Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-19, 09:08
  #637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Blir ett svårt slag för alla högerister som tänkt sig rösta på MED.
MED ska delta i årets bögparad i Stockholm.
Huruvida det blir någon nakenstripp från Sade framgår inte.
Men delta i det allra mest extrema globalistjippo man kan hitta är uppseendeväckande.
Får se vidare om MED rekommenderar att barnen också tas med till spektaklet.
https://nyadagbladet.se/inrikes/medb...mycket-kritik/

Ilan Sadé har tidigare skrivit om Pride på sin blogg:

"Min andra invändning mot Pride-fenomenet är att det så tydligt manifesterar sammanblandningen mellan offentligt och privat. Jag tror faktiskt att många homo- och bisexuella med mig är rätt trötta på att förknippas med begivenheten (och, inte minst, med den numera identitetspolitiskt extrema organisationen RFSL). Genom den mediala dramaturgin och det officiella Sveriges omfamning av Pride blir hela gruppen sårbar för kritik som riktas mot festivalens översexualisering av det offentliga rummet."

https://ilansade.com/2014/08/03/om-p...nsk-konsensus/

Att enskilda medlemmar nu väljer att delta är sannolikt för att ta tillbaka festivalen från extremvänstern, internationellt finns det nämligen betydligt mer hälsosamma manifestationer än de översexualiserade jippon som brukar utspela sig i Stockholm.

Sedan tror jag inte att någon som läser Nya Dagbladet, någonsin skulle rösta på MED. Man har liksom inte mycket innanför pannbenet om man tycker att en tidning som beskriver sig som: "en oberoende humanistisk och etnopluralistisk dagstidning med en antiglobalistisk hållning och ett internationellt synsätt" är en intressant tidning att hämta sin världsbild ifrån.
__________________
Senast redigerad av Ardamel 2018-05-19 kl. 09:13.
Citera
2018-05-19, 13:42
  #638
Medlem
0.999...s avatar
Har flera bekanta och då främst från medel och övre medelklass som säger sig ska rösta på detta parti. Det är så tragiskt men främst verkar det vara bland lite nervösa väljare där det framstår som ett ganska rumsrent alternativ.

Snacka om att man slänger bort sin röst för ingenting. Jag tror inte jag är så konspiratorisk men MED är själva sinnebilden av kontrollerad opposition. Lägger du din röst på det här så kommer folk skratta åt sig innan nästa val, var så säker.
Citera
2018-05-19, 15:44
  #639
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Har flera bekanta och då främst från medel och övre medelklass som säger sig ska rösta på detta parti. Det är så tragiskt men främst verkar det vara bland lite nervösa väljare där det framstår som ett ganska rumsrent alternativ.

Snacka om att man slänger bort sin röst för ingenting. Jag tror inte jag är så konspiratorisk men MED är själva sinnebilden av kontrollerad opposition. Lägger du din röst på det här så kommer folk skratta åt sig innan nästa val, var så säker.
Kan du utveckla vad du syftar på här?
Citera
2018-05-20, 15:01
  #640
Medlem
En ny video är ute nu på Medborgerlig Samlings Youtube-kanal. Mats Bergh, advokat och partiets rättspolitiska talesperson, talar om partiets nyklubbade rättspolitiska program:

https://www.youtube.com/watch?v=ZFZMUp76AVI
Citera
2018-05-25, 22:54
  #641
Medlem
Alt-Kikes avatar
Är MED inte tillräckligt hippa eller varför får dom så lite uppmärksamhet? Eller är det frågan om freak-faktor. Att dom inte är gasa alla judar-nasister som NMR, eller dagsslände-arier som AfS eller har samma historiska bagage som SD.

Som MED-sympatisör blir jag både besviken och orolig när jag ser vilket drag det var i dag på AfS torghatmöte i Växjö. Varför blir det aldrig stora rubriker när MED gör något? Tror ni all stormedia kommer slå upp stora rubriker när MED ställer upp i Pride? Nej.

Vad ska dom göra för att nå ut?

Nu ger dom i ärlighetens namn ett smått patetiskt intryck.
Citera
2018-05-26, 13:13
  #642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Har flera bekanta och då främst från medel och övre medelklass som säger sig ska rösta på detta parti. Det är så tragiskt men främst verkar det vara bland lite nervösa väljare där det framstår som ett ganska rumsrent alternativ.

Snacka om att man slänger bort sin röst för ingenting. Jag tror inte jag är så konspiratorisk men MED är själva sinnebilden av kontrollerad opposition. Lägger du din röst på det här så kommer folk skratta åt sig innan nästa val, var så säker.

Kontrollerad opposition? 4 realz? Vad är det som verkar kontrollerat tycker du? Att de inte är AFS? Medborgerlig är ett borgerligt alternativ när resten av borgerligheten kört i diket, hela grejen med MED är konservatism, revolutionärt nog i dagens Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Är MED inte tillräckligt hippa eller varför får dom så lite uppmärksamhet? Eller är det frågan om freak-faktor. Att dom inte är gasa alla judar-nasister som NMR, eller dagsslände-arier som AfS eller har samma historiska bagage som SD.

Som MED-sympatisör blir jag både besviken och orolig när jag ser vilket drag det var i dag på AfS torghatmöte i Växjö. Varför blir det aldrig stora rubriker när MED gör något? Tror ni all stormedia kommer slå upp stora rubriker när MED ställer upp i Pride? Nej.

Vad ska dom göra för att nå ut?

Nu ger dom i ärlighetens namn ett smått patetiskt intryck.

Samarbetet med Janousch verkar ge mer avkastning än jag trott, hon verkar dra rätt stora skaror till det möte hon ska medverka i.

