2016-09-19, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Grovt våld och grovt våld. Minns du inte fotbollsmatchen mellan HIF och någon häromåret där någon gav någon en smäll på käften varvid denne föll till marken och avled?
Jag minns händelsen men var aldrig insatt i detaljerna.
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Hände samma sak här så är det ju fortfarande någon som lappat till honom. Jag har inte sagt något om vad Nordfronts mål var. Han spottade någon i ansiktet, så det är tämligen lätt att räkna ut vad som hände därefter.
Att en person lappat till honom är ju väldigt sannolikt och inget som bestämt förnekas av någon. Det är också rimligt att reagera så om man blir spottad på. Att personen som blev slagen sedan dör är en olycklig tillfällighet som är svår att förutse även om det alltid finns en risk att en person blir allvarligt skadad om man slår honom. Men den bild media och vänsterextremister vill måla upp är ju att "nazister" medvetet slog ihjäl en person för en mindre incident på en demonstration och därför borde inte "nazister" få demonstrera (i Finland har politiker börjat uttala sig åt det hållet), och då kan det vara viktigt att nyansera och förmedla en mer korrekt uppfattning om hur incidenten faktiskt såg ut.
Citera
2016-09-19, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Kanske var det jätte jätte många knuffar?
Enligt artikeln kan man utröna att det var flera personer som gick till angrepp mot mannen.
Haha, ni rödingar är så jävla falska. Ur samma artikel som du citerar:
Även andra medier bekräftar att det bara var en person som "attackerade" spottaren:
Alltså kan vi konstatera att det verkar ha varit en sammandrabbning mellan spottaren och en aktivist som nu är misstänkt för grovt dödsvållande. Förhoppningsvis framkommer det snart hur mycket våld personen utsattes för så att folk kan bilda sig en uppfattning om det var oproportionellt eller inte.
Citat:
Eftersom man filmar varje offentlig aktivitet så är förmodligen chansen stor att man fångat händelsen på film
Det är också fullt möjligt att det inte finns någon film på själva bråket och att du lipar om att en film som inte finns borde lämnas in till polisen. Även om aktiviteter oftast filmas så är det ofta väldigt svårt att fånga alla intressanta händelser från början, så bråket kan ha uppstått och varit över innan kameramannen hann flytta sig till rätt ställe och kunde börja filma ordentligt.
Citat:
om man då även påstår att man inte begått något brottsligt i den omfattningen som skulle kunna leda till en persons död så borde det ligga i ens intresse att dela med sig av filmen till polisen.
Om det finns en sådan film och den misstänkte vill att den ska användas som bevismaterial så kommer filmen säkert att lämnas in till polisen. Det har ju dock endast gått ett fåtal dagar sedan 28-åringen dog och fallet blev intressant, varför det inte är konstigt att filmen inte har lämnats in än.
Citera
2016-09-19, 10:41
Medlem
Nu har Friatider gjort en artikel om händelsen.
http://www.friatider.se/man-ihjalsla...tdemonstration

Citat:
En av dessa ska ha urartat och en man som inte sympatiserade med nazisternas budskap blev nedslagen.
Citat:
Förra helgens nazistdåd rör upp mycket starka känslor i Finland. Många reagerar med avsky mot nazisterna och ser ned på deras verksamhet.

"Motståndsrörelsen är ett mycket passande namn på er. Ni är motståndare till träning, arbete, självständigt tänkande och andras integritet", skriver en man på Youtube.
Citera
2016-09-19, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Nu har Friatider gjort en artikel om händelsen.
http://www.friatider.se/man-ihjalsla...tdemonstration

Expo-nivå på den artikeln. Massa fel och osakligheter i den. Vissa skribenter på Fria Tider hatar av någon konstig anledning Motståndsrörelsen och tar alla chanser de får att hetsa mot oss.
Citera
2016-09-19, 11:11
Medlem
Kobolds avatar
Denna "incident" lär inte gynna nazisternas sak. De faktiska omständigheterna kring dödsfallet spelar mindre roll. Nazisterna binder ris för egen rygg när de gör såhär. Nästa gång de demonstrera kommer folk att kalla dem mördare och vara ännu mer aggressiva mot dem.
Citera
2016-09-19, 11:20
Medlem
Alla med något innanför pannbenet vet att det här inte är så enkelt som att en "vanlig förbipasserande" blev mördad bara sådär.
Citera
2016-09-19, 11:37
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Denna "incident" lär inte gynna nazisternas sak. De faktiska omständigheterna kring dödsfallet spelar mindre roll. Nazisterna binder ris för egen rygg när de gör såhär. Nästa gång de demonstrera kommer folk att kalla dem mördare och vara ännu mer aggressiva mot dem.

