2018-12-09, 12:40
Medlem
Leipreachans avatar
Han blev hårt kritiserad av Sebastien Boudet. Vad det var minns jag inte? Han gick även hårt mot Jureskog, för sitt samarbete med Donken.
Citera
2018-12-09, 14:06
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leipreachan
Han blev hårt kritiserad av Sebastien Boudet. Vad det var minns jag inte? Han gick även hårt mot Jureskog, för sitt samarbete med Donken.

Boudet anklagade Hedberg för att vara "köpt av Lantmännen" och hävdade även att Hedbergs spegelbild reflekterade "falskhet, girighet och brist på integritet"

Alltså fullständigt spot on.

Hedberg blev förstås (som vanligt) kränkt som en tonårsflicka och försökte piska upp en hatstämning bland sina följare. Detta verkar dock ha misslyckats då de flesta, innerst inne, troligen köper relevansen i Boudets påpekanden.
Citera
2018-12-09, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Snart kommer det hagla in förslag / order på att köpa "Perfekta Julklappar - Till Perfekta Priser"

Jag har redan en dålig smak i munnen.

Du fick uppenbarligen rätt väldigt snabbt i närtid. Geeken måste uppenbarligen ha insett att hans omsättningsmål detta år inte låg i linje med förväntningarna och att julresan till kanarieöarna var hotad. Vad gör man då? Jo man skickar ut en tv-shop film och försöker mjölka sina tittare på mer pengar via affialite-länkar till överprisade produkter.
Citera
2018-12-09, 18:13
Medlem
Det är intressant att läsa kommentarer till hans filmer, jag har aldrig stött på en Youtuber som får så mycket kritik. Samtidigt vägrar han uppenbarligen att lyssna, vilket gör det rätt intressant.
Citera
2018-12-10, 16:43
Medlem
Leipreachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrSC
Det är intressant att läsa kommentarer till hans filmer, jag har aldrig stött på en Youtuber som får så mycket kritik. Samtidigt vägrar han uppenbarligen att lyssna, vilket gör det rätt intressant.

Självsdistans existerar inte. Skulle vara intressant om någon youtuber kunde kritisera honom.
Citera
2018-12-13, 14:03
Medlem
.-.-.s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=Qp6BVnpgdrI

Dagens video med mjukpepparkake bak, han är noga med att först visa upp vad man måste ha för att göra denna, det är livsviktigt att ha en rejäl slickepott för 229kr, och ett gäng plastskålar för 700kr(såna man kan köpa likadana på ikea för 10kr/st
Och bland det viktigaste är att ha en elvisp för 1900kr, annars går det absolut inte att vispa grädde.

Alla prylarna man behöver för att göra denna pepparkaka går väl lös på ca 5000kr.
Citera
2018-12-13, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
https://www.youtube.com/watch?v=Qp6BVnpgdrI

Dagens video med mjukpepparkake bak, han är noga med att först visa upp vad man måste ha för att göra denna, det är livsviktigt att ha en rejäl slickepott för 229kr, och ett gäng plastskålar för 700kr(såna man kan köpa likadana på ikea för 10kr/st
Och bland det viktigaste är att ha en elvisp för 1900kr, annars går det absolut inte att vispa grädde.

Alla prylarna man behöver för att göra denna pepparkaka går väl lös på ca 5000kr.

Gillar Johan, men håller med om att all sponsring har stigit honom lite över huvudet. Kanske lätt att hamna där, vem vet? Något som har slagit mig på sistone är att mycket av den mat som han laddar upp har han filmer med sedan tidigare. Här finns en liknande mjuk pepparkaka exempelvis: https://www.youtube.com/watch?v=wxp2a2h5D3E

Ser många i kommentarsfältet som klagar på att mycket av det han laddar upp inte handlar om mat, jag gillar dock mixen!
Citera
2018-12-13, 15:46
Medlem
Leipreachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T8NOSHT
Gillar Johan, men håller med om att all sponsring har stigit honom lite över huvudet. Kanske lätt att hamna där, vem vet? Något som har slagit mig på sistone är att mycket av den mat som han laddar upp har han filmer med sedan tidigare. Här finns en liknande mjuk pepparkaka exempelvis: https://www.youtube.com/watch?v=wxp2a2h5D3E

Ser många i kommentarsfältet som klagar på att mycket av det han laddar upp inte handlar om mat, jag gillar dock mixen!

Det handlar nog inte bara om det, utan hur han lurar sina följare och hur han svarar på kritik. Nog aldrig sett någon med så mycket passivaggressivitet som honom.
Citera
2018-12-13, 17:49
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Snart kommer det hagla in förslag / order på att köpa "Perfekta Julklappar - Till Perfekta Priser"

Jag har redan en dålig smak i munnen.

Jag bumpar mig själv.... får man det?
Men innehållet är grymt sant och sakligt!!

MM
Citera
2018-12-13, 19:03
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T8NOSHT

Jag tror ett av hans problem är att han jobbat inom sälj eller marknadsföring innan han startade sin kanal. Så fort kanalen tog fart så plockade han fram alla gamla verktyg han hade för att tjäna pengar. Inget fel med det i sig men det blev lite mera tv-shop än "Glad amatör lagar mat på internet" som många kanske förväntar sig av Youtube.

Det där är en svår balansgång och som jag sagt tidigare så tycker jag att han alltför ofta hamna i kränga-prylar-facket istället för matentusiast-facket. Nu är jag personligen 100% övertygad om att han verkligen brinner för mat men det där med PR och att förmedla rätt image är fan inte lätt.

Edit: Hade inte läst tråden bakåt några sidor innan jag skrev men kul att man inte var ensam om tv-shop-referensen! Johan, mer drinktester och mindre tjen!
Senast redigerad av Aigis 2018-12-13 kl. 19:10.
Citera
2018-12-13, 23:17
Medlem
Går det en enda film numera utan att han nämner Scanpan?
Citera
2018-12-13, 23:27
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasse-Klot
Går det en enda film numera utan att han nämner Scanpan?

Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in