2016-09-24, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Trevligt att man roar någon.

precis så…och enklaste sättet för TS och andra som oroar sig för att bli anmälda för våldtäkt är
1) våldta inte, dvs ligg inte med människor du inte är 100% säker på vill detta tillbaka, att kvinnor agerar; fryst fiskpinne bör man alltså reagera på. Är DET som är det normala inte att fortsätta jucka på som inget hänt.

Är också fan manlig stolthet, man ska inte tolerera tvingas ligga med frysta makrillar, utan man ska bara acceptera kåta kvinnor ( eller män) av arten homo sapiens, högst levande som agerar sexuellt i sängen.

Så nästa gång ni stöter på detta sexuella beteende fråga vad hon/ han håller på med.
Är det en ung oerfaren tjej som tror detta är vad som förväntas av henne, så lär hon sig ett och annat. Är det en tjej som har detta som sin "grej" så får hon chans berätta detta.
och som sagt är det en tjej som "fryser" pga upplevt hot, så slipper TS våldta henne.

Inte så svårt kan man tycka.

Hur är man 100% säker? Finns ju fortfarande människor som "ställer upp". Jag har själv ställt upp fast jag inte var sugen, när jag var ung och osäker och tänkte att tjejen skulle tro det var fel på antingen mig eller henne om jag inte vill ligga.
Citera
2016-09-24, 22:43
Medlem
" Jag tycker det är väldigt vinklat mot män i dessa fall, det ska liksom räcka med att tjejen säger att "jag blev våldtagen" för att killen ska bli fälld. " Vill du citera det stycke i artikeln som anger nåt liknande, att en kvinna ska kunna säga våldtäkt och det ger en fällande dom. Jag måste missat det stycket.

Däremot håller jag med om tveksamheten med studien, i ett fall där rätten inte prövat fallet torde kvinnan (oftast är det en kvinna men inte alltid) ha ett intresse av att vara partisk och framställa sig i ett mer utsatt läge än om denne blir tillfrågad efter att fallet prövats och man inte längre har något att vinna på att framställa sig på ena eller andra sättet.
Senast redigerad av intemittnamn 2016-09-24 kl. 22:47.
Citera
2016-09-25, 00:27
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
http://www.gp.se/nyheter/sverige/fry...A4kt-1.3813569

Vad tror ni om detta? Tycker det artikeln antyder känns obehagligt, det gör att vilka kvinnor som helst som inte säger ifrån eller gör motstånd bara kan säga att de hade en "frysreaktion" och plötsligt har de blivit våldtagna, trots att de till synes varit helt med på noterna under akten. Jag säger inte att det inte förekommer under våldtäkter, men jag tror inte det är det artikeln vill bevisa. Frågan är också hur de definierar våldtäkt i "studien" (enkätundersökningen), enligt många är det ju våldtäkt att tjejen hänger med killen hem, säger "vet inte om jag vill" och sen låter det ske. Jag tycker det är väldigt vinklat mot män i dessa fall, det ska liksom räcka med att tjejen säger att "jag blev våldtagen" för att killen ska bli fälld. "Men ni gick hem ihop från krogen med det i åtanke?" - Ja, men jag ångrade mig. "Men du gjorde inget motstånd?" - Nej, för jag fick en frysreaktion! Hur kan man som kille försvara sig mot alla dessa trumfkort? Jag klankar inte på något sätt ner på tjejer som faktiskt blir utsatta för våldtäkt, förstår att det kan ske frysreaktioner där om man känner sig helt maktlös, men det är just de scenarior jag tar upp som jag tror artikeln är skriven för och jag är orolig för vilka konsekvenser det kan få.

Vad tycker ni?

Inte säker på att det är rätt forum, ursäkta i så fall.

Detta har avfärdats vetenskapligt för flera decennier sedan. Att myten lever kvar i Sverige visar att vi lever i ett efterblivet DDR. Det är psykiskt sjuka som ligger bakom denna typ av anmälningar.
Citera
2016-09-25, 02:13
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Och vad har du för källa på att tjejer "bara" säger att hon "frös"????

Det du står för, dvs denna bild som ständigt målas iupp på detta forum av alla dessa horder av kvinnor som falskanmäler män för våldtäkt, och alla dessa stackars män som blir sååååå utsatta för att kvinnor lurar hem dem för att ha sex för att dagen efter knalla till polisen …för att …ja vadå?
retas? vara elaka? är liksom…..

patetiskt ok?

Risken finns där. Oftast "lurar" dom männen för att dom vill hämnas eller skydda sig själva från dömandet av andra.

