2016-10-26, 11:27
Medlem
Anarkhoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Vi måste stoppa anhöringinvandringen totalt.

Vi kan jämföra med ex USA. Jag vet en svensk bankman som skulle gifta sig i USA. Migrationsmyndigheten ville ha ekonomiska garantier från inte bara banken utan även hans föräldrar och tom de blivande svärföräldrarnas ekonomi skulle redovisas. USAs skattebetalare skulle inte lägga ut ett enda öre. Varken nu eller senare.

Anhöriginvandring är dessutom det största hotet mot integration. En familj kan integreras i Sverige. Men när släkten kommer hit så kommer hederskulturen med den. - Det finns otaliga exempel på döttrar som får vara ute men när farbror kommer hit kommer trycket och skvallret och hon blir inlåst.
Bra exempel är Fadime. Hon kunde röra sig fritt och ha en svensk pojkvän ända tills "anhöriga" kom hit. Då blev hon skjuten.
Då måste vi stoppa våra politiker. Hur många fel ska de kunna göra, som försämrar vårt samhälle? För det händer gång på gång... Men kvar på sina positioner sitter de, och fortsätter så klart på den inslagna vägen så länge de bara kan.

Ditt exempel med USA ovan är hur ett normalt och icke-självdestruktivt land ska fungera. Men Sverige är genomkorrupt, och det verkar nästan som att svenska folket inte bryr sig... Som att man väntar på att dessa politiker som förstört allt det vi hade, helt plötsligt ska byta riktning nu och börja bygga upp ett tryggt samhälle igen?

Det är sjukt att staten vill rasera allt som är svenskt för att bilda ett skandinaviskt arab/neger-land, men det sjukaste av allt är ändå att svensken knyter näven i fickan och fortfarande lyssnar på sina politiker. Vad är det frågan om egentligen?

Man kan inte importera tusentals människor från jordklotets absoluta bottenträsk på en och samma gång. Gör man det så vill man radera sin egen kultur, det säger sig självt. Detta tillåter alltså svenska folket. Ingen gör något.
Citera
2016-10-26, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Jag fattar.
Men det politikera och pressen rapporterar är att det kommer färre flyktingar. Och det är ju en possitiv nyhet.

Att de anhöriga inte är flyktingar utan just anhöriga. Och att det inte rapporteras så mycket om det är en annan historia.

När sa PK-media sanning senast?

Självklart kommer tidningarna basunera ut "asylsökare minskar kraftigt". Men "glömmer" att berätta att anhöriginvandringen ökar kraftigt.
Citera
2016-10-26, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
317 000 är ju inte någon vidare massinvandring. Inte ens 1/10 av hela Stockholm läns invånare. Skärp er nu för fan. Sverige är stort och det får plats med hur många som helst.

Varför inte ta chansen att bjuda hem flyktingarna? Se det positiva i den ökande mångkulturen eller kanske göra som jag och flytta ut i "ghettot"?

Sedan 1975 har vi släppt in 1,6 miljoner. Majoriteten av dem försörjer sig inte
http://arbetsmarknadsnytt.se/blogg/inlagg/nyanlandas-vag-till-arbete-betydligt-svarare-an-vad-vi-kant-till/

Så varför betalar du inte för invandrarna utan kräver att alla vi andra ska göra det? Varför skänker du inte bort hela din lön till dem för?
Senast redigerad av storanal 2016-10-26 kl. 11:39.
Citera
2016-10-26, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av storanal
Så varför betalar inte du för invandrarna utan kräver att alla vi andra ska göra det? Varför skänker du inte bort hela din lön till dem för?

Jag betalar skatt och de pengarna går till att hjälpa flyktingar. Jag haräven låtit flyktingar och invandrare bo gratis hos mig och gör det även nu, dock inte så ofta då jag har dottern hos mig oftare som vill ha eget rum.

Mina vänner som alla är invandrare är rätt fattiga, det är vanligt bland flyktingar och jag hjälper alltid de vad det än gäller. Pengar, mat, kläder osv.
Citera
2016-10-26, 11:55
Bannlyst
Citat:
Jag betalar skatt och de pengarna går till att hjälpa flyktingar. Jag haräven låtit flyktingar och invandrare bo gratis hos mig och gör det även nu, dock inte så ofta då jag har dottern hos mig oftare som vill ha eget rum.

Mina vänner som alla är invandrare är rätt fattiga, det är vanligt bland flyktingar och jag hjälper alltid de vad det än gäller. Pengar, mat, kläder osv.