MED ser jag mer som en långsiktig spelare än tex AFS, skulleninte förvåna mig om de kommer in nästa val, fram till dess agerar de hare åt de andra borgerliga och tvingar dom att ta högerflanken på allvar.
Citera
2018-05-26, 13:24
  #643
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskKonservativ
Kontrollerad opposition? 4 realz? Vad är det som verkar kontrollerat tycker du? Att de inte är AFS? Medborgerlig är ett borgerligt alternativ när resten av borgerligheten kört i diket, hela grejen med MED är konservatism, revolutionärt nog i dagens Sverige.

Men snälla vän.. Det är ett EU-vänligt globalistiskt initiativ. Har du ens någon aning var partiledarens lojalitet ligger? Ni MED:are måste vara bland dom trögaste fån som kan uppbringas.

Lite för fina för att rösta SD och skall få MED att låta som något radikalt alternativ. Snälla sluta skriv. Se på Almedalen när Pär Öberg pratar med någon MED:are som är både uppblåst och korkad. Det är lite bilden jag har av er typ.

Vad vill MED ha? Typ ordning och reda med fler poliser. Åhh va radikalt, precis det vi behöver nu. Det är väl ganska uppenbart för den något klarsynte att detta är ett projekt för sno röster och så splitt på högerkanten. Vad är dom förresten, "liberalkonservativa", vad fan är det liksom.

"4 realz"
Citera
2018-05-26, 13:31
  #644
Avstängd
inga afa vid medborgerlig samlings möte heller?? Var är saxofonen? https://www.facebook.com/MedborgerligSamling/
Citera
2018-05-27, 00:01
  #645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Den här frågan kanske har ställts förr, men jag frågar ändå.

Ni som tänker rösta på MED, varför väljer ni det framför AfS? De har väl ganska lika program eller har jag missat någon väsentlig skillnad?

Bra fråga som jag gärna besvarar.

För egen del har jag tänkt i flera månader att jag ska rösta på MED nästa gång. Sjuklövern har jag tappat allt förtroende för efter de senaste mandatperioderna, och SD rymmer lite för många stolpskott för min smak. AfS har känts som ett parti för företrädesvis ”arga, unga och hårdföra män”, medan MED upplevts som ett bra alternativ för en medelålders, stillsam tant som jag, akademiker och tonårsmamma.

Just den här helgen har jag dock börjat tänka om.

Det började delvis med att jag såg Lamottes resa till Växjö och hans intervjuer med lokalbor som var både arga och oroliga med anledning av de nära förestående muslimska böneutropen. Några dagar senare reste de tre superskarpa AfS-killarna dit och höll ett torgmöte till åskådarnas jubel och med en samtidig enorm spridning på sociala medier. Det var i mitt tycke både perfekt tajming och dito fingertoppskänsla som imponerade.

I dag upprepades segertåget i Stockholm resp Uppsala - själv följde jag med båda uppträdandena via nätet i realtid och blev mer och mer imponerad.

MED har också intelligenta och vältaliga politiker, men de känns mer som någon jäkla tankesmedja och skrivbordsprodukt när man jämför dem med de här driftiga killarna. Som kavlar upp ärmarna och kastar sig ut i hetluften. Som verkligen tycks brinna för sin sak.

Plötsligt kände jag att MED aldrig kommer att ta sig in i riksdagen.

Nu finns det av allt att döma ett enormt missnöje och ilska ute bland folket. AfS drar nytta av det. AfS är tuffa och obekväma, smider medan järnet är varmt. AfS talar om repatriering av stora invandrargrupper och om att lämna EU. MED skriver lite blogginlägg och kliar varandra på ryggen.

Därför känns det just nu väldigt osannolikt för mig att stödja dem. Sverige behöver mer än så.

Jag är ganska övertygad om att AfS har en mycket ljusare framtid än MED. Skulle inte förvåna mig om de sistnämnda självdör.
Citera
2018-05-27, 00:58
  #646
Medlem
Förstår inte hur Katerina Janouch, som ändå verkar ha lite koll, kunde gå med i detta menlösa parti.

Man påstår sig vara invandringskritiska, men vågar inte ens tala om återvandring. Sverige behöver knappast fler mellanmjölksalternativ nu och att man rekryterat fjollan Alexander Bard, som inte ens är uttalad invandringskritiker, säger väl det mesta.

AfS är det enda partiet som har potential att rädda Sverige i dagens läge.
Citera
2018-05-27, 01:28
  #647
Avstängd
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Förstår inte hur Katerina Janouch, som ändå verkar ha lite koll, kunde gå med i detta menlösa parti.

Man påstår sig vara invandringskritiska, men vågar inte ens tala om återvandring. Sverige behöver knappast fler mellanmjölksalternativ nu och att man rekryterat fjollan Alexander Bard, som inte ens är uttalad invandringskritiker, säger väl det mesta.

AfS är det enda partiet som har potential att rädda Sverige i dagens läge.

Känner faktiskt till flera nya partier i Europa som slagit sig in direkt i parlamenten.
Två saker karakteriserar dessa uppstickare.

1. En tidigare känd och våldsamt energisk partiledare som vill tillföra något nytt.
2. Ett stort antal 10-tal miljoner som partiledaren själv satsar, eller genom sponsorer motsvarande belopp.

Har själv ingen aning om partiledaren vem han är?
Citera
2018-05-27, 17:16
  #648
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Såg en video på ett torgmöte nyss och MED verkar inte dåligt, men det känns lite som ett parti som vill ha en clean bakgrund och det kan ju vara logiskt, men det är dåligt tryck i partiet och denna tråden visar ju även det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback