2021-10-11, 00:57
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfredosO
Mycket vackert, ja. Hans såser är väl självklart så mycket bättre än de andra burksåserna förstås.
Skön vändning från "gör det själv"-principen till "köp helfabrikat"-latheten. Kan vi förvänta oss Matgeeks egna färdigportioner?

Det, eller annat i samma härad kommer ska du se!
Citera
2021-10-11, 01:07
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Så underbart att han har dissat färdiga röror och såser och så börjar han tillverka sådana själv med just samma ingredienser! Matgreed i ett nötskal.
Har du smakat hans såser? Såg nu att de fanns på Citygross över hela landet, får kanske testa en av de till helgen. Café de Paris-såsen verkade mest intressant.
Citera
2021-10-11, 02:12
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Har du smakat hans såser? Såg nu att de fanns på Citygross över hela landet, får kanske testa en av de till helgen. Café de Paris-såsen verkade mest intressant.

Nej, då jag inte köper färdiga såser. Är en såndäringa såssnobb.
Citera
2021-10-11, 23:47
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Nej, då jag inte köper färdiga såser. Är en såndäringa såssnobb.
Alright.

Undra hur han skulle reagerat om någon toksågade hans såser på Youtube/Instagram? Han hade blivit skogstokig.
Citera
2021-10-12, 00:13
Medlem
Vilka är det som gör hans såser?

Oljebea på burk, läckert..

Café de Paris såsen skulle jag kunna tänka mig pröva till en grillning mitt i veckan.
Citera
2021-10-12, 11:19
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Vilka är det som gör hans såser?

Oljebea på burk, läckert..

Café de Paris såsen skulle jag kunna tänka mig pröva till en grillning mitt i veckan.

Copper Street Innovation i Motala.

https://copperstreet.se/
Senast redigerad av JerryCotton 2021-10-12 kl. 11:22.
Citera
2021-10-12, 11:45
Medlem
Matgeek 2020: "Usch för att oljeba på burk"
Matgeek 2021: Tillverkar egen oljebea på burk
Citera
2021-10-19, 02:16
Citat:
Ursprungligen postat av flippwr
En PR snubbe rakt igenom!

Han är ju helt putt, och gnäller om konservatism gällande godis, men så fort det kommer till invandring och muslimer så är det "progressivt"

My man!

Glömmer aldrig hur han gjorde en video där han gott försvarade halalslakt!

Han är inget annat än en osäker individ till opportunist som vill passa in så jävla desperat!

Finns liksom ingen personlighet eller karaktär i honom!
Citera
2021-10-21, 19:15
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt
Han är ju helt putt, och gnäller om konservatism gällande godis, men så fort det kommer till invandring och muslimer så är det "progressivt"

My man!

Glömmer aldrig hur han gjorde en video där han gott försvarade halalslakt!

Han är inget annat än en osäker individ till opportunist som vill passa in så jävla desperat!

Finns liksom ingen personlighet eller karaktär i honom!
Har aldrig sett den videon innan, men gav den en titt nu. Johan har dock en poäng här faktiskt; halalslakt i Sverige skiljer sig inte från normal slakt förutom att det är en imam som läser en bön före. Halalslakt från övriga i EU följer de riktlinjer som finns för allmän slakt även i EU+bön. Ingen annan skillnad. Annat är det såklart i arabvärlden, men har du någonsin sett fryst kött från MENA i frysdiskarna ens o invandraraffärer? Inte jag heller, då det nog inte skulle kunna vara prismässigt försvarbart. Det mesta kommer från Tyskland.
Citera
2021-10-21, 19:20
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Har aldrig sett den videon innan, men gav den en titt nu. Johan har dock en poäng här faktiskt; halalslakt i Sverige skiljer sig inte från normal slakt förutom att det är en imam som läser en bön före. Halalslakt från övriga i EU följer de riktlinjer som finns för allmän slakt även i EU+bön. Ingen annan skillnad. Annat är det såklart i arabvärlden, men har du någonsin sett fryst kött från MENA i frysdiskarna ens o invandraraffärer? Inte jag heller, då det nog inte skulle kunna vara prismässigt försvarbart. Det mesta kommer från Tyskland.

Låt oss säga att det är så, varför ska vi otrogna äta kött vars imaner läst böner för? Likaså med kosher?
Citera
2021-11-05, 18:12
Medlem
Jofandus avatar
Någon mer än jag som stör sig på Johans skratt? En vacker dag kommer någon klippa till honom när han stör hela restaurangen med sitt högljudda skratt.

Johans jävla ”mmm” är sjukt störande. Mmm… peppar…. Mmm… sälta… mmmm… mmmm… sötma… mmmm..

Självgod jävel som ändrar åsikt lika snabbt som vinden byter riktning. Finns det pengar att tjäna då blir dåliga saker helt plötsligt bra saker.
Citera
2021-11-05, 20:16
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Låt oss säga att det är så, varför ska vi otrogna äta kött vars imaner läst böner för? Likaså med kosher?
Om du nu faktiskt är otrogen så bör det rimligen för dig inte spela någon roll huruvida någon rabblat upp väl eller illa valda ord innan slakten. Imamer heter det för övrigt, iman är något helt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in