Varför skänker du inte bort hela din lön för? Varför kräver du att alla andras skattepengar ska gå till att försörja dina bidragsinvandrare?
Citera
2016-10-26, 12:02
Medlem
Lajtels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Det är sånt här som gör att ingen tar er SD-are på allvar.
Nej, ingen kommer ta ifrån medelklassen dess kapital eller ägodelar.
Nej Silvia kommer inte behöva sälja hovjuvelerna.
Nej, ingen vill ta arbetarklassens små torp, i skärgården eller skogen, ifrån dom.

NEVER GONNA HAPPEN.

Däremot kommer en fortsatt stor invandring att sänka detta land som ett ankare fäst runt en mans ankel.
Det kommer bli värre än Rumänien i Sverige .
Kanske kommer de fd trälarna bli tvungna att flytta runt i EU och tigga, de med.
Vad menar du med detta?
Jag är född och uppvuxen i Sverige, numera bosatt i Rumänien - och när jag ser den politiska utvecklingen i Sverige så är jag oerhört glad att jag bor här och inte i Sverige.
Citera
2016-10-26, 12:13
Medlem
RadioDDR1s avatar
Märkligt hur politikerna hela tiden går emot den stora majoriteten i landets viktigaste fråga och kommer undan med det. Det har blivit kortslutning någonstans. Hade politikerna t ex misshandlat vården, som är en betydligt mindre viktig fråga för väljarna, hade det varit demonstrationer med säkert en miljon demonstranter runt om hela landet, samt en väljarflykt utan dess like mot de partier som agerar så där vårdlöst. Som sagt, svenskens passiva hållning skrämmer mig allra mest. Makthavarna KOMMER att göra det de kan komma undan med. För dom finns det ingen broms eller insikt, det enda de förstår är maktspråk.
Citera
2016-10-26, 12:33
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Besökte förra månaden Stockholm, hade oturen att åka tunnelbana..Jag ljuger inte nu, tror jag var den ende svensken av 100 tals jag gick förbi i tunnelbanan...Såg endast ett fåtal svenskar, det förvånar mig då att så många stockholmare, särskilt svenskar i Stockholm, är emot ett parti som SD. Som att de gillar utvecklingen, som att de gillar att vara en utrotningshotad minoritet...Hoppet blir mindre och mindre men man kämpar vidare trots att det tynger ens axlar..varje dag påminns man...

Om du tyckte det var få svenskar på tunnelbanan, borde du testa att sätta dig på ett pendeltåg en vanlig onsdagseftermiddag - känns inte som att man befinner sig i Sverige. En förklaring till det svaga stödet är ju att relativt många andra ställen in Sverige, är andelen invandrare hög i Stockholmsområdet. Allt eftersom antalet "svenskar" ökar och andelen svenskar minskar, kommer stödet försvagas ytterligare.
Citera
2016-10-26, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Märkligt hur politikerna hela tiden går emot den stora majoriteten i landets viktigaste fråga och kommer undan med det. Det har blivit kortslutning någonstans. Hade politikerna t ex misshandlat vården, som är en betydligt mindre viktig fråga för väljarna, hade det varit demonstrationer med säkert en miljon demonstranter runt om hela landet, samt en väljarflykt utan dess like mot de partier som agerar så där vårdlöst. Som sagt, svenskens passiva hållning skrämmer mig allra mest. Makthavarna KOMMER att göra det de kan komma undan med. För dom finns det ingen broms eller insikt, det enda de förstår är maktspråk.

hmm... du har rätt, men i bostadsbristen har åttaklövern (jo dom har fått tillökning under hösten, ett välskapt 17.9 procents parti) nog fått en motståndare dom aldrig kommer kunna knäcka.
Senast redigerad av victortich 2016-10-26 kl. 12:42.
Citera
2016-10-26, 12:37
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
... dock inte så ofta då jag har dottern hos mig oftare som vill ha eget rum

Varför ska hon ha det? Dela med 3 afghaner! Egoist! Lär henne vad medmänsklighet är!
Citera
2016-10-26, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av muppliberal
Varför ska hon ha det? Dela med 3 afghaner! Egoist! Lär henne vad medmänsklighet är!

Hennes mamma har sagt att hon inte får vara hos mig om det är en enda flykting här.
Citera
2016-10-26, 12:39
Medlem
Man ska betänka att majoriteten av dessa anhöriga är barn i skolåldern. Det blir 3-4 nytillkomna i varje klass. Med annat språk, annat skriftspråk ( om något alls) och förkunskaper som varierar mellan obefintliga och högst annorlunda. Detta i en skola som redan går på knäna.
Jag har aldrig tidigare övervägt att rösta SD, men 2018 är det nog dags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in