Citat:
Ursprungligen postat av
SithMaster
Mycket känslosamt det där med medlemskap i MED eller inte. Varför det? Varför så mån om att MED ska nå framgång när du inte ens röstar på MED? Skumt.
Du har fortfarande inte klargjort vilken lucka som lämnats öppen för MED att fylla? Finns det över huvud taget något som antyder att MED ska nå ens 0,3% 2022?
Varför bryr du dig om att jag misskrediterar MED om du inte ens röstar på dem?
Jag är inte mån om någonting när det kommer till MED. Var får du det ifrån att jag skulle vara mån om MEDs eventuella framgång?
Det enda jag har gjort är beskrivit ett möjligt scenario vilket du påstår vara omöjligt. Om man låser sig vid ett så binärt tänk så att man tror att alla antingen är för eller mot missar man ganska mycket av den komplexitet världen faktiskt består av och det är ju ett ganska tragiskt sätt att begränsa sig själv.
Vad har en eventuell "lucka" med det här att göra?
Det är du som är inne på luckor som behöver fyllas, inte jag. Det kan finnas två alternativ till samma sak och det ena utesluter inte per automatik det andra.
Pepsi Cola är inte tänkt att fylla en lucka
Coca Cola lämnat utan fungera som alternativ produkt till "samma" målgrupp.
Måste man bry sig om något bara för att man påvisar att det som påstås inte nödvändigtvis stämmer? Jag anser att MED är intressant som politisk motreaktion till den ideologilöshet som blir allt tydligare bland de etablerade partierna.
Det är ungefär som att vara intresserad av fotboll och se på en match med lag man inte håller på. Om någon påstår att lag X är offside när det inte stämmer kan man självklart påtala att så inte alls är fallet, trots att man alltså varken är för eller mot lag X. Fel är ju fel oavsett vems fel det än är och rätt är rätt oavsett vem det än är som har rätt.
Jag är intresserad av politik (Inrikes, utrikes, ideologier, historia, teorier och så vidare.) men det innebär ju inte att jag måste hålla på något av de politiska partierna. Hur kan det vara så svårt att förstå?