2016-10-14, 19:53
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catch22
Fattar inte ens vart denna karaktären finns att se, förklara för mig snälla.

Ja Bonde-Sigrid Bergåkra och Lill-Erik låter som något ur svensk kriminalhistoria
från 1800-talet. Trodde det var något i stil med Yngsjömordet när jag läste rubriken men tydligen är det en modern dokusåpa(?).
Citera
2016-10-15, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Enligt en välinitierad källa på facebook, så är hon känd för att gå in och sabotera förhållanden /äktenskap /vara otrogen.

Så här står det på hennes fb:

Lotta Jonsson Verkligen inte! Däremot är väl Sigrid känd för att gå in och sabotera förhållanden /äktenskap /vara otrogen. Så ej förvånad över hennes natt med Erik i tv:-):-)

Frågan är bara när Sigrid har tid att sno andras karlar ? Hon verkar ju ha väldigt många järn i elden. Hon har ridgymnasium, håller på med fälttävlan, föder upp, tränar och säljer hästar. Inga billiga kusar heller, prislappen ligger på 200.000:- och uppåt.

Dessutom bygger hon upp nån form av häst-business i Kina. Så har hon 3 hästtokiga döttrar som tävlar i hästhoppning.

Exmaken är en företagare på 50 år som bor i centrala Stockholm. Han och Sigrid har delad vårdnad om döttrarna, men jag antar att barnen sällan träffar pappan, då det är en bit att åka från Hälsingland till Stockholm.

Sigrid dejtade en spansk ryttare år 2014. Han ser lagom stekig ut, han har varit och hälsat på Sigrid i Sverige, men förhållandet rann ut i sanden pga avståndet.

Sigrid hette Berglund innan hon bytte efternamn till Bergåkra. Det är även namnet på hennes gård som hon driver tillsammans med sina äldre bröder.
Dressyr är deras gren inklusive döttrarna. En av dom tävlade tidigare hoppning. Hörde talas om att några av bönderna skulle ha nåt för sig och jag var säker på att det var S*grid och den äldre fårbonden Per, men oj vad snopen man blev när det var Er*k!! Herrejösses!! Jag lägger inga moraliska aspekter i det, båda är vuxna men så himla dum start inför programmet och inför deras blivande "fruar" "män" .
Citera
2016-10-15, 17:27
Medlem
Jag fattar inte alls vad ni pratar om. Vem är Bonde-Sigrid? Och Vem är Lill-Erik?
Varken rubrik eller själva trådstarten gör något för att hjälpa mig i denna fråga.
Citera
2016-10-15, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Pingu
Jag fattar inte alls vad ni pratar om. Vem är Bonde-Sigrid? Och Vem är Lill-Erik?
Varken rubrik eller själva trådstarten gör något för att hjälpa mig i denna fråga.
Bonde söker fru på tv4
Citera
2016-10-15, 19:43
Medlem
BizarreReverends avatar
Har någon sängerfarenhet med Sigrid, låter som en vilde...
Citera
2016-10-15, 20:10
Medlem
Sunimods avatar
Citat:

Det krävs nog att man ser på de programmen för att förstå vilka personerna är.

Sigrid och Erik är båda två "bönder" som söker en partner.

Det vi via programmet vet om dem är att de ser bra ut och verkar helt normala så något skumt är det att de inte träffat någon partner på traditionellt sätt.
Citera
2016-10-15, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det vi via programmet vet om dem är att de ser bra ut och verkar helt normala så något skumt är det att de inte träffat någon partner på traditionellt sätt.
De allra flesta bönder jobbar hårt, inte så konstigt om de inte har tid till sånt. Om man dessutom har annan näringsverksamhet/fritidsintresse vid sidan av bonderiet så har man verkligen fullt upp.
Citera
2016-10-15, 22:17
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
De allra flesta bönder jobbar hårt, inte så konstigt om de inte har tid till sånt. Om man dessutom har annan näringsverksamhet/fritidsintresse vid sidan av bonderiet så har man verkligen fullt upp.

Jo men de verkar båda utåtriktade och om de har massor med näringsverksamhet/fritidsintresse så borde de träffa andra som kan vara intressanta.

Känns lit väl mycket såpa av det.

Ja jag följer programmen varje avsnitt och sett de flesta åren av serien.
Citera
2016-10-15, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jo men de verkar båda utåtriktade och om de har massor med näringsverksamhet/fritidsintresse så borde de träffa andra som kan vara intressanta.

Känns lit väl mycket såpa av det.

Ja jag följer programmen varje avsnitt och sett de flesta åren av serien.

Ja men fortfarande, har man fullt upp med annat så är det kanske inte så lätt att släppa någon inpå livet. Man känner att det inte finns tid till det. Beror ju på hur man är som person också. Jag känner så med vänner de senaste åren och jag är väldigt introvert av mig. Jag har inte tid eller ork att lägga på sånt, jag har annat att göra. Som "tur" är så bor jag långt ifrån mina vänner och de är också likadana med tänket. Det räcker att man hör av sig då och då, det betyder mycket så länge det är genuint.

Givetvis spelar man på att bönder är ensamma, men det finns ju de som inte är det heller, såklart.

Jag har kollat sen första säsongen.
Citera
2016-10-16, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipshotPercussion
Visst är hon lite läcker och jag skulle inte backa för en natt med henne heller. Men inte
mer än så, det är något med henne som ger mej lite taskiga vibbar. Bara det här med
Lill-Erik, må så vara att hon blev lite sugen på en yngling men kunde hon inte skött det
snyggare? Vad tycker hennes döttrar om att deras mamma beter sej som en slampa i TV?
Och hennes brevskrivare, tänk om dom vetat när dom stog där uppradade och hoppades
bli valda att deras förhoppningsvis framtida fru var alldeles nyknu**ad av en 21-åring?
Och den eventuelle stackaren som i slutet på sommaren drog vinstlotten och fick henne,
som bänkar sej framför TV:n och får reda på det, hur känner han sej?
Personligen tror jag inte hon får till det med nån, det är ingen av männen som ligger på
hennes nivå, losers allihop. Snälla och trevliga visserligen men likafullt losers.
De ska nog vara glada att de är s k losers i din värld. Vem f-n vill ha ett luder till fru, som kn-llar runt med allt som rör sig. Hon verkar ju inte ha så många celler på besök, eftersom hon inte fattade programiden alls. Nu kommer hon ju att ha sett till att fru Lindorff kommer att få rusa ut från Kristallen-galan nästa år och gråta blod och ge ifrån sig ett avgrundssvrål, tack vare att programiden togs emot som att bonde söker bonde .
Citera
2016-10-16, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FortMeade
Ja Bonde-Sigrid Bergåkra och Lill-Erik låter som något ur svensk kriminalhistoria
från 1800-talet. Trodde det var något i stil med Yngsjömordet när jag läste rubriken men tydligen är det en modern dokusåpa(?).
Kan också vara taget ifrån filmen Fäbodjäntan .
Citera
2016-10-16, 01:18
Medlem
vegeges avatar
Citat:

Sämsta jävla trådstarten i mannaminne. Fick googla. Kanske hade varit större rubriker i om könen varit ombytta i hycklarnas paradis, Sverige.

"Hästtjejer" har en förkärlek till kuken och Bonde-Sigrid ser onekligen sugen ut.
Senast redigerad av vegege 2016-10-16 kl. 01:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in