2019-02-21, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
På deras klipp är en säng använd. Den andra sängen är prydligt bäddad. Det är morgon.
Du tror städerskan valde att bara bädda en av sängarna men sket i den andra?

Skulle absolut inte förvåna mig om de geekar loss i sängen tillsammans

Du är inte direkt någon Sherlock Holmes. Han säger i klippet att de varit på Farmers market "på förmiddagen" och att de har redigerat klipp efter det. När de går ut är det mörkt. Alla vi som har bättre slutledningsförmåga än en säck potatis kommer då fram till följande: det är antingen sen eftermiddag eller kväll.

Det är möjligt att dina/era sexfantasier om Matgeek och hans kameraman är verkliga, men det finns ingenting i klippet som stöder det.
Citera
2019-02-21, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitro74
Du är inte direkt någon Sherlock Holmes. Han säger i klippet att de varit på Farmers market "på förmiddagen" och att de har redigerat klipp efter det. När de går ut är det mörkt. Alla vi som har bättre slutledningsförmåga än en säck potatis kommer då fram till följande: det är antingen sen eftermiddag eller kväll.

Det är möjligt att dina/era sexfantasier om Matgeek och hans kameraman är verkliga, men det finns ingenting i klippet som stöder det.

Det är standard för detta underforumet.

Två killar som är kompisar och umgås = uppenbart homos.
Kändis som synts på krogen en gång med en öl i handen = gravt alkoholiserad.
osv.
Citera
2019-02-21, 14:36
Medlem
Smakkers avatar
Vad är ni för tragiska personer som måste kritisera honom för varje steg han tar?

Jag tycker han gör det skitbra. Tänk er att inte behöva arbeta en dag till i livet utan arbeta med något han tycker är kul.

Slutligen: sköt er själva, och skit i andra.

Mvh Smakker
Citera
2019-02-21, 22:54
Medlem
En "mat geek" åker till Tokyo i 5 dagar men det enda han käkar är ramen, ramen, rullbandssushi och mer ramen.
Morgan och Ola-Conny provade ju mer saker när de var i Japan.
Citera
2019-02-22, 00:27
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smakker
Vad är ni för tragiska personer som måste kritisera honom för varje steg han tar?

Jag tycker han gör det skitbra. Tänk er att inte behöva arbeta en dag till i livet utan arbeta med något han tycker är kul.

Mvh Smakker

Men man får bry sig om man gillar honom, har jag förstått rätt? För om ingen skulle bry sig hade han absolut inte kunnat försörja sig på det han gör.

Hur hittade du till detta delforum förresten? Felklick?
Citera
2019-02-22, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
En "mat geek" åker till Tokyo i 5 dagar men det enda han käkar är ramen, ramen, rullbandssushi och mer ramen.

Håller med, jävligt tråkigt att han mest äter ramen och att man inte får se så särskilt mycket av maten innan den äts upp.

Håller vidare med om att han säljer ut sig för mycket för min smak men gött för honom, drar in mycket kulor.

Dessa teorier om att han skulle ligga med sin kameraman är ju bara löjligt då det inte baseras på mer än att en säng är obäddad!? Synd att det är så svårt för många att hålla sig objektiva och att de inte har bättre för sig än att fantisera & ventilera ut bögteorier mellan två medelålders män.
Citera
2019-02-22, 17:23
Medlem
välkommenti bups avatar
Det jag inte kan förstå är stressen att åka hem.... Passa på när du ändå är i Japan, ta 3 veckor och samla material och testa saker....

Fina restauranger, Kobe beef, produktioner, olika lustigheter och liknade. Han hade tydligen kontakt med någon som producerade ris men personen bodde 2 timmar från Tokyo, Så det går ju inte.... De bad istället honom att skicka riset till en restaurang som hans bror hade inne i Tokyo...... Varför inte åka till han som producerar riset...

Varför så stressad?
Jag vet att karln har en familj men han drar ju in miljoner varje år... Han kan väl ta en jobbresa i 3 veckor och verkligen få ut något av det hela, så att han nästa år kan göra likadant fast med ett annat land....

Men vi har ju ännu inte sett vad de spelat in, så vem vet det kanske vart bra.
Citera
2019-02-22, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen

Ja, det är faktiskt väldigt märkligt. Tokyo är kanske världens bästa matstad och allt de verkar ha ätit är nudlar och sushi. Eftersom han påstår sig vurma för den japanska matkulturen hade det kanske varit läge att prova sådant man inte kan äta på en restaurang i Stockholmsområdet, dessutom av likvärdig eller bättre kvalitet om man ska döma av hans eget omdöme.

Hur tänkte de i gårdagens nudelklipp förresten? Vem vill se någon sörpla nudlar på centimeters avstånd?
Citera
2019-02-22, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smakker

Mvh Smakker

Nja!

Han är engagerad = bra
Han visar hur man lagar olika rätter = bra
Han ger olika tips = bra

Han promotar allt fler produkter och gör mindre kvaliteprogram = dåligt
Hans provätningar på restauranger = dåligt (allt är så j-a braaaaaaaaa hela tiden)

Med mindre promotion och mer ärliga reviews skulle han bli bättre. Jag föredrar Andreas kök. För jävla tråkig kille (när man ser hans avsnitt tänker man på en blandning av coop och pogo pedagog i avsnitten), men han ger verkligen konkreta tips och håller inte på med en massa promotion och skit.
Citera
2019-02-22, 19:20
Medlem
Citat:
Ja, det är faktiskt väldigt märkligt. Tokyo är kanske världens bästa matstad och allt de verkar ha ätit är nudlar och sushi. Eftersom han påstår sig vurma för den japanska matkulturen hade det kanske varit läge att prova sådant man inte kan äta på en restaurang i Stockholmsområdet, dessutom av likvärdig eller bättre kvalitet om man ska döma av hans eget omdöme.

Hur tänkte de i gårdagens nudelklipp förresten? Vem vill se någon sörpla nudlar på centimeters avstånd?

Han försöker troligtvis casha in på mukbang-fans, massiv kategori på YouTube idag. Mest tjejer som gör det men finns en och annan populär man också, aldrig förstått det dock.
Citera
2019-02-22, 21:50
Medlem
yooiis avatar
Citat:

Tänker mig att det kommer fler klipp där de äter mer varierat. Eller ja, jag hoppas det i alla fall. Vore ett enormt slöseri annars.
Citera
2019-02-22, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Tänker mig att det kommer fler klipp där de äter mer varierat. Eller ja, jag hoppas det i alla fall. Vore ett enormt slöseri annars.

Man får ju hoppas det, fast det verkar inte så lovande. I den senaste videon från Tokyo äter de frukost från 7-11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in