2026-04-15, 11:11
Medlem
Luftiss avatar
https://ibb.co/hJmpGfXT

Nä, han har säääkert inte gjort en hårtransplantation...
Citera
2026-04-15, 11:49
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Det som stör mig absolut mest just nu är att han varje dag kör jättehärliga IG Reels.
Nu har han i sin webbshop helt tokigt goda ansjovis som man verkligen kan festa med.
Kom och köp i min webbshop och
Skriv vad du vill göra med min ansjovis
Allt är så jävla härligt. Betala mig så får du ansjovis billigt som jag har köpt billigt. Ett restlager tänker jag. Och vidare tänker jag;
Nej, ingenting skall köpas av dig

För fan ditt stolpskott. Allt är inte glömt ang det svin och fullkomliga narcissist du har varit med Matgeek genom åren + din skitiga otrohet!!!
Lägg ner att vi ska ekonomiskt göda dig för dina sketna varor i din sketna webbshop!!

Dessutom har Louise jävligt gula tänder.
Borde göra något åt det. Ofräscht.

,

Är detta måhända en Freudiansk felskrivning som kommer från Louise;

Skriv vad du vill göra med min ansjovis

Citera
2026-04-15, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
https://ibb.co/hJmpGfXT

Nä, han har säääkert inte gjort en hårtransplantation...

Det börjar nu bli en fånig häxjakt på hans hårsäckar

Den där bilden är inget bevis. Man ser hans hårbotten, ja – men det kan ske lätt om man har ett hår som växer "borstartat". När håret sedan blir längre, kan det tyngas ned – och man ser inte hårbotten lika lätt. Det är inte alltför ovanligt med folk som har sådant typ av hår, och de blir inte anklagade för att vara tunnhåriga bara för det.
Citera
2026-04-15, 12:26
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maessing
Det börjar nu bli en fånig häxjakt på hans hårsäckar

Den där bilden är inget bevis. Man ser hans hårbotten, ja – men det kan ske lätt om man har ett hår som växer "borstartat". När håret sedan blir längre, kan det tyngas ned – och man ser inte hårbotten lika lätt. Det är inte alltför ovanligt med folk som har sådant typ av hår, och de blir inte anklagade för att vara tunnhåriga bara för det.

Det börjar även bli fånigt att du känner att du behöver dra lans för Jonte (och hans hårtransplantation) För mig och de flesta normalt fungerande människor, är det uppenbart vad som hänt. Frågan är bara varför man vill gå från att se helt OK ut som skallig, medelålders man, till en medelålders man med taskig frissa och ozempic-fåror i ansiktet.

För mig är Jonte år 2026 arketypen på en man i djup ålderskris.
Citera
2026-04-15, 12:31
Medlem
Citat:
Det börjar även bli fånigt att du känner att du behöver dra lans för Jonte (och hans hårtransplantation) För mig och de flesta normalt fungerande människor, är det uppenbart vad som hänt. Frågan är bara varför man vill gå från att se helt OK ut som skallig, medelålders man, till en medelålders man med taskig frissa och ozempic-fåror i ansiktet.

För mig är Jonte år 2026 arketypen på en man i djup ålderskris.

Är det att "dra lans" bara för att man inte vill att förtal ska ske? Det är inte dikotomt att man antingen måste vara en hatare eller riddare till undsättning, och att förtala är att vara på den ärliga sidan. Att förtala är djävligt pissigt, oavsett om det inte är en så trevlig person det rör sig om eller inte.

Det finns inget uppenbart med att han skulle ha gjort en hårtransplantation. Det är bara vad du intalar dig för att rättfärdiga att du ska kunna ha roligt åt en syndabock.
Senast redigerad av Maessing 2026-04-15 kl. 12:35.
Citera
2026-04-15, 12:36
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Är det att "dra lans" bara för att man inte vill att förtal ska ske? Det är inte dikotomt att man antingen måste vara en hatare eller riddare till undsättning, och att förtala är att vara på den ärliga sidan. Att förtala är djävligt pissigt, oavsett om det inte är en så trevlig person det rör sig om eller inte.

