2016-10-26, 13:15
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Som jag skrev tidigare så har tråden exploderat.
Allt jag var att ifrågasätta. Detta fick tydligen en rejäl respons.

Min åsikt är att de gott kan komma hit om de åker hem när det är fred i sina länder.
Men kravet ska vara just att de försörjer sig själva samt ger fan i att påverka mitt liv.

Vore det inte bättre för både dem och oss att bygga upp någon form av exklusivt flytkingläger i t.ex Jordanien i så fall. Det skulle bli billigare och bättre på alla sätt. Att överhuvudtaget härbärgera flyktingar från Syrien i Sverige om de sedan ändå skall åka tillbaka är komplett vansinne - fullt i linje med svensk migrationspolitit iofs.

Till Sverige bör endast komma folk som vill bo just i Sverige för att de uppskattar vårt sätt att leva och organisera samhället. Vilken hudfärg de har, vilka magiska väsen de tillber hemma och vilka brölloppsdanser man dansar spelar mig ingen roll. I det dagliga livet skall man dock bete sig efter de normer som gäller här.
Citera
2016-10-26, 13:18
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
För att då har jag själv ingenting. Däremot lägger jag hellre pengar på att hjälpa flyktningar än att köpa chips eller oxfilé.

Om jag inte tjänade 20 000 och inte hade kvar 10 000 efter att allt är betalat, om jag vore rik och vi säger tjänade 150 000 i månaden skulle jag skänka BORT ALLT.

När nyanlända lär sig språket kommer de börja arbeta och bidra till samhället och jobba 1000 gånger hårdare än vad någon svensk har gjort!

Du är politikernas våta dröm. En lättmanipulerad, ointelligent människa som man kan leda hur som helst. En människa som tar beslut efter sina känslor och vad andra hävdar är rätt. Tyvärr är du för korkad för att förstå att invandringen inte har något med att hjälpa dessa människor att göra utan har med internationella ekonomiska intressen att göra. Du ser inga kopplingar mellan USA:s härjande i MENA, samarbetet med Saudiarabien och de folkförflyttningar som sker pga detta? Nej, trodde väl det.

Vi har enorm bostadsbrist, vården går på knäna, äldreomsorgen är katastrofal och hela välfärden i landet lider kraftigt och du tror att du hjälper människor när du är villig att betala för de nyinkomna? Förstår du inte att för varje ny människa som kommer hit får andra, dvs de redan utsatta i vårat land, offra sig för? Vi har redan en väldigt stor del människor som behöver hjälp. Gamla, sjuka, missbrukare och funktionsnedsatta som sitter i total utanförskap. Ingen av dessa har fått någon hjälp tidigare, tror du att de kommer att få det nu?

Jag hoppas att du någon gång kommer att förstå att det du gör inte har något med godhet att göra trots ditt enorma godhetsknarkande. Snarare tvärtom.
Citera
2016-10-26, 13:19
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Någon som har en lösning på bostadsfrågan? Det färdigställdes 18750 hyresrätter och totalt 35000 bostäder 2015. Kan bli bra det där.

Den s.k. Löfvenstugan kan vara ett alternativ. Den är så dragig att dom snart tröttnar och åker hem.
Stefan bygger inga väggar!
Citera
2016-10-26, 13:26
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Någon som har en lösning på bostadsfrågan? Det färdigställdes 18750 hyresrätter och totalt 35000 bostäder 2015. Kan bli bra det där.
skulle vara ganska enkelt faktist om man kunde få in i skallen på de styrande att det är flyktingar som får ta vad som finns.

Finns massor av tomma industrifastigheter..lite spånskivor och färg så går det att göra stora kollektiv där..dessutom har många av dessa redan hönsnät runt om och grind
Citera
2016-10-26, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FortMeade
De enda som har haft försörjningskrav på sig tidigare är de som klassats som särskilt skyddsbehövande.
Det är den "lägsta" klassen av de som beviljas uppehållstillstånd. Alltså de med svagare asylskäl än de som får "flyktingstatus" eller de "alternativt skyddsbehövande".

Både de med flyktingstatus och de alternativt skyddsbehövande har tidigare varit helt undantagna från försörjningskraven vare sig den anhörige sökte inom 3 månader eller efter ett år eller när fan som helst.

Nu är de enda som är undantagna de med flyktingstatus (+ de med alternativt skyddsbehov som sökt asyl före nov 2015) under förutsättning att anhöriga söker inom 3 månader.

Försörjningskraven har alltså skärpts på så sätt att de omfattar fler.

Dessutom så har försörjningskraven skärpts när de är tillämpliga (vilket de inte var alls för flyktingstatus eller AS tidigare). Förut gällde att anknytingspersonen måste kunna försörja sig själv samt ha en bostad stor nog för båda. Nu gäller istället att han skall kunna försörja sig själv och försörja den anhörige samt ha en bostad stor nog för båda.

Du får hemskt gärna fortsätta att hävda något annat men då får du börja ange vilka paragrafer du hänvisar till.

Tidigare gällde för försörjningskraven i utlänningslagen 5 kap §3b med de undantag som anges i §3c.

Fram till 2019 gäller istället §9 och undantagen i §10 Lag (2016:752) om tillfälliga begränsningar...

