Citat:
Ursprungligen postat av
Svampenshora
Här på flashback är ni så himla duktig på att spekulera om folks liv hit och dit.
Ja, när det råder brist på information, så kan man bara spekulera. Du verkar dock ha fakta att dela med dig av.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svampenshora
Jag har spenderat många timmar på bergåkras gård och många timmar tillsammans med Sigrid. Sigrid är bland de mest fantastiska personerna jag någonsin träffat. Hon är så jäkla bra på det hon gör. Hon gör allt för sina döttrar så att hon endast skulle tänka på sig själv är fel fel fel! Hon har gett sina döttrar otroliga förutsättningar för att bli bra på det dom gör. Äldsta dottern är bland annat den yngsta ryttaren genom tiderna som ridit Grand prix, hon var 14 år då. Detta är en sport som kostar pengar, otroligt mycket pengar dessutom.
Helt klart verkar hon målmedveten och driftig. Hon är framgångsrik med det hon håller på med. Jag menade att hon mest tänker på sig själv och sitt liv=hon själv, döttrarna och hästarna. Det är hennes värld.
En man som inte delar hennes hästintresse till 100% har inte en chans, för Sigrid kommer aldrig att kompromissa om sitt liv eller rätta sig efter andra. Antagligen var det därför det inte höll med maken. Sigrid snöade in på hästarna och företaget, involverade döttrarna i hästsport till 100%. Maken kände sig utanför, äktenskapet saknade balans och han tröttnade, vilket ledde till skilsmässa.
Sigrid verkar inte lida av singellivet, hon har ändå fullt upp med sin verksamhet, hon har ändå knappast tid över till nån karl.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svampenshora
Sen har jag inte varit så inblandad i hennes kärleksaffärer, och inte heller varit på gården på några år. Men vet att hon dejtade en man från Spanien och att hon varit i en ful bodelning med sin exman, detta behöver inte betyda att hon är en slampa och lösaktig och allt vad ni håller på att skriva.
Ful bodelning ? Låter spännande. Antar att Sigrid inte ville sälja en enda av sina 60 hästar. Maken fick inte ut sin del av familjens tillgångar och gick därför till jurist ? Bara spekulationer, men jag misstänker att Sigrids hästar försvårade bodelningen, för de ägde väl hästarna tillsammans ?