You wish. Men det är inte alls särskilt många längre som går på stories som koshermedia spinner. Det är ju högst oklart om snubbens död ens har något att göra med intermezzot en vecka tidigare.
Citera
2016-09-19, 12:15
Medlem
YP4XQs avatar
Indirekt, eller nästan direkt, spottade han ju på hela Nationen och staten i sig. "Det goda våldet" som media och vänster och invasionsmänniskor kallade sitt våld bör kanske se upp när vinden börjar vända. De är inte rättfärdiga till att göra som de vill längre.

Förresten hoppas jag INNERLIGT att även den högra sidan nu inte börjar som den andra sidan kring händelsen utan här hoppas jag att sanning och fakta sprids och att någon i så fall står för vad de har gjort.
Citera
2016-09-19, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Indirekt, eller nästan direkt, spottade han ju på hela Nationen och staten i sig. "Det goda våldet" som media och vänster och invasionsmänniskor kallade sitt våld bör kanske se upp när vinden börjar vända. De är inte rättfärdiga till att göra som de vill längre.

Förresten hoppas jag INNERLIGT att även den högra sidan nu inte börjar som den andra sidan kring händelsen utan här hoppas jag att sanning och fakta sprids och att någon i så fall står för vad de har gjort.
Den misstänkte gick själv till polisen, så vi får väl se vad han säger och vad polisen kommer fram till.
Citera
2016-09-19, 13:06
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ

Snacka om att ta i...

Är nog ingen som ser NMR som någon representant för den finska nationen eller staten, inte ens de själva skulle jag vilja påstå.
Citera
2016-09-19, 13:31
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Snacka om att ta i...

Är nog ingen som ser NMR som någon representant för den finska nationen eller staten, inte ens de själva skulle jag vilja påstå.

Ja de bar inte finska fanor så jag kan ha tagit i. Det är ju så klart stor skillnad. Dock, deras inställning och vad de arbetar för är nationalistisk och för finnarna och för finska nationen.
Citera
2016-09-19, 15:37
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Jag hade inte brytt mig om vad en handfull personer proklamerar på gatorna. Finns inget där som inte går att sakligt argumentera bort.

Däremot så bryr jag mig av en sådan enkelt anledning att beroende på dagsformen i ideologin så kan det bli jag som ligger där och då identifierar jag mig inte med någon ideologi. Kort och gott: knivmannen i AFA och knivmannens offer, Showan och Showans antagonist, "boxaren" i Kungsträdgården i Stockholm. Alla kan jag falla offer för en fysisk handling för att jag utgör ett hot mot Erat tänk, eller snarare brist på logiken i tänket. En intressant aspekt är att jag är mer rädd för Er kring min fysiska persona än vad jag är för ideologiska islamister. Och jag är pursvensk i mina och Era ögon och jag kan ge båda en viss "rätt" i den utåt kommunicerade argumentationen.

När det kommer till händelsen; ja den som har gjort det ska dömmas för dråp. I samma stund som du brukar våld i något annat syfte än självförsvar mot din fysiska person som inte självklart av individen kan bedömas som oundvikligt, då har man ansvar för utgången.

Intentionen var inte att döda - intentionen var att skada. En viss likgiltighet inför utfallet av våldet bedöms på en skala. Hade personen som utövat våldet vetat om utgången så hade det förmodligen inget skett. Samtidigt har personen en vetskap om att ett visst mått av fara för personens hälsa förelåg.

Förväntat domslut: Ett år och åtta månader om ej tidigare straffad då personen inte kan dömas till samma ansvar. Om tidigare straffad, särskilt vid våldsbrott, 3 år.

Så kommunistens eget agerande spelar ingen roll för dig.
det är ju han som startar allt ihop?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in