Läs gärna dessa noggrant och begrunda vad som står där. ( Låt dig inte förvirras av att man ändrat §3b och sedan direkt upphävt den. Det är bara för att den skall ha en ny lydelse när den åter börjar gälla 2019.)

Jag vet inte vad du menar med att "flyktingstatus gäller alla som får asyl". Nästan alla från t.ex syrien är alternativt skyddsbehövande. Tidigare fick den kategorin i praktiken sedan samma rättighter som de med flyktingstatus men det är också borttaget.

Varför ljuger du? Varken flyktingar eller alternativt skyddsbehövande har ett försörjningskrav med de nya reglerna:

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/Gift-registrerad-partner-eller-sambo/For-dig-som-ar-anhorig-i-Sverige.html

Kravet på försörjning och bostad gäller inte dig som är flykting eller alternativt skyddsbehövande och som har familjemedlemmar som ansöker om uppehållstillstånd inom tre månader efter att du har fått uppehållstillstånd.

Enda skillnaden mellan de nya och de gamla reglerna är att de nya flyktingarna måste söka om familjeåterförening senast 3 mån efter han själv fått uppehållstillstånd. Bägge grupperna är undantagna från försörjningskravet.
Citera
2016-10-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maniacman
Är värt att påpeka att nästan alla som får avslag inte lämnar landet självmant. Polisen har tidigare uppgett att de i bästa fall kan hitta knappt en tredjedel av alla som får avslag. Dessa bedömningar som polisen gjorde utgick från ett mindre antal människor o. Ca 60000st. Rent matematiskt borde högre nivå av kaos ge lägre uppklarandegrad (mao så kommer polisen mest troligt finna o avhysa procentuellt färre än de då uppgav).

33% av 100000 ger 67 000st asylsökande som inte går att hitta och som vägrar lämna landet. Det är nästan som HELA Täby. Du betalar...

20% av 100000 ger 80 000st asylsökande som inte går att hitta och som vägrar lämna landet. Det är nästan som HELA Haninge. Du betalar...

De allra flesta anhöriga som kommer söka om anhöriginvandring framöver är väl inte i Sverige? Så att det skulle vara ett problem att de ska lämna landet låter ju aningen långsökt.
Citera
2016-10-26, 13:36
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
De allra flesta anhöriga som kommer söka om anhöriginvandring framöver är väl inte i Sverige? Så att det skulle vara ett problem att de ska lämna landet låter ju aningen långsökt.
Sorry my bad. Öppna upp portarna!
Citera
2016-10-26, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Nu är inte jag spec insatt i anhöriginvandring. Är inte ens insatt i invandring. Jag har oavsett bildad mig en uppfattning om vart jag står i frågan.
Men vad jag ofta märker här är hur många gnäller värre än en PMS-kvinna utan att ens veta vad de snackar om.

Nu har jag för mig att de ganska nyligen ändrade förutsättningarna för ex anhörighetsinvandrare.
De skulle själva ordna bostad. Fixat med ankarbarnet de skickat.
De skulle själva försörja sig. Fixat genom ankarbarnet eller så får de svälta.

Så om detta nu stämmer så kommer inte dessa som kommer på dessa premisser kosta oss någonting samt att vi inte behöver fixa boende på en överhettad bostadsmarknad.

Så så länge dom arbetar och betalar för sig, så får det komma hur många sharia-förespråkare och svenskhatande araber som helst?
Citera
2016-10-26, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Problemet är att verkligheten inte stämmer med din beskrivning, blattar gillar spela kort på föreningen och lyfta bidrag istället för att jobba. Kolla siffrorna så får du se där somalier och muslimer överlag ligger dåligt till, deras kvinnor är bidragsberoende livet ut..

Det där är inget man kommer åt på annat sätt än att dra åt bidragskranen några varv. Ska man ha hemmafru och ett halvdussin barn lönar det sig i de flesta fall inte heller för mannen att arbeta såvida han inte är minst civilingenjör. Vi MÅSTE kräva en motprestation för att ge arbetsföra människor försörjningsstöd.
Citera
2016-10-26, 13:45
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FortMeade
Vore det inte bättre för både dem och oss att bygga upp någon form av exklusivt flytkingläger i t.ex Jordanien i så fall. Det skulle bli billigare och bättre på alla sätt. Att överhuvudtaget härbärgera flyktingar från Syrien i Sverige om de sedan ändå skall åka tillbaka är komplett vansinne - fullt i linje med svensk migrationspolitit iofs.

Till Sverige bör endast komma folk som vill bo just i Sverige för att de uppskattar vårt sätt att leva och organisera samhället. Vilken hudfärg de har, vilka magiska väsen de tillber hemma och vilka brölloppsdanser man dansar spelar mig ingen roll. I det dagliga livet skall man dock bete sig efter de normer som gäller här.
Det vore bättre. Men det sker tydligen inte.
Vad flyktingläger i Jordanien har med anhörighetsinvandring däremot skulle jag vilja se en liten förklaring till.
Citera
2016-10-26, 13:52
Medlem
nordicwraths avatar
"Medierna ljuger alltid. Yttras en sanning är det endast för att mörka en större lögn"
Citera
2016-10-26, 13:52
Medlem
vegeges avatar
Hur skulle dom annars få igenom den här vansinnespolitiken? "Försöker"? Det är fri lejd och alldeles för få som är intresserad av politik, som inte påverkas nämnvärt, just nu. Men fler lär och fler lär bli varse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in