2021-05-03, 21:56
Dom borde byta ut partiledaren. Det låter som att han har rökt på varje gång han talar. https://www.youtube.com/watch?v=CLeD8Xp9iaM
Citera
2021-05-03, 22:14
Medlem
--Blackbird--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Dom borde byta ut partiledaren. Det låter som att han har rökt på varje gång han talar. https://www.youtube.com/watch?v=CLeD8Xp9iaM
Nej det gör han inte.
Citera
2021-05-04, 15:06
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle

Han pratar ganska långsamt det håller jag med om. Jag gissar att det har att göra med att han vill vara tydlig och inte missförstås. Kanske för att han har ganska bred dialekt och träffat på folk någon gång som tyckt det var svårt att förstå honom när han pratar snabbt? Men det är bara min gissning.

Men vem av MED:s ledande politiker tycker du vore lämpligare? Ett parti i den storleken har trots allt inte så många att välja mellan.
Citera
2021-05-09, 17:49
Moderator
Tinuviels avatar
Cirka en timme och 50 minuter in i podcasten Sista måltiden 9 maj säger Alexander Bard (som anger sig som hennes vän och att han "nog får avslöja detta") att hon skulle ha funderat på att ansluta sig till MED men valde Liberalerna och chansen att kandidera som partiledare.
Citera
2021-05-12, 04:32
Medlem
Tror jag bestämt mig för att rösta på MED nästa val pga följande skäl:

-nej till 150 miljarder till EU
-sänka skattetrycket rejält närmare oecd genomsnitt på 30% från dagens 42% och avskaffa flertal myndigheter
-avkriminalisering av eget bruk av narkotika
-sexköp avkriminalisering
-avveckla hyresregleringen
-avskaffa public service, mediestöd, föreningsstöd/kultursubventioner och partistöd
-minskad byråkrati, särintressen och regleringar
-avskaffa arbetsmarknadslagar som LAS(turordningsregler), arbetstidslagen och MBL som gör det svårare för folk att få arbete, välja hur lång tid man vill arbeta och tvingas låta fackförbund förhandla åt en
Senast redigerad av koksochgranater 2021-05-12 kl. 04:35.
Citera
2021-05-12, 07:36
Medlem
smoerreboms avatar
Det är så mycket akademiker i partiet men ingen verkar fatta att politiskt kampanjande inte är det minsta akademiskt. De är allmänt snobbiga och vill inte ta migrationsfrågan eftersom de inte vill bli ihopklumpade med SD när det är precis det som är den största frågan. Det skulle vara så lätt att bara säga SD har fått rätt i sak pga de etablerade partiernas inkompetens, det är fullt.
Citera
2021-05-12, 17:05
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Det är så mycket akademiker i partiet men ingen verkar fatta att politiskt kampanjande inte är det minsta akademiskt. De är allmänt snobbiga och vill inte ta migrationsfrågan eftersom de inte vill bli ihopklumpade med SD när det är precis det som är den största frågan. Det skulle vara så lätt att bara säga SD har fått rätt i sak pga de etablerade partiernas inkompetens, det är fullt.

MED har en del bra saker i sitt partiprogram, men i regeln är de som en avslagen cola.
Citera
2021-05-18, 21:00
Medlem
Har för avsikt att plöja igenom tråden i mån av tid. Annars tänkte jag finnas i tråden för att försöka svara på era frågor.

Jag är landsbygdspolitisk talesperson för partiet, fd ordförande för MED Skåne, numera enbart ledamot i MED Skåne. Jag har suttit i partistyrelsen och är aktiv som en av dem som roddar med MEDs Facebooksida. Jag är invald i Höörs kommuns fullmäktige, alltså en som sitter på ett av MEDs fyra mandat i tre kommuner.

Jag har länge läst på Flashback men har aldrig varit aktiv, så ni får ha överseende med min tröghet.
Citera
2021-05-18, 22:41
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaJungMED
Har för avsikt att plöja igenom tråden i mån av tid. Annars tänkte jag finnas i tråden för att försöka svara på era frågor.

Jag är landsbygdspolitisk talesperson för partiet, fd ordförande för MED Skåne, numera enbart ledamot i MED Skåne. Jag har suttit i partistyrelsen och är aktiv som en av dem som roddar med MEDs Facebooksida. Jag är invald i Höörs kommuns fullmäktige, alltså en som sitter på ett av MEDs fyra mandat i tre kommuner.

Jag har länge läst på Flashback men har aldrig varit aktiv, så ni får ha överseende med min tröghet.

Jättekul, hjärtligt Välkommen!

Jag personligen tror social media idag är ett mer effektivt sätt att marknadsföra sig på än via insändare och debattartiklar. Och såväl Facebook som Flashback är två bra exempel på platser jag tror man bör synas mycket på. Jag tror det huvudsakliga problemet idag är att de flesta människor nog inte ens hört talas om MED. Men vi är några stycken här som kämpar på, jag vet inte om vi övertygat så många, men vi gör vårt bästa.

Kan du berätta vad du gjort hittills i kommunfullmäktige? Vet du vad de andra gjort? Hur har ni bemötts av de andra partierna?

(Du kan via sökfunktionen finna fler trådar där MED nämns. Och läs gärna igenom reglerna så du inte begår något onödigt misstag.)
Citera
2021-06-03, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Han pratar ganska långsamt det håller jag med om. Jag gissar att det har att göra med att han vill vara tydlig och inte missförstås. Kanske för att han har ganska bred dialekt och träffat på folk någon gång som tyckt det var svårt att förstå honom när han pratar snabbt? Men det är bara min gissning.

Men vem av MED:s ledande politiker tycker du vore lämpligare? Ett parti i den storleken har trots allt inte så många att välja mellan.

Gissar på samma sak. Ganska skönt att lyssna på en som pratar lugnt för en gång skull
Citera
2021-06-03, 00:46
Medlem
Känns som ett typiskt försök till något annorlunda kontrollerad opposition som ska suga upp lite röster på högerkanten.

Typiskt judiskt med NATO-medlemskap och säkert finns också någon paragraf att vi ska stödja Israel som den enda demokratin (?) och några direkt citat ifrån Ayn Rand i partiprogrammet.

Det hade varit bättre om en person som Erik Lidström https://www.undertallen.se/om-mig/ hade startat ett parti, då hade man sluppit den judiska bördan som nästan alla dessa partier bär på.

Då hade man hållit sig till det fundamentala - ingen eller låg skatt på inkomster och bara basala bidrag för överlevnad till befolkningen. Man hade också sluppit libertariansk invandringspolitik och slapphet i drog och kriminalpolitiken.
Citera
2021-06-15, 19:24
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus

Jag personligen tror social media idag är ett mer effektivt sätt att marknadsföra sig på än via insändare och debattartiklar. Och såväl Facebook som Flashback är två bra exempel på platser jag tror man bör synas mycket på. Jag tror det huvudsakliga problemet idag är att de flesta människor nog inte ens hört talas om MED.

MED är förmodligen det parti som syntes mest på Facebook innan valet 2018. Resultatet blev 0,20%. Det huvudsakliga problemet för det småborgerliga mespartiet MED är inte att folk inte känner till dem, utan att folk inte vill rösta på dem. Folk som är trötta på massinvandring röstar på SD och folk som är konservativt borgerliga röstar på M eller KD. Liberaler röstar på C eller L.

MED är en dålig karikatyr av M, och det har folk förstått. 2022 kommer det småborgerliga karikatyrpartiet MED på 0,20% att hamna på Kalle Anka-partiets nivåer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in