2017-02-04, 22:11
Medlem
enfindams avatar
Stackars Charlotte Perelli, du var värd ett bättre öde, jag lade min röst på dig. Annars i mitt tycke en ganska blek omgång.
Senast redigerad av enfindam 2017-02-04 kl. 22:17.
Citera
2017-02-04, 22:12
Medlem
Melodifestivalen - precis lika genomuselt som varje år. Meningslösa låtar, vag pausunderhållning, krystade och onaturliga skämt mellan programledarna, osv. Kommer ihåg att jag efter fjolårets spektakel tänkte att nu kan det väl ändå inte bli sämre än såhär, men ack så fel jag hade.

Det mest märkliga är väl dock att man likväl sitter där och kollar på dyngan år efter år...

e: Perrellis låt var förresten beklämmande. Vad sysslar hon med? Tycker att kvinnan är helt klart OK i vanliga fall.
Senast redigerad av FarrokhBulsara 2017-02-04 kl. 22:19.
Citera
2017-02-04, 22:16
Medlem
Driver den tysta killen i De Vet Du eller har han något handikapp?
Citera
2017-02-04, 22:22
Medlem
så typiskt att tjejer som ser ut som dinah na gillar svarta män. den ghetto stilen fy
Citera
2017-02-04, 22:28
Bannlyst
De två bästa låtarna gick till final! Allra bäst var Ace Wilder; den här låten var bättre än hennes tidigare. Boris René förtjänade andra chansen, men de där "studentspexarna" var pinsamt usla! Dinah Nah skulle ha tagit deras plats. Var det den bara överkroppen som avgjorde?
Citera
2017-02-04, 22:44
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honva
Driver den tysta killen i De Vet Du eller har han något handikapp?

De vet du

Nä, men det är hans grej. Dj Hunk, killen utan tröja snackar inte, Tor härjar runt på scenen utan att sjunga nåt och dom andra två sjunger eller rappar.
Citera
2017-02-04, 22:59
Medlem
Steinarrs avatar
Nano.

Är han från Spanien? Påminner lite om en spanjor.

Väldigt bra låt för övrigt.
Citera
2017-02-04, 23:12
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Tyckte Boris låt påminde om The Pointer Sisters - I'm So Excited. Främst i refrängen: https://www.youtube.com/watch?v=8iwBM_YB1sE
Citera
2017-02-04, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
gillade 2015 Sanna & Robin. annars har jag haft svårt för programledare.

först ut är Boris!
juste dom ja. robin var rolig kommer jag ihåg han borde ha varit med iår
Citera
2017-02-04, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbenomimmi
Så SVT har redan lyckats få in sin första utlänning i finalen detta året. Gissar på att mer är att vänta
nano eller vad han heter kan dock sjunga. gillade faktiskt låten
Citera
2017-02-04, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Du får hoppas på eftertexterna, dansarna brukar få en egen avdelning där och sen googla alla namn

Härligt att Nano gick direkt till final!

Tack för tipset! Det är nog en av "husdansarna" ändå. Nathalie Akselsen. Inte så snygg som jag trodde först, men jäklar vilka moves!

Edit: F.ö så var det kassa låtar och sämsta programledarna på många år, och sämsta inslagen/mellanakterna på många år också.
Senast redigerad av argahannen 2017-02-04 kl. 23:43.
Citera
2017-02-05, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Patetiskt att ha med en halvnaken vältränad stum kille som bara står där och inte gör någon nytta mer än att locka röster från 10åriga småflickor. Borde införas regler att man ska vara påklädd för att få delta.

Man märker hur stor skillnad det är på programmet nu och när jag var liten grabb, på den tiden var det kvalite rakt igenom. Nu är det mest trams och inkvorterade programledare som inte har någon kompetens att leda ett sånt här program.

Håller med dig, vad hette låten nudå.. Jo Road Trip. Ska försöka framföra min åsikt om denna låt.

Alltså jag brukar generellt vara rätt kritisk när det gäller Melodifestivalen, så bara för att jag klagar på en låt så kan låten ändå vara rätt hygglig, det handlar mer om min inställning till melodifestivalen är.

Men nu, detta måste helt seriöst vara den sämsta skiten som har varit med någonsin. Jag satt helt förstummad över skiten. Sången i sig lät sämre och smörigare än den jävligaste pojkbandsmusiken du kan hitta, sen när dom äntligen är tysta så är det några dåligt komponerade toner som dyker upp och då passar dom på att spexa lite.

Sen låttexten i sig, slog det aldrig dom om hur pinsam den är? Jag skulle tycka det var ok om det vore ett gäng typ 12-åringar som inte vet bättre. Men ändå, det borde ha slagit dom ändå att det är skit.

Edit: Lät väldigt negativt, men för att trösta dom lite så kan jag säga att dom inte var ensam ikväll att vara dåliga.
Senast redigerad av SaiGOon 2017-02-05 kl. 00:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in