2020-10-11, 17:04
Medlem
LillaTEs avatar
Johan har börjat bli rejält dryg (mer än förr) och en rätt otrevlig person. Borta är sympatiska Johan från det första året.
Jag har avföljt honom. Pallar inte den pompösa dryga attityd han har i svaren i kommentarerna
Citera
2020-10-13, 17:33
Medlem
Enligt Youtubes avancerade analytics tool:

- Antalet månatliga visningar har halverats sedan september förra året.
- Antalet nya prenumeranter ligger på rekordlåga nivåer.

Nära 300k prenumeranter, men rekordliten andel som vill se klippen.

Börjar folk bli less på Matgeek?
Senast redigerad av blueberrycake 2020-10-13 kl. 17:36.
Citera
2020-10-13, 22:21
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Enligt Youtubes avancerade analytics tool:

- Antalet månatliga visningar har halverats sedan september förra året.
- Antalet nya prenumeranter ligger på rekordlåga nivåer.

Nära 300k prenumeranter, men rekordliten andel som vill se klippen.

Börjar folk bli less på Matgeek?

Såklart, det är ju bara långa reklamfilmer nuförtiden.
Citera
2020-10-15, 11:57
Medlem
Kim-Junosuando-Uns avatar
Varför tittar ens någon fortfarande på hans grejer? Ren jävla smörja.. Reklam och fjäsk..
Citera
2020-10-21, 07:32
Medlem
Jofandus avatar
Jag tittar på matgeek ibland och något som stör mig är hans jävla skratt. En annan sak är alla samarbeten: allt är såååååå himmelskt gott samtidigt som Johan himlar med ögonen och försöker fejka en nära svimning.

En sak dag tänkte på när han intervjuade politiker samtidigt som de lagade mat, var det att han på en film sa att han är vänster och alltid röstat vänster, men på annan video är han moderat. Jag minns inte vilken det var (orkar inte kolla igenom filmerna), kan ha varit den med jimmie där han är vänster och någon av de andra är han moderat.
Citera
2020-10-21, 09:52
Medlem
Grodriddares avatar
Kollade en del på hans kanal för några år sedan. "Saker jag inte skulle köpa i en affär"-klippen var rätt så roliga, även om man inte alltid höll med. Minns att han gjorde ett katastrofalt försök till att laga en smash burger för ett tag sedan och gjorde allting fel, samtidigt som han mm-ade och smaskade och låtsades som att det var den godaste hamburgare någonsin.

Om han nu är så PK som Flashback säger är det väl ändå lite vågat att ha med Jimmie i en video. Eller är Jimmie inte nazist längre?

Håller med om att hans personlighet känns påklistrad. Antagligen har han kollat på hur de amerikanska YouTube-kockarna beter sig och vill imitera dem.
Citera
2020-10-21, 11:08
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodriddare
Kollade en del på hans kanal för några år sedan. "Saker jag inte skulle köpa i en affär"-klippen var rätt så roliga, även om man inte alltid höll med. Minns att han gjorde ett katastrofalt försök till att laga en smash burger för ett tag sedan och gjorde allting fel, samtidigt som han mm-ade och smaskade och låtsades som att det var den godaste hamburgare någonsin.

Om han nu är så PK som Flashback säger är det väl ändå lite vågat att ha med Jimmie i en video. Eller är Jimmie inte nazist längre?

Håller med om att hans personlighet känns påklistrad. Antagligen har han kollat på hur de amerikanska YouTube-kockarna beter sig och vill imitera dem.

Vågat och vågat. Han skulle ha med samtliga partiledare, men av okända anledningar blev det inte så. Tidsbrist hos partiledarna kanske. Dock sa han att han röstar vänster för att säkra sin egen karriär, så inte PK-maffian petar bort honom.
Citera
2020-10-21, 14:22
Medlem
Grodriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Vågat och vågat. Han skulle ha med samtliga partiledare, men av okända anledningar blev det inte så. Tidsbrist hos partiledarna kanske. Dock sa han att han röstar vänster för att säkra sin egen karriär, så inte PK-maffian petar bort honom.

Han hade ju inte behövt göra det med alla partiledare. Undrar om han fick skit eller om det är många gråsossar och SD-smygisar som kollar på hans kanal.

Han är säkert gammal folkpartist i smyg.

Varför går han förresten in och svarar på negativa kommentarer på sina videor? Det är väl regel nummer 1 som etablerad internetprofil att inte läsa, än mindre bemöta, troll och hatare.
Citera
2020-10-21, 19:42
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodriddare
Han hade ju inte behövt göra det med alla partiledare. Undrar om han fick skit eller om det är många gråsossar och SD-smygisar som kollar på hans kanal.

Han är säkert gammal folkpartist i smyg.

Varför går han förresten in och svarar på negativa kommentarer på sina videor? Det är väl regel nummer 1 som etablerad internetprofil att inte läsa, än mindre bemöta, troll och hatare.

Jag orkar inte titta på samtliga intervjuer för att bekräfta vilka partier han röstar på. Men när du sa Folkpartiet så känns det bekant att han kan ha sagt Vänsterpartiet och liberalerna.

Youtubers och kändisar tänker bara på sin egen karriär och av den anledningen finns det inget annat alternativ än att vara emot SD och vara för ett extremt mångkulturellt samhälle. Jag kan inte komma på en enda kändis som är Sverigedemokrat och emot extrem mångkultur. Om de är detta så är dem ej aktiv inom film och kultur. Ulf Brunnberg är en sådan kändis. Han är fortfarande känd, men inte aktiv skådespelare.
Citera
2020-10-26, 18:38
Medlem
Herr_Greens avatar
Håller med att man inte orkar med det längre. Spontaniteten och kreativiteten är nog överkörd av alla påtvingade samarbeten.

Med all förståelse att Johan vill tjäna pengar, men man går ju gärna vidare till nästa stjärna/konkurrenter!
Citera
2020-10-28, 13:46
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Green
Med all förståelse att Johan vill tjäna pengar, men man går ju gärna vidare till nästa stjärna/konkurrenter!

Grejen med Jonte är inte att han vill tjäna en lön och ha kanalen som ett jobb. Jonte vill bli förmögen, som alla hans kockkompisar och andra lyckade branschmänniskor, för Jonte ser sig som en stjärna och det stör honom att hans högst begränsade YouTube-publik ännu inte insett detta.

Det är därför han är så otrevlig mot alla som inte ryggdunkar i kommentarsfälten. Att någon ens funderar på att ifrågasätta honom, gör att hans narcissism kickar igång på alla cylindrar.
Citera
2020-10-29, 10:29
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Jag tittar på matgeek ibland och något som stör mig är hans jävla skratt. En annan sak är alla samarbeten: allt är såååååå himmelskt gott samtidigt som Johan himlar med ögonen och försöker fejka en nära svimning.

En sak dag tänkte på när han intervjuade politiker samtidigt som de lagade mat, var det att han på en film sa att han är vänster och alltid röstat vänster, men på annan video är han moderat. Jag minns inte vilken det var (orkar inte kolla igenom filmerna), kan ha varit den med jimmie där han är vänster och någon av de andra är han moderat.
Nu diggar ju inte jag matgeek längre men det du syftar på är ju en en parodi-video.
När Sjöstedt var där sa han väl snarare tvärtom att de stod långt ifrån varandra politiskt.
Men PK är han ju såklart, som alla andra trendkänsliga youtubers.

En annan grej är att han känns så jävla fejk, i kroppsspråk och ska alltid försöka spela nyfiken och förvånad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in