Citat:
Kom med bevis för att du har ett allvarligt problem med att kvinnor medvetet falskanmäler killar för våldtäkt dagen efter, när de haft helt frivilligt sex tack.

Sexet kan till 100% procent vara frivilligt från kvinnans sida. Problem blir det om hon t.ex redan har en pojkvän eller vill upprätthålla en bild av sig själv som den perfekta kvinnan efter sexet. Då kommer tankarna.... Var det verkligen 100% och inte 99% för då var det ju våldtäkt helt klart. Eller?

Citat:
Jag kan bara komma på 1 enda praktiskt skäl till att detta kan vara en kvinnlig strategi och det är de kvinnor som enligt sin kultur, familj etc INTE får lov ha sex överhuvudtaget, så att när detta blir upptäckt, så är att skylla på våldtäkt deras väg ut ur en för dem ohållbar situation.

Verkar som att det finns en del kvinnor från väst som lever i denna kulturen, när det passar dom.

Citat:
Men annars finns det väl fan inget som helst incitament för tjejer springa runt anmäla killar/ män de haft frivilligt sex med för våldtäkt…finns väl andra betydligt smartare sätt att "hämnas" på om man nu är ute efter detta än att utsätta sig för polisförhör etc?

Kvinnor kan gå väldigt långt för att hämnas alternativt skydda sin sociala ställning.

Citat:
Problemet i samhället är INTE falskanmälningar, problemet är brottet som sådant.
Du har offantligt många fler kvinnor i världen som INTE får sin "rätt" tillgodosett i samhället, av polisen, av domstolen etc. än vad det någonsin finns män som blivit lurade vid friviligt sex.
ok?

Tröttsamt.

Vad som är tröttsamt är att du alltid vill globalisera allting när du inte överhuvudtaget kan förklara eller erkänna att kvinnor från västvärlden kan vara grisar. Och därtill förminskar problematiken män står inför efter sexet.

Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Precis! Det var min tanke när jag läste ts. Är mannen så osäker på om kvinnan vill ligga med honom eller inte - så är det bästa att avstå. Känns det öht tveksamt, ge fan i att knulla då!

I dagens klimat så är det alltid tveksamt för mannen, framförallt efter sexet.

Citat:

precis så…och enklaste sättet för TS och andra som oroar sig för att bli anmälda för våldtäkt är
1) våldta inte, dvs ligg inte med människor du inte är 100% säker på vill detta tillbaka, att kvinnor agerar; fryst fiskpinne bör man alltså reagera på. Är DET som är det normala inte att fortsätta jucka på som inget hänt.

Är också fan manlig stolthet, man ska inte tolerera tvingas ligga med frysta makrillar, utan man ska bara acceptera kåta kvinnor ( eller män) av arten homo sapiens, högst levande som agerar sexuellt i sängen.

Så nästa gång ni stöter på detta sexuella beteende fråga vad hon/ han håller på med.
Är det en ung oerfaren tjej som tror detta är vad som förväntas av henne, så lär hon sig ett och annat. Är det en tjej som har detta som sin "grej" så får hon chans berätta detta.
och som sagt är det en tjej som "fryser" pga upplevt hot, så slipper TS våldta henne.

För att vara 100% säker så skulle det tämligen inte vara så svårt att skriva ett kontrakt heller innan sexet. Men hur många vill ligga med en karlakarl som slänger upp ett papper som ska skrivas under? Redan där sticker kvinnan, för det är ett tecken på kvinnohat om man inte kan lita på kvinnan man ska idka samlag med.
Självklart ska "kontraktet" stipulera vad som är okej och vad som inte är okej. Man måste också, tragiskt som det låter, låta sig filmas när man idkar samlag.
Citera
2016-09-25, 02:14
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Detta har avfärdats vetenskapligt för flera decennier sedan. Att myten lever kvar i Sverige visar att vi lever i ett efterblivet DDR. Det är psykiskt sjuka som ligger bakom denna typ av anmälningar.

Ska jag vara ärlig så tror jag inte det enbart är psykiskt sjuka som ligger bakom denna typ av anmälningar.
Citera
2016-09-25, 02:22
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Ska jag vara ärlig så tror jag inte det enbart är psykiskt sjuka som ligger bakom denna typ av anmälningar.

"Frozen fright" är ett vänsterpolitiskt och feministiskt fenomen, precis som "false memories". Rena vanföreställningar med andra ord. Sjuka människor får givetvis vatten på sin kvarn när samhället underblåser sådana icke vetenskapligt underbyggda fenomen.
Citera
2016-09-25, 06:30
Medlem
Doleos avatar
Citat:

Jag tyckte att det var en rolig och bitsk reaktion, på en mans idiotinlägg.

Det är inte bara kvinnor som kan drabbas av "frysreaktion", det gäller även män, speciellt när de är ute och krigar. Finns mycket dokumenterat om det från första världskriget, män som "fryser" när de blir anfallna och bara står där fastfrusna i korselden och blir dödade.

När man upplever att ens liv är i fara så kickar denna uråldriga försvarmekanism/instinkt in, den går inte att styra över, den tar över, det är ett arv från livets begynnelse. Alla djur på vår planet, även homo sapiens har denna instinkt, fly, fäkta eller spela död (frysreaktionen).

För övrigt så håller jag med dig om det du skriver.
Senast redigerad av Doleo 2016-09-25 kl. 06:34.
Citera
2016-09-25, 07:23
Sverige är kallt, alla tycks här frysa!

Vad jag tycker och vad jag anser om detta är att rättvisan återigen får stryka på foten.
Men muselmännen knappar här typ in?
Men ord mot ord är ingen våldtäkt.
Men fint att den "Rosa lagboken" detta ALLTMER tillåts ta över när självaste Aftonhoran- Oisin tycker att det inte borde få göra detta?
Men han kanske bara är en hora ibland och ibland inte?!
Kvinnor verkligt våldtagna har, om de ens fått behålla livet efteråt, definitivt skador+ försvarsskador på sig. Dessa kvinnor är alltför traumatiserade för att alls vilja och ens orka ställa upp på en jävla intervju 2 påstådda veckor efteråt!
Sjuka, jävla Sverige................ VILJA ha något jävelskap och som bara andra tvingas ha.
Men så fungerar kvinnan/ så fungerar Feminismen i Sverige, att man VILL ha sjukdomar och plågor och annat elände.
Det är sjukt när sjuka(psyksjuka) tillåts styra och ställa och det är ÄN mer sjukt när påstått friska låter sig styras av dessa.
Sverige har i sanning blivit ett mycket, mycket sjukt land.
Och ett, detta med tiden, allt mer kyligare land.
Senast redigerad av hee4r 2016-09-25 kl. 07:30.
Citera
2016-09-25, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Och var har du den "vetenskapliga avfärdningen"
Källa tack.

Under tiden kan vi andra läsa en artikel om saken

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/st...fer-stanger-av
Citera
2016-09-25, 10:46
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Frysreaktion är högst troligt ett väldigt vanligt biologisk reflex du ser hos många arter.

I en ohållbar situation så spelar du död, hjärnan slår av etc.
räddat livet på mången björnjägare genom vår historia.

Vi människor travar dock runt och tror oss alltid vara tänkande och logiska varelser som i varje situation kan stå där och analysera fram bästa reaktionen. Och vid fysiskt våld, stark fara så tror vi att slå tillbaka alltid är det bästa och de som alla "borde" välja. Och detta är vad vår kultur ständigt försöker mata oss med. Men nu är inte vår hjärna så funtad, den låter amygdala bestämma.

Faran här är att människor som blivit misshandlade eller våldtagna och när detta skedde hade ett fysiskt reaktionsmönster de själva, eller omgivningen, inte fattar, dvs frysning får problem med sin bearbetning och skuld.

Och är detta denna artikel handlar om.

Och om jag nu får påpeka detta, är det inte lite mer märkligt sexuellt beteende att ha sex med en "fryst" människa? eller att som du nu verkar tycka, att det ska vara ok ha sex med någon som inte rör sig, responderar etc?

1) Bevisa det.

2) Om frysreaktioner finns är det inga problem att replikera det eller hur? Det är bara att be en man att slänga sig på 100 kvinnor och se om de får en frysreaktion.

3) Den fysiska reaktionen på att bli misshandlad eller våldtagen är att man blir kåt.
Citera
2016-09-25, 10:54
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Och var har du den "vetenskapliga avfärdningen"
Källa tack.

Under tiden kan vi andra läsa en artikel om saken

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/st...fer-stanger-av

1) Men det här vad kvinnorna själva säger och de ljuger.

2) Här är en kvinna som blev våldtagen av en Pokemon, http://www.dailymail.co.uk/news/arti...e-bedroom.html hur kan vi få fler Pokemons dömda för våldtäkt?
Citera
2016-09-25, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Bevisa det.

2) Om frysreaktioner finns är det inga problem att replikera det eller hur? Det är bara att be en man att slänga sig på 100 kvinnor och se om de får en frysreaktion.

3) Den fysiska reaktionen på att bli misshandlad eller våldtagen är att man blir kåt.
1. https://sv.wikipedia.org/wiki/Spela_d%C3%B6d
2. Ja.
3. Jaha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in