2023-12-20, 11:15
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Någon fröjdefull jul blir det nog inte hos Matgeek, han tog ut en inteckning i huset om 93144 kr för 36 dagar sedan - totalt 5 745 644 kr i inteckningar, inköpspris 6.65 miljoner. Just 93144 kr är en märklig och liten summa att den inte kan innebära någonting annat än att kåken är maxbelånad.

Blir till att pumpa ut videos...
Han har väl en massa prylar liggandes så håll ögonen öppna på Blocket och diverse loppisar.

Ska bli kul att följa fallet som kommer.
Citera
2023-12-20, 11:15
Medlem
Citat:
Att ta en inteckning betyder inte nödvändigtvis att man tar ut samma summa i lån - MEN - då det kostar 2 % av inteckningen i avgift så brukar det betyda att man lånar upp summan man tagit i inteckning.

Låter som att man tar ytterligare ett lån på ett redan befintligt utökat lån av bostadslånet.
Var av maxbelåningen antar jag?

Är förresten avgiften på de 2 procenten en engångsavgift eller läggs det på den redan befintliga räntan för lånet?
Dvs, säg 5% ränta bolån plus 2% inteckning så totalt 7% ränta?
Citera
2023-12-20, 11:32
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boanders266
Låter som att man tar ytterligare ett lån på ett redan befintligt utökat lån av bostadslånet.
Var av maxbelåningen antar jag?

Är förresten avgiften på de 2 procenten en engångsavgift eller läggs det på den redan befintliga räntan för lånet?
Dvs, säg 5% ränta bolån plus 2% inteckning så totalt 7% ränta?

Inteckningen är en engångsavgift.
Citera
2023-12-20, 14:45
Medlem
Luftiss avatar
Måste ha varit hårtransplantationen som knäckte privatekonomin.
Citera
2023-12-20, 16:44
Medlem
HasseBanans avatar
Minns ett av matgeeks tidiga klipp där han sa att han gillade att diska. "Ju mer du diskar desto mer vänjer du det du diskar att vara rent".
Citera
2023-12-21, 05:40
Medlem
Citat:
Någon fröjdefull jul blir det nog inte hos Matgeek, han tog ut en inteckning i huset om 93144 kr för 36 dagar sedan - totalt 5 745 644 kr i inteckningar, inköpspris 6.65 miljoner. Just 93144 kr är en märklig och liten summa att den inte kan innebära någonting annat än att kåken är maxbelånad.

Blir till att pumpa ut videos...

Oerhört märkligt agerande, såvida han inte är nära på luspank.
Citera
2023-12-21, 06:10
Medlem
JerryCottons avatar
Han har börjat plocka bort obekväma frågor på YT istället för att tjafsa. Polerar ytan för att hålla sig flytande?
Citera
2023-12-21, 10:33
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Han har börjat plocka bort obekväma frågor på YT istället för att tjafsa. Polerar ytan för att hålla sig flytande?

Han har gjort det ganska länge. Blockerat folk på YT från att kommentera, använt andra konton för att svara tittarna på ett riktigt otrevligt sätt och raderat det han inte kunnat bemöta. Det som syns i kommentarsfälten är bara toppen av isberget och sånt han kastar ur sig i farten, när han inte har sinnesnärvaro att tänka efter först.
Citera
2023-12-21, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Går bra för honom, många samarbeten som genererar pengar.

Vad är det du inte tycker om honom? Rövhål på vilket sätt haha…

Han är störig tycker jag, men det är de alla andra Svenska youtubers också. Svenska YT män är fan idioter hela bunten?

Hmm. Jag har gillat en hel del av det han gör, särskilt förr. Men, han är såklart inte bäst, eller expert, på mycket av det han lägger upp.

Men jag har alltid tänkt att han garanterat har ADHD, kanske med en liten släng av nåt på autism-spektrat. Inget fel med det. Men när man lyssnar på honom känns det logiskt.

Det kan nog göra att han inte alltid är superlätt att jobba med, kanske. Men alla är ju inte det.
Citera
2023-12-21, 14:44
Medlem
Har han skickat signerade granater i Ukraina som julklapp i år också? Nej just det.. de har inga kvar och Johan är väl pank också. Så kan det gå.
Citera
2023-12-21, 21:37
Medlem
Litet nöje, gå in på Matgeeks videor, skrolla ned till kommentarerna längst ned med kritik och läsa svaren. Denna man är fanimig helt otrolig, alla youtubers vet att 100 kommentarer kommer innebära 1-10 kritiska, och så går man vidare med livet.

Inte vår Matgeek, han ska fan trycka till varje liten kritiker som vågar yppa någonting om att det de just bevittnat var guds gåva till mänskligheten.

Jag har tidigare i tråden spekulerat i om han är på riktigt eller om Matgeek är ett konstprojekt. Jag är nu helt övertygad om det senare. Johan Hedberg, du är en stor komiker!
Senast redigerad av EnGodVitMan 2023-12-21 kl. 21:42.
Citera
2023-12-22, 06:17
Medlem
Hans hår!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här