2018-08-19, 11:02
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Varför ger sig geeken på andra youtubers som inte har något med hans kanal eller intressen att göra? Ok om han diskuterar andra som sysslar med mat o.s.v. Men någon tjej som tjackar handväskor? Det är bara lågt. Eller är han verkligen intresserad av märkeshandväskor och vill skydda YSL, Louis Vuitton och Chanel? Han kanske fiskar spons från dessa?

Förstår om han ogillar piratkopior men det är bara absurt att han tar upp just detta exempel i sin kanal.
Eller handlar det om avundsjuka? Hon har nästan dubbelt så många följare än vad han har.

Han söker aktivt upp drama för att boosta sin kanal, det är hela sanningen. Kolla på socialblade vad som hände med hans statistik efter att han gett sig på ungen. Som sagt; han bryr sig inte ett spår om piratkopior eller vad dessa skapar för problem för de som äger upphovsrätten. Allt han bryr sig om är views och subs, så att han kan fortsätta få spons av kreti och pleti för att sprida budskap som i grund och botten är helt irrelevanta för hans kanal.

Hans content handlar i grunden inte längre om mat och matlagning - detta är bara en "carrier" för reklambudskap på uppdrag av de som betalar bäst. YouTube borde adressera detta, tycker jag.
Citera
2018-08-19, 17:02
Medlem
Schnyggves avatar
En beräknande narcissist som tycker om att göra ner unga tjejer! Lika charmig som vanligt han!
Citera
2018-08-19, 19:46
Medlem
Dr.Katis avatar
Fan vad vidrig han är, utnyttja miss lissibell för egen vinning.
Citera
2018-08-21, 10:58
Medlem
Att ta up det här med piratkopior visar verkligen hans sanna jag. Det är rent klassförakt, Matgeek kan verkligen inte acceptera att fattiga människor ser rika ut. Det är helt sinnessjukt att göra två filmklipp om detta som inte en käft bryr sig om, men det verkar störa Matgeek extremt mycket..

Argument om att stödja organiserad brottslighet, farliga ämnen och slaveri... Vilket svammel. Tror han verkligen att arbetarna som tillverkar äkta varor har bra villkor?
Citera
2018-08-21, 12:05
Medlem
BadMFs avatar
Han har sådana spattiga ryckningar i ansiktet när han pratar, går han på tjack tror ni eller är vad är det frågan om?

För övrigt håller jag med Sebastien Boudet i all hans kritik på Johan, ”sell out” är bara förnamnet på denna mannen.

Något jag stör mig någonting fruktansvärt på är hans ”dissvideos”, antingen det gäller människor eller produkter.

Argumenten han använder sig av är ofta ren idioti och kan inte annat än uppfattas som någonting personligt som ligger bakom hans produkt-dissar. -Sammarbeten som skar sig? -Betald av konkurenter till det dissade?

Hans senaste påhopp på en sjuttonårig youtuber var rent vedervärdig.
Först står hand där med sina spattiga ansikts rörelser och skenheligt uppmanar sina följare att inte gå in och hata på henne (som att han bryr sig) och att han inte förstår att så blir fallet oavsett vad han ber om och säger.

En fakead sellout som vill ge uttryck om att han bryr sig om saker och ting som egentligen inte rör honom i ryggen och kan sälja vad för onödigt dyrt skit som helst med termer som gör att man mår illa... Bara han själv får ekonomisk vinning på det.

Ursch!
Senast redigerad av BadMF 2018-08-21 kl. 12:10.
Citera
2018-08-21, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadMF
Han har sådana spattiga ryckningar i ansiktet när han pratar, går han på tjack tror ni eller är vad är det frågan om?!

ADHD kanske? Ryckningar i ansiktet är en vanlig bieffekt av metylfenidat.
Citera
2018-08-27, 21:55
Medlem
Luftiss avatar
Senaste bokslutet visar att han 2017 drog in sex millar, gjorde en mille i vinst och plockade ut 700k till sig själv. Inget fel i att tjäna pengar, men ändå står han där i rutan och tigger hundralappar av folk som troligen måste spara i ett år för att kunna köpa en av Fissler-kastrullerna han pluggar i tid och otid.

Perverst girig gubbe. Helt skrupelfri.

https://www.merinfo.se/foretag/Praet...4/2k2jk5q-ikeo
Citera
2018-08-30, 15:46
Medlem
mjukmjukares avatar
Så tog då Geeken tillfället i akt att politisera sin kanal (ja, han politiserar mer denna gången) genom att i tre avsnitt, strax innan valet, outa mysmoderaten i sitt bästa sammanhang. Titta, vilken snäll farbror barn... vad roligt vi har tillsammans..!!

Har man en kanal så tar man självklart tillfället att, som alltid geek gör, använda saker för sina egna intressen. Skönt att få göra vad man vill och det är fine with me. Absolut. Knäppt vore väl annars....

Men stå så då upp för att du inte är så objektiv i allt du gör.
Våga och jag ska respektera dig. Ärlig och rak kommunikation brukar det snackas om va....?
Och nej, detta är ingen paranoid smutskastning. Det är en tumme mitt i ögat!

Citera
2018-08-30, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Så tog då Geeken tillfället i akt att politisera sin kanal (ja, han politiserar mer denna gången) genom att i tre avsnitt, strax innan valet, outa mysmoderaten i sitt bästa sammanhang. Titta, vilken snäll farbror barn... vad roligt vi har tillsammans..!!

Vad menar du nu? Han har väl träffat nästan alla partiledare?
Citera
2018-08-30, 19:57
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
I vilken ordning har han "träffat" dem!
Citera
2018-08-30, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare

Har man en kanal så tar man självklart tillfället att, som alltid geek gör, använda saker för sina egna intressen. Skönt att få göra vad man vill och det är fine with me. Absolut. Knäppt vore väl annars....

Men stå så då upp för att du inte är så objektiv i allt du gör.
Våga och jag ska respektera dig. Ärlig och rak kommunikation brukar det snackas om va....?
Och nej, detta är ingen paranoid smutskastning. Det är en tumme mitt i ögat!

https://m.youtube.com/playlist?list=...UF4xethYv1CUAz
Citera
2018-09-01, 04:59
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin

Jag orkar inte ens "undervisa" dig om och när och vilken ordning dessa Valet2018 ledare
välkomnas till Matgeek. Och jag som har sett de alla hör ju VAD det talas om.
Och med anledning av det så gav Matgeek "Moderaterna" tre avsnitt med riktig partireklam.
Johan kanske är mycket tänker många, men en tuff politisk journalist är han inte.

Timingen är ju klockren. Och planerad. Just mellan Förtidsrösta och Valdagen.
Stå bara upp för dina planer Johan.
Snacka aldrig annars om rak och ärlig kommunikation.
Du styr och dribblar och din agenda med vad som i detta fallet är politisk propaganda eller dina samarbeten (oavsett vad som är bästa verktyget)

Avslutningsvis hyllar vi Johan som i riktiga egna ord säger; - Det är imponerande, det ju gör!
(Johan säger; detta ska inte bli någon ryggdunkartävling)

Vi säger väl så.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in