Det finns inget uppenbart med att han skulle ha gjort en hårtransplantation. Det är bara vad du intalar dig.

Det är inte förtal att påtala att någon har taskig frissa eller har gjort en hårtransplantation. Det kallas värdeomdömen, dessutom om en person som är självvalt offentlig.

Men fortsätt du suga av Jonte digitalt. Han kommer säkert att signera din skärbräda en dag, när du stolt berättar hur du försvarat hans hårväxt på internet.
Citera
2026-04-15, 12:48
Medlem
Citat:
Det är inte förtal att påtala att någon har taskig frissa eller har gjort en hårtransplantation. Det kallas värdeomdömen, dessutom om en person som är självvalt offentlig.

Men fortsätt du suga av Jonte digitalt. Han kommer säkert att signera din skärbräda en dag, när du stolt berättar hur du försvarat hans hårväxt på internet.

Det är förtal att utan saklig grund bestämt hävda att någonting har hänt i syfte att ställa någon i dålig dager. Det spelar ingen roll om personen är offentlig. Du går långt mycket längre än värdeomdömen; du är blind för motbevis och fortsätter att driva din agenda.

Det här handlar mer om principen att bete sig allmänt schysst än att försvara just Johan. Jag skulle ha reagerat så här oavsett vem det än angår.
Citera
2026-04-15, 12:51
Medlem
mjukmjukares avatar
Jag kan inte förstå det så fantastiskt intressanta i Geekens frisyr?
Han kommer ju undan det som verkligen betyder något. Och trivs nog bra med det. Av dom val han har.

,
Citera
2026-04-15, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Jag kan inte förstå det så fantastiskt intressanta i Geekens frisyr?
Han kommer ju undan det som verkligen betyder något. Och trivs nog bra med det. Av dom val han har.

,
Frisyren är väldigt intressant, det bidrar till hans sliskiga peddoutseende, samtidigt som han är extremt känslig för att någon nämner den. Förmodligen är T-bag från Prison Break inspiration till hans vackra kalufs.
Citera
2026-04-15, 13:10
Medlem
Citat:
Det är förtal att utan saklig grund bestämt hävda att någonting har hänt i syfte att ställa någon i dålig dager. Det spelar ingen roll om personen är offentlig. Du går långt mycket längre än värdeomdömen; du är blind för motbevis och fortsätter att driva din agenda.

Det här handlar mer om principen att bete sig allmänt schysst än att försvara just Johan. Jag skulle ha reagerat så här oavsett vem det än angår.

Har du en hund i den här fajten?
Citera
2026-04-15, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Har du en hund i den här fajten?

Nej, jag har hållit mig neutral i hela bedömningen kring Johans hår och har inget särintresse att vara någon hejduk till honom. Jag var osäker på om han faktiskt var tunnhårig, och när jag kollade om på gamla klipp märkte jag att det kanske bara var något man hade fått för sig.

Det jag reagerar på annars är att jag tycker att det är intellektuellt ohederligt att inte förstå att hår kan växa på olika sätt utan för den sakens skull vara tunt. Bara för folkbildandets skull kan det vara bra att upplysa om det, så att de som har en sådan hårväxt inte automatiskt blir dömda som tunnhåriga.
Citera
2026-04-15, 13:27
Medlem
Citat:
Nej, jag har hållit mig neutral i hela bedömningen kring Johans hår och har inget särintresse att vara någon hejduk till honom. Jag var osäker på om han faktiskt var tunnhårig, och när jag kollade om på gamla klipp märkte jag att det kanske bara var något man hade fått för sig.

Det jag reagerar på annars är att jag tycker att det är intellektuellt ohederligt att inte förstå att hår kan växa på olika sätt utan för den sakens skull vara tunt. Bara för folkbildandets skull kan det vara bra att upplysa om det, så att de som har en sådan hårväxt inte automatiskt blir dömda som tunnhåriga.

Tunnhårigas riksförbund eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in