Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-29, 15:19
  #241
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vi vet ju ingenting om "BO", de kan ju ha levt jävel när de varit i större gäng. Nu var de själva och fick betalt i efterskott.

De kan ju ha tafsat på någon tjej killarna kände så det är ju lite vanskligt att vara säker på varför det hände.

Män mot barn är liksom alltid fel. Såklart ungarna ska lära sig veta hut om de betett sig illa, men med våld ... njae.
Citera
2016-09-29, 15:57
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Bara för att man upptäckt att det funnits vuxna män bland ensamkommande barn så betyder väl inte det att det inte finns några syriska barn? Vissa verkar nu se alla syriska barn som vuxna ... Tror dock inte polisen skulle säga barn om det rör sig om vuxna. Syriska ungdomar har ju generellt sett en tendens att se äldre ut än de i själva verket är, och inte tvärtom.

Vissa barn ser ut som 43-åriga bilmekaniker också men vänder dom på mössan och säger att dom är 15 år så gäller det!
Citera
2016-09-29, 16:05
  #243
Medlem
Schlaktarnns avatar
Jag förstår inte varför inte fler poliser gör uppror mot sin ledning, helt ärligt.

Hur fan är man funtad när man skriver ett sånt här inlägg? Samtidigt i andra ärenden "glömmer" man helt bort att skriva etnicitet. Är man en kapabel ledare då? Vad vill han ha sagt med detta? Att även svenskar kan slå invandrare vilket verkligen inte sker ofta.

Inte undra på att "inget signalement är ett signalement" florerar överallt.
Citera
2016-09-29, 16:44
  #244
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Precis. det är alltså inget singalement i den meningen, utan polismannen har velat understryka att det minsann är otäcka svenskar som oprovocerat attackerat dessa utländska ungdomar! Fast om det nu är de som AI har som vänner på sin sida så tycker jag inte dom ser jätteutländska ut ? Ser ju rätt så vanliga ut om jag ska vara ärlig. Speciellt den yngre killen.
En polis som gör ett sådant uttalande måste ha torrt på fötterna.

Han måste vara helt överbevisad om att ett brott utfördes och att gärningsmännen är Svenskar.

Så frågan som kunde ställas är hur polismannen har kunnat fastställa gärningsmännens nationalitet med en sådan stor säkerhet?
Citera
2016-09-29, 16:47
  #245
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Jag förstår inte varför inte fler poliser gör uppror mot sin ledning, helt ärligt.

Därför att riktiga poliser är en utdöende art och årskull efter årskull så ersätts de riktiga poliserna med hen-poliser som gör sitt bästa för att synas i media när de dricker kaffe och grillar korv med billbrännare och stenkastare.
Citera
2016-09-29, 16:53
  #246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
En polis som gör ett sådant uttalande måste ha torrt på fötterna.

Han måste vara helt överbevisad om att ett brott utfördes och att gärningsmännen är Svenskar.

Så frågan som kunde ställas är hur polismannen har kunnat fastställa gärningsmännens nationalitet med en sådan stor säkerhet?

Aja baja, insinuerar du till att en polis på Gotland kan se skillnad på en svensk och en inflyttad? Eller på ett baaarn eller en vuxen?

Jag är överbevisad om att svensk polis är icke-rasister som inte kan se skillnader på busets hud- eller hårgfärg. Därför går buset lösa i brist på signalement.

Sen så finns det alltid undantag, att någon enstaka polis kan se om en person är svensk. Men det är undantag och på gränsen till rasism.
Citera
2016-09-29, 17:03
  #247
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Aja baja, insinuerar du till att en polis på Gotland kan se skillnad på en svensk och en inflyttad? Eller på ett baaarn eller en vuxen?

Jag är överbevisad om att svensk polis är icke-rasister som inte kan se skillnader på busets hud- eller hårgfärg. Därför går buset lösa i brist på signalement.

Sen så finns det alltid undantag, att någon enstaka polis kan se om en person är svensk. Men det är undantag och på gränsen till rasism.

Jepp, det var osnyggt av mig! Erkänner!

För att bistå hen-poliserna i deras arbete så skulle man ju kunna be Eliasson att helt avskaffa signalementsprocedurer och så får polisen fokusera på att utreda ärenden där gärningsmännen frivilligt har tagit sig till polisstationen och erkänt brotten......alla andra anmälningar avskrivs!

Äh, varför skriver jag det här? Vi är ju redan där! Stupid me!
Citera
2016-09-29, 17:21
  #248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Om man tänker ett steg längre så är det ju faktiskt väldigt lätt att avgöra, pratar de svenska, är typiskt nordiska i utseendet, så kan man lätt dra slutsatsen att de är väldigt svenska.
Men om de däremot pratar nåt annat språk, så betyder det inte automatiskt att de är utländska, därför är det svårt att säga väldigt utländska, det kan ju för all del vara svenskar som pratar annat språk.
Däremot, och det används ju ofta, så påpekas det att de inte pratade svenska.

Så tänk ett steg längre innan du kritiserar polisen för mycket. Dessutom, här gapas det ju om så tydliga signalement som möjligt, inte för att det här är tydligt, men det är ändå ett signalement så att alla som ser väldigt svenska män faktiskt kan ange dem, konstigt att det här inte applåderas här?
Likaså är det väldigt lätt att avgöra om någon är typiskt romsk i utseendet, eller afrikansk, eller Mellanöstern, eller sydamerikansk, eller asiatisk men då jävlar stormar det och rasismanklagas i pk-media och av Twittermaffian. Nu, ingenting.

Ser du inte hyckleriet?
Citera
2016-09-29, 19:29
  #249
Avstängd
therefores avatar
Har dom tagit bort kommentars funktionen, eller är det bara jag som är kass på facebook?
Citera
2016-09-29, 19:35
  #250
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Vissa barn ser ut som 43-åriga bilmekaniker också men vänder dom på mössan och säger att dom är 15 år så gäller det!

Alla andra är dumma i huvudet utom man själv, eller hur ... (ironi)
Citera
2016-09-29, 19:44
  #251
Medlem
Väldigt svenska betyder ju inte att de var etniskt svenska. Negrer kan ju bara de beter sig och pratar svenska tyckas vara svenska i 87% ögon.
Citera
2016-09-29, 20:36
  #252
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Likaså är det väldigt lätt att avgöra om någon är typiskt romsk i utseendet, eller afrikansk, eller Mellanöstern, eller sydamerikansk, eller asiatisk men då jävlar stormar det och rasismanklagas i pk-media och av Twittermaffian. Nu, ingenting.

Ser du inte hyckleriet?
En till, du är den tredje som uppenbarligen läst mitt inlägg, eller delar av det, men inte förstått orden som står där.
Jag tycker jag skriver med vanliga, relativt enkla ord. Jag vet faktiskt inte hur jag ska kunna skriva enklare för att poängen ska gå fram...
Det är nog bättre att jag låter bli i fortsättningen, men snälla, läs mitt inlägg en gång till och försök att förstå vad det står.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback