2016-09-27, 12:52
Medlem
bottenpaflaskans avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle23603059.ab

Polisen söker vittnen efter en misshandel i Visby igår den 26/9 då två enligt polisen, väldigt svenska berusade män i 30årsåldern misshandlade två invandrarungdomar i åldern 13-15 år. Polisen tror att det kan bero på ungdomarnas etnicitet.
Nån som vet mer?
Citera
2016-09-27, 12:56
Medlem
bottenpaflaskans avatar
https://m.facebook.com/polisenGotlan...message_bubble

Från Visby-polisens facebook-sida om händelsen.
Citera
2016-09-27, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PartyTintin
"Väldigt svenska"

10 000 tals liknande brott sker mot svenskar av invandrare varje år utan någonsomhelst upprättelse,sanning eller signalement av de som genomför den goda rasismen. Men detta ska vi bry oss om? Nej
Skulle man lika gärna kunna skriva "väldigt osvenska" i andra sammanhang! Nä fy fan vilket dåligt omdöme denna polisman Daniel Å verkar ha! Dessutom har han ju bara gått på "barnens" berättelse! Skulle vara mkt intressant att veta vilka "de väldigt svenska fegisarna" är och även höra deras berättelse.
Citera
2016-09-27, 13:36
Medlem
OvissFramtids avatar
Samme polis skulle varit tyst om förövarna "sett väldigt utländska ut" och utelämnat signalement. Sedan tror jag inte ett dugg på att "pojkarna" var 13-15 år. En polis ute efter Eliassons plats?

Sånt här händer ju i stor sett dagligen svenska kvinnor, barn, flickor, pojkar och män? Varför blir det en nyhet så fort svenskar begår något sånt här? Nu verkar tydligen svenskar existera.
Citera
2016-09-27, 13:52
Medlem
Målsägandena var säkert 13-15 år....
Citera
2016-09-27, 13:52
Medlem
Inga vittnen eller svåra skador... som vanligt... när de misstänkta förövarna är svennebananer som påstås ha utfört hatbrott.

Måste vara en höjdare för alla svennehoror som fått ovälkommet besök i underlivet av blattar att läsa den här polisens berättelse. Eller alla pensionärer som fått nattliga besök i sina hem med tillhörande övervåld utav kamelryttare och ziggianer. Barn som blivit rånade på sina mobiler, unga män som blivit gruppmisshandlade utav nattliga svarta gäng.... listan kan göras hur lång som helst. Men tydligen gör det mer ont hos en med mörk hy att råka ut för ett brott.
Citera
2016-09-27, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokes420
Och sen behövs ingen signalement nowadays, ni rasistsvennar tar för givet ändå att det är blattar som begår varje jävla brott som begås så...

Det blir lätt så när "blattar" utför de flesta våldsbrott. Hade alla vart lika inför lagen och inget mörkas så hade min ståndpunkt vart annorlunda. Ge mig en källa på "väldigt utländska" Ser inte många invandrare som gråter när svenska barn bli utsatta. Hade du börjat läsa domar så hade du vetat vilka som i 90% av fallen är förövare och vilka som är offer.

Citat:
Ursprungligen postat av smokes420
Just df tjatar dom på folket....
Som inget gör, idiot.
Skit i etniciteten och tänk på att dom s.k vuxna männen ger sig på kids, men det är väl heeeelt ok för dig med antar jag

Nej det är inte heeelt ok för mig och de borde straffas. Men det finns så sjukt mycket värre saker som sker i det här landet varje dag när etneciteten är omvänt. Gruppvåldtäkter,rån och betydlig värre misshandelsfall än detta. Aldrig någonsin går de ut med singalement eller dömer det till hatbrott. Kan du ge mig en källa när polis och media går ut och skriver " väldigt osvensksa "eller väldigt utländska? Källa tack!
Senast redigerad av PartyTintin 2016-09-27 kl. 14:01.
Citera
2016-09-27, 13:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
"Barnen" försökte väl råna fel personer helt enkelt.
Citera
2016-09-27, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
"Barnen" försökte väl råna fel personer helt enkelt.

Låter väl som den mest sannolika förklaringen dessvärre.

Polisen skriver:

"Tyvärr är jag helt övertygad om att de två männen, som var väldigt svenska.."

Trodde inte polisen fick nämna etnicitet när det gäller brottslingar..

Samt att jag är lite osäker på vad "väldigt svensk" skulle innebära.
Senast redigerad av B.R.Donut 2016-09-27 kl. 14:10.
Citera
2016-09-27, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut

Låter väl som den mest sannolika förklaringen dessvärre.

Polisen skriver:

"Tyvärr är jag helt övertygad om att de två männen, som var väldigt svenska.."

Trodde inte polisen fick nämna etnicitet när det gäller brottslingar..

Samt att jag är lite osäker på vad "väldigt svensk" skulle innebära.

Haha eller hur, dom skriver ju aldrig. Tyvärr är vi helt övertygade om att männen är Araber..
Men visst när det gäller oss svennar då får dom skriva va fan dom vill.
Citera
2016-09-27, 14:19
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle23603059.ab

Polisen söker vittnen efter en misshandel i Visby igår den 26/9 då två enligt polisen, väldigt svenska berusade män i 30årsåldern misshandlade två invandrarungdomar i åldern 13-15 år. Polisen tror att det kan bero på ungdomarnas etnicitet.
Nån som vet mer?

Va fan menar dom med "Väldigt Svenska"?? Dom får väl för i helvete vara konsekventa i sina utlämnade signalement! På sin höjd får de nämna att MG bar keps och att vederbörande var normallång!
Citera
2016-09-27, 14:21
Medlem
ukrossos avatar
Dessa flyktingbarnen kan väl inte tillräckligt med svenska för att kunna särskilja gotländska och norska? Det kanske var två väldigt norska män?

Tycker uttalandet är fel. Polisen borde få en tillsägelse. Det ska vara konsekvent i rapporteringen, antingen allt eller inget. Inget halvt som i att det är okej med signalement ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in