2017-02-05, 00:59
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Patetiskt att ha med en halvnaken vältränad stum kille som bara står där och inte gör någon nytta mer än att locka röster från 10åriga småflickor. Borde införas regler att man ska vara påklädd för att få delta.

Man märker hur stor skillnad det är på programmet nu och när jag var liten grabb, på den tiden var det kvalite rakt igenom. Nu är det mest trams och inkvorterade programledare som inte har någon kompetens att leda ett sånt här program.

Jag tror att den halvnakna mannen skulle försöka härma de där två magikerna från usa (en som talar en som är tyst). Men håller med dig, blev mest fånigt. Har inget emot att se vältränade killar, men att leka cool sådär blir mest krystat. När clara skulle "skoja" med han blev det mest pinsamt. Märktes att to m clara insåg att det här funkar ju inte.

Svag start på mellon.

Skönt att övriga läsare är missnöjda med programledarna, det brukar man ju vara men lite trist när det mest är bleka kopior på tidigare programledare.

Tror man skulle använda sig av en "vanlig" programledare eller skådespelare för att inte bara köra med fd deltagare som programledare hela tiden. Visst clara är ingen fd deltagare men hon är ju inte speciellt rolig...

Perelli fortsätter att spy galla över media i media! Hon skulle behövt en manager som gick in o sa åt henne att en sådan svag insats mest kommer skada henne som artist.

Nä, det var roligare när hon ställde upp med Hero och elitsatsade, nu hade hon redan slängt in handduken innan tävlingen drog igång.

Märks att hon inte längre är hungrig.
Citera
2017-02-05, 01:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Jag vet inte vem som var sämst som programledare men Henry vinner nog jumbopriset, så jävla trist och PK-fierad så att klockorna stannar i ren protest.

Den enda låten som var helt ok var Nano:s och kanske Wilders, resten var plågsamt att lyssna på....
Citera
2017-02-05, 01:43
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaiGOon
Håller med dig, vad hette låten nudå.. Jo Road Trip. Ska försöka framföra min åsikt om denna låt.

Alltså jag brukar generellt vara rätt kritisk när det gäller Melodifestivalen, så bara för att jag klagar på en låt så kan låten ändå vara rätt hygglig, det handlar mer om min inställning till melodifestivalen är.

Men nu, detta måste helt seriöst vara den sämsta skiten som har varit med någonsin. Jag satt helt förstummad över skiten. Sången i sig lät sämre och smörigare än den jävligaste pojkbandsmusiken du kan hitta, sen när dom äntligen är tysta så är det några dåligt komponerade toner som dyker upp och då passar dom på att spexa lite.

Sen låttexten i sig, slog det aldrig dom om hur pinsam den är? Jag skulle tycka det var ok om det vore ett gäng typ 12-åringar som inte vet bättre. Men ändå, det borde ha slagit dom ändå att det är skit.

Edit: Lät väldigt negativt, men för att trösta dom lite så kan jag säga att dom inte var ensam ikväll att vara dåliga.

Det är meningen att det ska vara töntigt och fult, Det Vet Du är typ Sveriges variant på Lonely Island.
Jag gillade den, "droppet" när dom sitter i bilen och headbangar var skitkul
Citera
2017-02-05, 02:01
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox
Det är meningen att det ska vara töntigt och fult, Det Vet Du är typ Sveriges variant på Lonely Island.
Jag gillade den, "droppet" när dom sitter i bilen och headbangar var skitkul

A Night at the Roxbury-referensen var å andra sidan det enda positiva med låten

Tyckte herr Bar Överkropp skötte det fint när Clara undrade om han inte föreställde sig en publik (som bestod av åtminstone 20% barn) nakna.
Citera
2017-02-05, 04:04
Avstängd
Så bottenlöst uselt, både arrangemanget och låtarna.

Skrämmande med tanke på att så många av deltagarna har varit med förut. Har musiknationen Sverige inte mer att komma med?
Citera
2017-02-05, 06:00
Medlem
elastikmandens avatar
Det hela är ett fulespel. Lägg ner hela skiten, och gör egna melodifestivaler för varje land. Billigare, och roligare!
Citera
2017-02-05, 07:55
Medlem
Cybereye303s avatar
Enligt programledarna slog gårdagens deltävling ett röstningsrekord. Helt otroligt. Jag har nog aldrig blivit så besviken. Flera av låtarna var inte bara trista och oambitiösa utan rentav usla.
Citera
2017-02-05, 08:16
Medlem
Säga vad man vill om Clara Henry men jag tycker iaf att hon var extremt sexig och gjorde inget annat än att försöka klä av henne med blicken hela kvällen. Jag vet att hon läser här och hoppas att hon uppskattar orden. Skulle älska att ha analt med henne.
Citera
2017-02-05, 09:11
Medlem
Sammanfattande omdöme: Gäsp......

Programledarna saknade ett naturligt samspel. Väldigt krystad framställning och allmänt dålig timing. Hasse är alltid grym men gör bäst i att hålla sig till sången.

Tråkigast av allt: varför bara sju låtar? SJU! Vad i helvete håller Björkman på med? Är kvaliteten på bidragen så dålig att det bara räckte till SJU bidrag per omgång? Dra hellre ned till tre program med 10 bidrag så ökar chansen att något av dem är bra. I år var nivån oerhört låg. Sämsta på länge faktiskt.

Var Perelli gravid? Såg ut så precis när hon klev fram på scenen. Tyckte man såg en rejäl mage där. Alla svarta kappor och svepningar gjorde allt för att dölja detta skulle jag tro. Oavsett vad så var sistaplatsen välförtjänt.

Ace Wilder i joggingbrallor, tråkigt. Boris var bäst. Bra låt. Resten kändes 2011.

Mellanakten var onödigt kulturell. Svensson vill ha något flasigt att flabba åt medan ölen och chipsen slinker ned, inte krumelurer som rör sig likt zombier.

Bättring nästa vecka tack!
Citera
2017-02-05, 10:00
Medlem
JustZlatans avatar
Jag "missade" denna tillställning och det är jag mycket glad för. Jag har inte tittat på denna bedrövliga festival på minst ett decennium. När jag läser folks reaktioner har jag inte missat särskilt mycket heller, melodifestivalen blir bara sämre och sämre för varje år som går. Det är sånt är skit som SVT gör av med sina tv-avgiftspengar på. Jag förstår inte hur folk fortfarande vill betala för att se denna smörja.
Citera
2017-02-05, 10:14
Medlem
Snacka om att den stumma idioten hade kollat mycket i spegeln innan han bestämde sig för om han skulle ha solbrillor på sig eller inte..såg ut som han skulle skita på sig när som helst...
Citera
2017-02-05, 10:36
Medlem
fitz-humes avatar
Sammanfattning av första omgången:

Rätt bidrag gick vidare till finalen resp. andra chansen.

Efter att ha enbart lyssnat på bidragen trodde jag att Dinah Nah skulle komma bättre till, men hon fallerade på grund av sin sångröst som inte riktigt höll måttet, och hon fick alltså nöja sig med en femteplats. Däremot gick det betydligt bättre för Boris René - stark sångröst och bra framträdande.

Charlotte Nilsson/Perelli var förmodligen med bara för att hon är god vän med Christer Björkman, som en tacksamhetsgest för hennes tidigare insatser. Men svenska folket vill inte längre se henne i Melodifestivalssammanhang, hon har gjort sitt där, och hon gör sällskap med Carola m.fl.

Det klart starkaste bidraget, och den som kvalificerar sig för att vara med i ESC, är Nano. Han visar att man inte behöver vara ung, vältränad och dansant för att vinna. Hans låt är kanske inte direkt trallvänlig men framförandet är oerhört starkt och proffsigt. Påminner mig lite om Ukrainas bidrag förra året, också den med en något svår melodi men fantastiskt framförande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in