2017-08-18, 18:41
Medlem
jonness avatar
Hur är effekterna på Tianeptin jämfört med Lyrica o Phenibut?
Citera
2017-08-19, 10:04
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonnes
Hur är effekterna på Tianeptin jämfört med Lyrica o Phenibut?

Dom är helt olika...

Och det borde du ju fattat om du tittat lite på vad dom förskrivs mot - Pregabalin (lyrica) skrivs ut mot kronisk smärta och Generellt Ångestsyndrom - den är främst ångestdämpande och hjärndämpande överlag.

Tianeptin skrivs ut mot depression. Dess effekt på ångest är ringa, tyvärr. Snarare kan den vara lite stimulerande för en del, och detta upplevs då som ångestframkallande.

För övrigt så anser jag att den som är så dum att han använder Phenibut, som är en kombination av en potent benzo och Gabapentinoid, är en imbecill - det står överallt på nätet att abstinensbesvären är värre än från båda.
Citera
2017-08-22, 16:44
Medlem
Har du testat ta detta tillsammans med ngt centralstimulerande? Går just nu på intuniv och metylfenidat och funderar på att lägga till ngn tca (ssri/anti har jag nästan testat alla). Hade god effekt på anafranil men för många bieffekter. Tror du detta skulle kunna gå att kombinera med intuniv och lådor centralstimulernade. Är också utbränd och har ingen ork för ngntung.
Citera
2018-02-27, 06:31
Medlem
smellyproofs avatar
Ska testa denna för add och motivation. Ska testa om den är något att ha som studiedrog. Kommer ta 20mg 3 gånger per dag och rapportera i tråden för den som är intresserad.
Citera
2018-02-27, 08:37
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garderobs.skelett
Har du testat ta detta tillsammans med ngt centralstimulerande? Går just nu på intuniv och metylfenidat och funderar på att lägga till ngn tca (ssri/anti har jag nästan testat alla). Hade god effekt på anafranil men för många bieffekter. Tror du detta skulle kunna gå att kombinera med intuniv och lådor centralstimulernade. Är också utbränd och har ingen ork för ngntung.

Ja, det har jag - faktiskt just i kombination med intuniv och Attentin - trots att det var låg dos av båda så tyckte jag mig få ångest och aggression av kombon, så inget jag rekommenderar!

Jag är dock sct-are, om du är mer klassisk adhd-are så tror jag faktiskt det kan fungera.

Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Ska testa denna för add och motivation. Ska testa om den är något att ha som studiedrog. Kommer ta 20mg 3 gånger per dag och rapportera i tråden för den som är intresserad.

Stopp och belägg.

Som vardandes add-are som använt drogen så kan jag säga på en gång att det INTE kommer fungera! Tianeptin är ingen studiedrog - ska du ha en sådan så är det MODAFINIL som gäller.

För övrigt så tar du på tok för hög dos! Sänk omedelbart till 2x20 mg istället!
Citera
2018-02-27, 11:06
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Stopp och belägg.

Som vardandes add-are som använt drogen så kan jag säga på en gång att det INTE kommer fungera! Tianeptin är ingen studiedrog - ska du ha en sådan så är det MODAFINIL som gäller.

För övrigt så tar du på tok för hög dos! Sänk omedelbart till 2x20 mg istället!
Okej säger inte att du har fel men tänk på att alla är olika. Modafinil funkar inte på mig. Funkade i början men nu ger det bara ångest oavsett dos. Så känns värt att testa tianeptin men jag är också skeptisk.

Ja dosen är nog för hög, har läst om läskiga avtändningar kring denna. Blir nog 12.5x3 eller 20x2 som du säger.
Senast redigerad av smellyproof 2018-02-27 kl. 11:21.
Citera
2018-02-27, 12:57
Medlem
smellyproofs avatar
Dag 1: Intog vad jag tror är 20 mg. För att ta 20 mg senare. Har en kass 0.01 våg. Måste nog skaffa en bättre 0.001 våg innan jag fortsätter med det här experimentet för att hålla doserna på en jämn nivå.

Citat:
text
Ninjor1987 har du upplevt några utsättningssymtom av denna medicin när du har hållit dig till medicinska doser, det vill säga typ 40 mg per dag?
Senast redigerad av smellyproof 2018-02-27 kl. 13:02.
Citera
2018-03-03, 08:52
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Dag 1: Intog vad jag tror är 20 mg. För att ta 20 mg senare. Har en kass 0.01 våg. Måste nog skaffa en bättre 0.001 våg innan jag fortsätter med det här experimentet för att hålla doserna på en jämn nivå.

Ninjor1987 har du upplevt några utsättningssymtom av denna medicin när du har hållit dig till medicinska doser, det vill säga typ 40 mg per dag?

Prova att väga hela totala pulvermängden först - om det verkligen är tex 1 gram - sen blandar du detta med tex 1 gram potatismjöl och sedan delar du upp o väger denna i mindre delar - lättare att få rätt dos om allt väger mer per dos (fast samma andel Tianeptin) ja?

Dela så klart matematiskt 1000 med 20 så ser du hur många doser det blir om du bara orkar häfta - om du vill häfta så ökar du volymen till 3 eller fler gör större - tex 5 gram uppdelat på samma vis - då kan du rent av bara häfta till slut...

Behövs förstås stora pillerkapslar för detta.

Har inte upplevt några utsättningssymtom med dom rekade doserna - det är mycket ovanligt.
Citera
2018-03-29, 13:01
Medlem
Hej. Nyfiken på denna substans och hoppas få svar av er på följande:

Finns det någon snabbverkande effekt på den eller är det likt ssri Dvs. Lång tid innan man får effekt?

Tar idag ssri (sertralin) idag. Farligt att kombinera? Om den nu är snabbverkande vill säga.

Tack på förhand
Citera
2018-04-05, 09:29
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trebor81
Hej. Nyfiken på denna substans och hoppas få svar av er på följande:

Finns det någon snabbverkande effekt på den eller är det likt ssri Dvs. Lång tid innan man får effekt?

Tar idag ssri (sertralin) idag. Farligt att kombinera? Om den nu är snabbverkande vill säga.

Tack på förhand

Huruvida den verkar snabbt eller ej på depressiva symptom har dock ingen betydelse för om den är farlig att kombinera - ssri t ex börjar nämligen förändra ens hjärnkemi redan på dag 1 egentligen - därav varför man inte ska kombinera dessa med diverse saker.

Tianeptin och ssri-er har dock helt skiljd verkanseffekt så i teorin ska det inte vara något större problem.

Här är en studie som visar på god effekt på kombon med två andra ssri-er: escitalopram och paroxetin.

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/...1111/pcn.12042

Studier på råttor har också visat på god synergi, men det finns även en studie på råttor som visat på att dom tar ut varandras effekt...

Men mest troligast så är det inga problem - bara att prova!

Tianeptin har för övrigt också en snabbverkande effekt - lättare stimulerande och svagt euforisk - den riktiga antidepressiva effekten tar dock några veckor - men i regel går det fortare än med ssri - kanske dubbelt så snabbt i genomsnitt.
Citera
2018-09-21, 15:20
Medlem
Fishurs avatar
Hur hög dos kan man ta av denna om man vill mysa till del lite? Funkar det att ta typ 125mg och sen efter några timmar ta en likadan dos?

Ha en bra helg
Citera
2018-10-17, 22:50
Medlem
Citat:
Någon större euforisk effekt är inte så trolig - från NSI-189 så försvinner alla sådana effekter redan efter första veckan.

Tianeptin hade jag såpass lite kvar, faktum är att tianeptinet var slut när jag gjorde MADRS senast. Mot slutet så tog jag ca 10 mg x 2 per dag. (för den som undrar så är standard-dosen 12,5 mg x 3 per dag)

Jag tror en stor del i varför jag fick bättre resultat den här gången är för att jag fick lite mer aktivitet från Atomoxetin samt betydligt bättre sömn från Gabapentin.

Så här såg medicineringen ut:

Dag:
------
NSI-189 20 mg
Tianeptin 10 mg (sista dagen hade jag bara en kapsel av vardera)
Atomoxetin 60 mg
Omega-3 3 kapslar

Kväll:
-------
Mirtazapin 12 mg
Magnesium Citrat 3 tabletter
Zink-citrat 2 tabletter
Melatonin 1 mg
GABApentin 300 mg

Hej Ninjor1987!
Det vore intressant att höra hur det fungerar med Tianeptinet. Fortfarande god effekt? Jag tog upp denna med min psykiater, men hon hade aldrig hört talas om den, sökte på datorn utan att finna något. Tänkte göra ett nytt försök dock eftersom jag tror den kan vara lämplig för mig såsom ADD:are eller möjligtvis SCT:are. Behöver något antidepressivt och stimulerande och har så otroligt liten lust att börja med SSRI/SNRI igen. Tål metylfenidat, strattera och elvanse dåligt i längden.

/The Hermit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in