2017-06-25, 23:59
Medlem
Signalkabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
...
Ingen person någonstans i hela världen har lyckats visa en enda konversation eller mail eller polisrapport eller någonting överhuvudtaget som kan visa att de påstådda kodorden någonsin har använts i de påstådda sammanhangen.
Ingen. nada... zip..
Nja.

Att de påstådda kodorden också ÄR kodord i andra, sexuella och något perverterade, sammanhang visade jag i ett inlägg i november 2016 i en numera stängd tråd (Pågående statskupp i USA). Du kommenterade den då, men du kanske glömt det? Några exempel jag nämnde då. Källa är urbandictionary.com

Hot Dog

Cheese Pizza

Burger

Walnutting

Detta visar självfallet inte att de i tråden misstänkta pedofilerna använder orden på detta sätt, som jag skrev i den stängda tråden:

Nu kan vi kanske släppa detta? Jag ville bara att det skulle framgå med tydlighet att orden är etablerade kodord, huruvida de används så i dessa mail kanske vi aldrig får veta.
Senast redigerad av Signalkabel 2017-06-26 kl. 00:02.
Citera
2017-06-26, 00:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalkabel
Nja.

Att de påstådda kodorden också ÄR kodord i andra, sexuella och något perverterade, sammanhang visade jag i ett inlägg i november 2016 i en numera stängd tråd (Pågående statskupp i USA). Du kommenterade den då, men du kanske glömt det? Några exempel jag nämnde då. Källa är urbandictionary.com

Hot Dog
Cheese Pizza
Burger
Walnutting

Jag minns din kommentar - men hur många gånger nämns dessa ord av Podesta i e-mail?
Hot dog: Noll (0) gånger
Cheese pizza: Noll (0) gånger
Walnutting: Noll (0) gånger

Burger: en jävla massa gånger då Anna Burger är en av hans kontakter. I sammanhang som ens kan associeras till ditt slanguttryck har jag hittat exakt noll (0) förekomster..

Så hur var din kommentar relevant för Podestas e-mails och pizzagate? Jo du belyser vilket trams detta är - och det tackar jag förstås för.
Och fortfarande har ingen person någonstans i hela världen har lyckats visa en enda konversation eller mail eller polisrapport eller någonting överhuvudtaget som kan visa att de påstådda kodorden [i podestas mail] någonsin har använts i de påstådda sammanhangen.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-06-26 kl. 00:26.
Citera
2017-06-27, 19:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
Lägg ner med din manipulation. Det här är ingen rättegång. Det sjuk jävla konst, det finns ingen förklaring till mailen podesta skriver annat än att det är kodord. Ok. Vi vet sen tidigare att det finns pederaster i vita huset/kongressen.
*kastar mig själv in i debatten*

Är du medveten om att så fort du blir motsagd på en punkt så börjar du kasta in nya punkter?
Är det en bra, hållbar strategi, tycker du?

- Jimmy A har äckliga bilder på sin insta!
- Ja de är suggestiva som fan, men det är tyvärr inte emot lagen
- Podestas konst är ju helt sjuk, man måste vara sjukt peddo för att ha sån konst!
- Svenska museer (såväl som Metropolitan i NY) delar uppenbarligen inte din åsikt utan bjuder in allmänheten för att se
- D-D-Det dinns pederaster i kongressen!

Och så vidare.

Jag förstår att debatten kan bli känsloladdad med tanke på ämnet, men snälla, försök se skillnad på person och en åsikt, eller på en aktion (ett agerande av en person) och ett (riktigt) brott.

Det är ingen som argumenterar EMOT att instagramkontonas innehåll är magvändande, eller att konsten är... well, konst är vad det är. Man försöker dock hitta hårda bevis i den här soppan sen tidigt i november 2016 och hittills har det kammats hem nada, noll, intet.
Citera
2017-06-27, 20:04
Medlem
Citat:
Vadå manipulation - du säger att det är sjuk konst - jag visade att det är en världsberömd konstnär som till och med finns på moderna museet...

Att den finns på moderna museet är en stark indikation om att det finns gott om skruvade bland de som har något att säga till om här i världen, exempelvis politiker.

Ta en av världens mest kända "konstnärer" - Jeff Koons
Han specialitet är att förstora barnleksaker och gissningsvis har han gott om kunder som sitter på massor av pengar
Citera
2017-06-27, 20:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Att den finns på moderna museet är en stark indikation om att det finns gott om skruvade bland de som har något att säga till om här i världen, exempelvis politiker.
Är moderna museets kuratorer och inköpsansvariga politiker? Vad svamlar du om?

Citat:
Ta en av världens mest kända "konstnärer" - Jeff Koons
Han specialitet är att förstora barnleksaker och gissningsvis har han gott om kunder som sitter på massor av pengar
Alla över 18 år lär nog känna till Cicciolinas exman Jeff, men vad har han med saken att göra - han är ju knappast vare sig pedofil eller gay http://www.kunstkritikk.no/wp-content/uploads/old_content/koonsheaven.jpg
Citera
2017-06-27, 20:16
Medlem
Citat:
Alla över 18 år lär nog känna till Cicciolinas exman Jeff, men vad har han med saken att göra - han är ju knappast vare sig pedofil eller gay http://www.kunstkritikk.no/wp-content/uploads/old_content/koonsheaven.jpg

Han gör konst som gillas av gruppen och de verkar ha pengar då ingen annan levande konstnär får så mycket betalt för sina "konstverk". Hur man nu kan tycka förstorade leksaker är så speciellt. Det är ju inte barn som har så här mycket pengar som köper... De är annars normalt leksaker gjorda för
Citera
2017-06-27, 20:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Han gör konst som gillas av gruppen och de verkar ha pengar då ingen annan levande konstnär får så mycket betalt för sina "konstverk". Hur man nu kan tycka förstorade leksaker är så speciellt. Det är ju inte barn som har så här mycket pengar som köper... De är annars normalt leksaker gjorda för

Att du inte förstår modern konst kanske du kan ta upp i någon annan tråd? Eller har du något relevant att tillföra tråden med Jeff Koons (i mina ögon) svinfula kitsch?
Citera
2017-06-27, 20:37
Medlem
Citat:
Att du inte förstår modern konst kanske du kan ta upp i någon annan tråd?
Förstår du konst? Kan du berätta, för jag tror ingen som köper konst betalar mycket pengar för något man inte upplever som bra. De flesta ryggar tillbaka när man ser barn i utsatta positioner, det är normalt saker som triggar ogillande och äckel.
Citat:
Eller har du något relevant att tillföra tråden med Jeff Koons (i mina ögon) svinfula kitsch?
Precis, hur kan man betala så extremt mycket pengar för något som hos normala personer är rent av vidrigt?
Jeff Koons vet var pengarna finns och anpassar sig, tvivlar starkt på att han själv tycker det är konst eller har något större intresse av barnleksaker, däremot gillar han pengar och uppmärksamhet. Han har bra kontakter till rätt grupper och troligen är det därifrån han får information om vad de vill ha
Citera
2017-06-27, 20:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Förstår du konst? Kan du berätta, för jag tror ingen som köper konst betalar mycket pengar för något man inte upplever som bra. De flesta ryggar tillbaka när man ser barn i utsatta positioner, det är normalt saker som triggar ogillande och äckel.

Precis, hur kan man betala så extremt mycket pengar för något som hos normala personer är rent av vidrigt?
Jeff Koons vet var pengarna finns och anpassar sig, tvivlar starkt på att han själv tycker det är konst eller har något större intresse av barnleksaker, däremot gillar han pengar och uppmärksamhet. Han har bra kontakter till rätt grupper och troligen är det därifrån han får information om vad de vill ha

Konst på den nivån handlar mycket om investeringar... när har koons porträtterat utsatta barn? hur har detta med tråden att göra?
Citera
2017-06-27, 20:45
Medlem
Citat:
Konst på den nivån handlar mycket om investeringar... när har koons porträtterat utsatta barn? hur har detta med tråden att göra?

Exakt, det är just det jag påpekar. Han vet var pengarna finns och vad de med pengar gillar. Är du med?
Elitens skruvade sexualitet och deras pengar
Citera
2017-06-27, 20:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Exakt, det är just det jag påpekar. Han vet var pengarna finns och vad de med pengar gillar. Är du med?

Jag har aldrig förnekat det, men hur är det relevant för denna tråd?
Citera
2017-06-27, 20:50
Medlem
Citat:
Jag har aldrig förnekat det, men hur är det relevant för denna tråd?
Trådens rubrik har bl.a. orden blottläggningen av "världseliten"

Koons har fått pris av Clintons och tillhör den gruppen. Det är bara dessa personer som hostar upp så mycket pengar för äckelkonst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in