försörja sig. Fixat genom ankarbarnet eller så får de svälta.

Så om detta nu stämmer så kommer inte dessa som kommer på dessa premisser kosta oss någonting samt att vi inte behöver fixa boende på en överhettad bostadsmarknad.

Gäller inte de som kom innan lagen trädde i kraft. Det gäller heller inte flyktingar med flyktingskäl.
Citera
2016-10-26, 08:55
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Ansökningar. Inte faktiska invandringar.

De allra flesta kommer inte att godkännas

Framgår ju klart och tydligt i artikeln där det nämna flera gånger
Precis. För att ta hit anhöriga måste personen ha fast anställning med tillräckligt hög lön för att kunna försörja de anhöriga.

Dvs mkt få kommer få ta hit sina anhöriga samt detta kommer öka motivationen att skaffa sig ett jobb då det leder till att man kan återförenas
Citera
2016-10-26, 08:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Precis. För att ta hit anhöriga måste personen ha fast anställning med tillräckligt hög lön för att kunna försörja de anhöriga.

Dvs mkt få kommer få ta hit sina anhöriga samt detta kommer öka motivationen att skaffa sig ett jobb då det leder till att man kan återförenas

Märks att du har lågt IQ
(FB) Varför ljög Regeringen om försörjningskravet? Svenne får betala kalaset som vanligt
Citera
2016-10-26, 09:03
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott

Nu ryker sommarstugorna. Och villorna. Alla som kan kommer att tvingas inhysa

Ja givetvis blir det så.

Det är nu det kommer att hända på riktigt.

Att svensken fortfarande inte fattar detta är totalt obegripligt.

Det är sånt här som gör att ingen tar er SD-are på allvar.
Nej, ingen kommer ta ifrån medelklassen dess kapital eller ägodelar.
Nej Silvia kommer inte behöva sälja hovjuvelerna.
Nej, ingen vill ta arbetarklassens små torp, i skärgården eller skogen, ifrån dom.

NEVER GONNA HAPPEN.

Däremot kommer en fortsatt stor invandring att sänka detta land som ett ankare fäst runt en mans ankel.
Det kommer bli värre än Rumänien i Sverige .
Kanske kommer de fd trälarna bli tvungna att flytta runt i EU och tigga, de med.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2016-10-26 kl. 09:07.
Citera
2016-10-26, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Ansökningar. Inte faktiska invandringar.

De allra flesta kommer inte att godkännas

Framgår ju klart och tydligt i artikeln där det nämna flera gånger

Nu är vi i Sverige. Det finns något som heter "dispenser". Det fanns till exempel redan tidigare ett krav att den som tar hit sina anhöriga ska kunna försörja de som kommer hit.

Men i de flesta fallen så ges dispens från det kravet (och även fall som inte omfattas av vad som skrivs i artikeln så vet jag första hand att det ges dispens, mer bidrag, ny större lägenhet utan att köa och allt betalt av bidrag).

Dvs på papperet så såg det ut som att Sverige satt ned foten och ställde krav. I praktiken inga krav alls utan bekostas av skattebetalarna.

Vad får dig att tro att Löfvens nya krav vad gäller anhöriginvandring skulle vara på riktigt om de gamla inte var det?
Citera
2016-10-26, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
För varje nyanländ som slussas ut på arbetsmarknaden så är det en svensk som blir utan jobb.

Och för varje nyanländ som aldrig kommer ut på arbetsmarknaden så innebär det en kostnad för svenska skattebetalare.

Det innebär att 317.000 anhöriga blir ett dråpslag mot den svenska välfärden.

Även att för varje nyanländ som får bostad på typ Södermalm så blir en Svensk utan
Citera
2016-10-26, 09:28
Medlem
Racquel.Darrians avatar
Det kommer bli en tuff tid framgent men dessvärre så kommer ingen förändring ske. Svensken är för bekväm för att ta till orda och säga ifrån... Det är lättare att sitta kvar framför TV:n och titta på Doobidoo.
Citera
2016-10-26, 09:34
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Du har åtminstone rätt i en sak: att du inte är insatt i invandringen. Det där med självförsörjning "genomfördes" ju redan av skojarna i den tidigare borgerliga regeringen, med L (då Fp) i spetsen; men det kom ju i själva verket, med nutidstypiskt svenska undantagsregler - som ju även omfattar den gränslösa asylinvandringen och uppehållstillstånd även för dem som saknar asylskäl och försörjning även för dem som fått avslag och befinner sig i landet illegalt - att endast omfatta 1% av anhöringinvandrarna att de skulle kunna försörja sig själva.

Sen måste du lägga till att de kommer att belasta kommunerna, landstingen och staten som glupska, omättliga nettokonsumenter av välfärd utan att betala ett öre för det. Kostnaderna för undanträngningseffekter, socialt sammanbrott och segregation, minskande tillit, ökande kriminalitet och en eroderad tro på staten och den egna framtiden.
Det sista stycket var jag medveten om o det var lite därför jag gav mig in i tråden.
Jag försvarar inte anhöriginvandringen. Försvarar ingen invandring just nu. Däremot är jag för att hjälpa utsatta.
Det jag efterfrågar är saklighet då denna form av trådar ofta fylls med hatiska oneliners.
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Sanningen är ju att de allra flesta, minns inte siffran men över 90% var det, fick undantag från de nya reglerna.

Kom ihåg att anhöriga också har anhöriga...

"Väldigt många" får avslag skriver AB. Vad innebär det? I min värld är 223 "väldigt många". Fast en piss i havet i förhållande till 319000.
Konstiga regler i så fall.
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Det märks att du inte är insatt. De nya "hårdare" reglerna kommer inte hjälpa ett jota mot köttsunamin som kommer framöver. Totalt tandlösa förslag som i realiteten renderar samma flodvåg som vi redan upplevt.
Jag erkänner iaf att jag inte är insatt. Du däremot sitter bara o gissar.
Citat:
Ursprungligen postat av FortMeade
Nu är jag inte med riktigt faktiskt. Du kritiserar andra för att inte veta vad de pratar om. Sedan börjar du argumentera emot dem efter att ha erkänt att du inte är insatt själv.

Reglerna för anhöriginvandring har skärpts. Det gäller dock ingen som kom före slutet av November 2015 - " den undebara hösten". Därför kommer det bli en massiv anhöriginvandring kopplat till denna extrema flytkingström.

Ankarbarnen skall man inte överdiva alltför mycket för det är absolut inte alla som får hit hela släkten.
Familjeåterförening i Sverige är inget automatiskt för dem. Speciellt som skäggbarnen faktiskt även i låstsaslandet kommer vara vuxna snart. De riktiga barn som beviljas familjeåterförening kan dock naturligtvis inte ha några försörjningskrav på sig. De är ju barn, och barn utan skägg kan inte försörja någon.

Sedan är du nog överoptimistisk om du tror att andra som uppfyller försörjningskraven vid ansökan kommer försörja sina familjer i verkligheten. Det fuskas en hel del med fejktanställningar där. Tycker också du skall kolla lite hur många som "sklijer sig" och sedan får en lägenhet till som hyrs ut. Efter några år får vi jförsörja alla dessa "ensamstående" och har ingen att ställa krav på.

Jag hoppas du inte tror att se största kostnaderna är vid flyktingmottagandet. Invandrare som grupp är en belastning under överskådlig framtid (decennier) p g a att integrationen fungerar så dåligt.
Vi har de senaste åren tagit på oss att försörja hundratusentals människor nästan livslångt.
Pensionssytemet kommer inte fungera eftersom en fruktansvärd männsikor som inte pröjsat skall ha garantipension ändå.

Det finns knappast någon som förstår hur den dåliga integrationen skull kunna förbättras nu när no-go-zonerna breder ut sig, polisen tappar kontrollen osv. Har man misslyckats under bättre förhållanden så kommer det bli än värre nu.

Naturligtvis accepterar de som producerar inte vilka skatter som helst. Alltså måste man skära ner i välfärden för alla. Detta kommer inte att minska "den sociala oron" kan jag säga.
Ingen kommer känna sig inspirerad i det nya samhället. En dag stabiliseras det på någon nivå. Ett "kallare" och sunkigare samhälle. Först då kommer människor att bli inspirerade igen när det åtminstone kan börja bli bättre. Vi har många trista år framför oss även om vi stänger gränserna helt nu.

Läs på ordentligt själv. Helt ok om du kommer fram till något annat efter att ha räknat själv. Det är iaf helt uppenbart att du inte kan lita på politikerna längre för dom har ingen koll på vad dom satt igång.
Gå tillbaks ett år bara och läs allt jävla vansinnigt dom yttrat utan att ens ha räknat eller tänkt. Dom har redan visat sig ha tokfel.
Varför tror du att dom har rätt nu när dom säger att det skall fungera?
Oj vad långt du skrev, enbart för att slå mig på fingrarna. Lite kul då jag inledde med att berätta att jag inte var insatt.
Inte insatt betyder faktiskt att jag kan ha fel.

Har inte mer att tillföra tråden då den vuxit så mkt att allt bör vara sagt.
Senast redigerad av Provocative2.0 2016-10-26 kl. 09:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in